Met allerhande smartphones, tablets, ... in de buurt,
wilde ik een aantal goede USB kabels en opladers kopen.
Op de website van Amazon vond ik een micro USB lader die 2A kon leveren, maar bij levering bleek het toestelletje maar 0,7A output te leveren.
Los van het feit dat ik meteen een ticket heb geopend om terug te (mogen??) sturen, ben ik dus op zoek naar 2 of 3 laders voor in het stopcontact, die minstens 2A output leveren én waarvan er minstens één een 2 meter lange draad heeft.
Iemand suggesties?
Ik heb zelf de Samsung 2A lader gevonden, maar €25 is toch wat veel, vind ik. (EAN 8806085298613 - artikelnummer ETA-U90EBEGSTD)
Wat de USB kabels betreft, ik heb USB kabels gevonden van 3 en 5 (!) meter lang die 2A leveren.
DeLock 3m - Amazon
DeLock 5m
2A lader
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Als lader gebruik ik deze:
Supertevreden van.
Als USB kabel heb ik gewoon de 0,9 meter versie van Amazon Basics, maar (zojuist gemeten) die gaf maar 0,8A nu ja, misschien ligt dat ook aan mijn GSM die niet meer "vraagt", want die Anker gaat dat op de één of andere manier na.
Ah kijk, Anker heeft blijkbaar van die USB kabels:
(in de vragen wordt ook bevestigd dat ze effectief 2A halen)
Supertevreden van.
Als USB kabel heb ik gewoon de 0,9 meter versie van Amazon Basics, maar (zojuist gemeten) die gaf maar 0,8A nu ja, misschien ligt dat ook aan mijn GSM die niet meer "vraagt", want die Anker gaat dat op de één of andere manier na.
Ah kijk, Anker heeft blijkbaar van die USB kabels:
(in de vragen wordt ook bevestigd dat ze effectief 2A halen)
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
In den action cheap, 2.1 amps, kan er mijn raspberry mee poweren en heb maandan lang een raspberry als server ermee laten draaien.
Maar verwacht niet dat ze allemaal stabiel blijven, de auto versie van zelfde merk heeft een usb device in rook doen opgaan door 12V ipv 5V te leveren.
Nu grote merken hun adapters kunnen ook uitfikken/stinken/falen ....
Maar verwacht niet dat ze allemaal stabiel blijven, de auto versie van zelfde merk heeft een usb device in rook doen opgaan door 12V ipv 5V te leveren.
Nu grote merken hun adapters kunnen ook uitfikken/stinken/falen ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik wil nu niet zagen maar als 25 € teveel is voor een lader ga je idd in de Action brol moeten gaan halen die uw kot in brand kan steken.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 32 keer
Als je echt een goede 2A lader wil, koop dan een originele iPad lader. Dat is een USB lader van 12w. Kost wel 19€. Maar hiervan is al bewezen dat deze degelijk in elkaar zit.
Ik laad elk USB apparaat op met de iPad lader. Werkt steeds perfect.
[
Post made via mobile device ]
Ik laad elk USB apparaat op met de iPad lader. Werkt steeds perfect.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Een tijdje geleden had je in de Action super-goede 2x2.1A Philips laders.. Nu niet meer te koop
(en de huidige durf ik om eerlijk te zijn niet te gebruiken)
Persoonlijk heb ik een overvloed aan USB-laders dus da's niet echt een probleem voor mij. Al kan ik wel deze aanraden:
Heb er zo'n eentje gekocht om mee te nemen op reis. Kun je gemakkelijk alle toestellen op 1 lader opladen

Persoonlijk heb ik een overvloed aan USB-laders dus da's niet echt een probleem voor mij. Al kan ik wel deze aanraden:
Heb er zo'n eentje gekocht om mee te nemen op reis. Kun je gemakkelijk alle toestellen op 1 lader opladen

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Er is nog wel een verschil tussen een premium Samsung lader van €25 en een el cheapo Action lader van €1 
Ik had er bv niet aan gedacht om gewoon Raspberry voedingen te zoeken, die kosten meestal +/- €10

Ik had er bv niet aan gedacht om gewoon Raspberry voedingen te zoeken, die kosten meestal +/- €10