Omdat het trackpad van mijn MacBook Pro het begeven heeft en de reparatiekost te hoog ligt (570 EUR), wil ik graag een MacBook Air 13" bijkopen voor onderweg. Liefst het model uit 2013 (met de batterij van 12 uur dus).
Iemand die mogelijks een connectie heeft met iemand die er een wil verkopen? Ik heb ook al met enkele personen op 2dehands en Kapaza contact opgenomen, maar tot op heden geen reactie gekregen.
Bedankt in elk geval!
MacBook Air
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
-
- Elite Poster
Het is een Retina MacBook Pro uit midden 2012. Blijkbaar moet men ineens heel de 'top case' vervangen (waar o.m. toetsenbord en batterij aan vasthangen).
Daarom heb ik dus besloten om deze MacBook voornamelijk thuis te gebruiken (60% van de tijd is hij toch aangesloten op twee extra beeldschermen met toetsenbord en muis) en die ± 600 euro uit te geven aan een tweedehands MacBook Air.
Daarom heb ik dus besloten om deze MacBook voornamelijk thuis te gebruiken (60% van de tijd is hij toch aangesloten op twee extra beeldschermen met toetsenbord en muis) en die ± 600 euro uit te geven aan een tweedehands MacBook Air.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Binnenkort verkoop ik m'n mid-2012 Macbook Pro, die nog een Apple Care heeft tot midden 2015 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Was dat ook geen rMBP? Dan zou ik met twee identieke laptops zitten
.
Enigzins wel zuur dat indien ik ook AppleCare had genomen de reparatie onder garantie zou worden uitgevoerd. Soit, ik schrijf deze zeker niet af. Hij gaat gewoon in 'desktop-modus' en ik gebruik de MBA om mee naar de les te nemen etc.

Enigzins wel zuur dat indien ik ook AppleCare had genomen de reparatie onder garantie zou worden uitgevoerd. Soit, ik schrijf deze zeker niet af. Hij gaat gewoon in 'desktop-modus' en ik gebruik de MBA om mee naar de les te nemen etc.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Mijn macbookpro was gevallen ... linkerbeneden hoek volledig geblutst. Ook een offerte van 500+ euro bij Apple voor top en bottomcase.
Uiteindelijk parts besteld bij www.appleparts.nl en voor 95 euro weer een zo goed als nieuwe laptop!
Uiteindelijk parts besteld bij www.appleparts.nl en voor 95 euro weer een zo goed als nieuwe laptop!
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Yep, Macbook Pro 10,1, 16GB, SSD van 256GB vervangen door een JetDrive 960GB. Zet 't binnenkort hier wel in "te koop"butskristof schreef:Was dat ook geen rMBP? Dan zou ik met twee identieke laptops zitten.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
@axs:
Blijkbaar biedt men daar inderdaad apart een trackpad aan voor 60 EUR. Het probleem is echter dat op een Retina MBP alles vastgelijmd zit waardoor ik dacht dat je amper iets kon doen. iFixit heeft bijvoorbeeld ook geen handleiding, enkel voor de hele topcase en voor het 13" model. Ik ga het toch eens verder natrekken, wie weet. Bedankt voor de tip!
@selder:
Jep, dit is ook een 10,1 met 16 GB RAM. Maar als ik een extra laptop bijkoop had ga ik toch voor een kleiner model. Deze is op zich heel praktisch en makkelijk mee te nemen, maar op dat vlak is de Air nu eenmaal ongeëvenaard.
Blijkbaar biedt men daar inderdaad apart een trackpad aan voor 60 EUR. Het probleem is echter dat op een Retina MBP alles vastgelijmd zit waardoor ik dacht dat je amper iets kon doen. iFixit heeft bijvoorbeeld ook geen handleiding, enkel voor de hele topcase en voor het 13" model. Ik ga het toch eens verder natrekken, wie weet. Bedankt voor de tip!
@selder:
Jep, dit is ook een 10,1 met 16 GB RAM. Maar als ik een extra laptop bijkoop had ga ik toch voor een kleiner model. Deze is op zich heel praktisch en makkelijk mee te nemen, maar op dat vlak is de Air nu eenmaal ongeëvenaard.
-
- Elite Poster
Ik heb ondertussen een mogelijk interessante aanbieding gevonden. De persoon is echter verhuisd naar Nederland dus verzending is dan de enige optie.
Indien we dit doen, hebben jullie een idee hoe we dit best aanpakken? PostNL, Kiala, ...? Iemand ervaringen met bepaalde koerierdiensten?
Indien we dit doen, hebben jullie een idee hoe we dit best aanpakken? PostNL, Kiala, ...? Iemand ervaringen met bepaalde koerierdiensten?
-
- Elite Poster
Voor de 'gewone' modellen, Retina hangt allemaal vast..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Mooi filmpje.
Daarmee kan de TS, butskristof, zich 500€ besparen.
Met minder dan een uurtje demontage/montage werk.
Nice!
Daarmee kan de TS, butskristof, zich 500€ besparen.
Met minder dan een uurtje demontage/montage werk.
Nice!

-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Typische oplichterstruc.. Hij woont eerst in de buurt en dan plots naar Nederland verhuisd... Bezint eer ge begint...butskristof schreef:Ik heb ondertussen een mogelijk interessante aanbieding gevonden. De persoon is echter verhuisd naar Nederland dus verzending is dan de enige optie.
[

-
- Elite Poster
Jep, het begon allemaal wat louche te worden dus ik ben verstandelijk afgehaakt
.