Zijn dit normale lijnwaarden?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Ze hebben eindelijk een kabel gerepareerd ( ik mag eigenlijk niet klagen 3 dagen valt wel mee ). En ik wou even weten of deze lijnwaarden normaal zijn.
Zat vroeger op 25/2, nu zit ik terug op 16/2. 25/2 is toch haalbaar met deze waarden?
En nog even een vraagje, wat heb je nodig om een bepaald profiel te krijgen? Hangt het vooral af van "Training" en "Attenuation"?

Code: Selecteer alles

* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ * ( V3 gaf verkeerde "Training" en "Attenuation" )
                        download          upload
Line:                  16552 kbps        2056 kbps
Modem max:             40920 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        33597 kbps         7039 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           579 m Estimated!
Training margin:       21.7 dB
Attenuation:           18.6 dB
Laatst gewijzigd door lanadekat 16 jan 2015, 19:06, in totaal 9 gewijzigd.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

lanadekat schreef:Wel was mijn profiel lager en was de downstream training margin 6 db ipv 17
Vermits je toch al teruggevallen bent op een lager profiel, voer eens een lijntest (0800 22424) uit. Anders morgen de Helpdesk bellen, want lager profiel en dan toch nog een sterk lagere training margin, belooft niet veel goeds.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef:
lanadekat schreef:Wel was mijn profiel lager en was de downstream training margin 6 db ipv 17
Vermits je toch al teruggevallen bent op een lager profiel, voer eens een lijntest (0800 22424) uit. Anders morgen de Helpdesk bellen, want lager profiel en dan toch nog een sterk lagere training margin, belooft niet veel goeds.
Bedankt voor het snelle antwoord :) , moet de lijntest gedaan worden met het vast toestel dat via die lijn verbonden is? Aangezien deze niet werkt. Ik heb ook ondervonden dat ipv: "vdsl line status: not connected" hij soms "adsl line status: not connected" weergeeft. Er staat ook ergens (bridged). De modem is rechtstreeks op het vdsl stopcontact aangesloten dus geen andere apparaten ertussen die problemen kunnen veroorzaken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

Even terug omhoog omdat ik de vraag heb aangepast, ik wou niet te veel spam veroorzaken door een nieuw topic te maken.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

lanadekat schreef:Training margin: 21.7 dB
Dat is voldoende hoog om terug 25/2 te krijgen op termijn, door DLM. Enkele weken geduld zou normaal moeten volstaan om 20/2 en nadien 25/2 te krijgen.
Het basis (provisioning) profiel krijg je op basis van gedocumenteerde (dus niet real-time gemeten) waarden van 'afstand tot ROP' en 'Lijnverzwakking': zie klik
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster

DIBO schreef:
lanadekat schreef:Training margin: 21.7 dB
Dat is voldoende hoog om terug 25/2 te krijgen op termijn, door DLM. Enkele weken geduld zou normaal moeten volstaan om 20/2 en nadien 25/2 te krijgen.
Het basis (provisioning) profiel krijg je op basis van gedocumenteerde (dus niet real-time gemeten) waarden van 'afstand tot ROP' en 'Lijnverzwakking': zie klik
Bedankt, nu nog hopen dat ze de kabel niet meer stuk doen :-D
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”