Ryanair: tickets omboeken

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Nu eens iets heel anders :wink:

Heeft iemand hier ervaring met het omboeken van tickets van RYANAIR ?

Ik heb 3 tickets geboekt naar Mallorca (Krokusvakantie) voor mijn vrouw en ikzelf en de kleinzoon (6)
Gezien het vanuit Charleroi duidelijk goedkoper was dan vanuit Zaventem (€17.99 per vlucht i.p.v. €49.99) heb ik dus vanuit Charleroi geboekt. Het verschil is bijna €200 ...
Pas bij de bevestiging heb ik mij gerealiseerd dat het onmogelijke vertrekuren zijn :-( :
  • Heenvlucht om 6.30 vanuit Charleroi, terugvlucht rond 9.00 vanuit Palma.
    Dat is dus om 2.30 vertrekken uit Waregem, met een kind van 6 jaar :oops: .
Zou ik nog kans hebben om de tickets om te boeken? Telefonisch?
Of ben ik eraan voor de moeite, en mag ik deze tickets in de papiermand gooien?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

6 jaar, dat is te doen. Hij slaapt in de auto tot je daar bent. 9u terugvlucht lijkt me moeilijker.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Maar mijn madam geraakt niet om 2.00u uit bed :-D
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Als niks anders lukt, ebay?

gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Is er in Charleroi geen airport hotel?
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Geen idee of je bij ryanair zomaar kan omboeken zonder kosten ...
Gaat zelfs bij de grote airlines niet, buiten in de hogere boekingsklassen.

Verkopen zal al helemaal een njet zijn, aangezien tickets op naam staan en dit niet zomaar te wijzigen valt.

Verder: 2u30 vertrekken is om 4u00 in Charleroi voor een vlucht om 6u30???
Is dat niet wat overdreven lang op voorhand? Je kan volgens mij gerust een uurtje langer blijven liggen, toch?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb al in Best Western Plus Aero 44 Charleroi Airport geslapen voor een vroege vlucht.
Basic, goedkoop en vlakbij. Gratis wifi.

FLIGHT DATE, NAME & ROUTE CHANGES

Vluchtwijzigingen
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
axs
Moderator
Moderator

Amai, precies meer mogelijkheden dan bij de grote airlines! Hoewel het tariefgewijs wel in verhouding is ....

Meestal betaal je daar (afhankelijk van je bookingsclass) een change fee + tariefverschil voor de boekingsklasse indien er geen seats meer beschikbaar zijn in de bestelde boekingsklasse.... en dat kan aardig oplopen!

Daarom boek ik ook in de mate van het mogelijke steeds flexible (refundable) tickets als de tarieven niet buitensporig verschillend zijn.

Maar het lijkt me bij Ryanair ook vrij duur voor het omboeken, in verhouding met het originele ticket!
Laatst gewijzigd door axs 01 jan 2015, 20:25, in totaal 1 gewijzigd.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik heb met mijn klein mannen ooit (toen 4 en 6) om 02.00 moeten vertrekken voor een vlucht vertrekkend om 05.15. En in het terug komen was het in het laat te doen. Vlucht van 22uur uitgesteld tot 00.15. Om 06.00 pas thuis. Uiteindelijk was alles zonder problemen verlopen. Flexibel zijn ze wel als zoiets uitzonderlijk gebeurd, we hebben ze gewoon vroeger naar bed laten gaan bij vertrek. En terugkomen hebben ze in de vlieger geslapen.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

2 seconden rondkijken op de site van ryanair en je hebt je antwoord:
http://www.ryanair.com/nl-be/reisvoorwa ... mechanges/
Vluchtwijzigingstoeslag - Per passagier / per enkele vlucht

Vluchtwijzigingstoeslag- Laagseizoen*
Via callcenter 45 €
Zal dure grap worden, €45 * 6, €270...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 450 keer

Dat komt er van om geld te willen besparen, neem altijd de duudere vluchten met service in. Kan je zoveel herboeken als je wilt... das pas vakantie :)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

thamar schreef:Zal dure grap worden, €45 * 6, €270...
Inderdaad, ik kan gewoon on-line omboeken .... voor een fee van €30 * 6 = €180
Kan dus beter mijn eerste tickets weggooien (die kosten samen €108) :( .
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Gewoon een "Sleep, Park and Fly" zoeken. Zo verdwijnen de parkeerkosten op de luchthaven eveneens.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

philippe_d schreef:
thamar schreef:Zal dure grap worden, €45 * 6, €270...
Inderdaad, ik kan gewoon on-line omboeken .... voor een fee van €30 * 6 = €180
Kan dus beter mijn eerste tickets weggooien (die kosten samen €108) :( .
Of een goedkope overnachting zoeken vlak bij de luchthaven of gewoon om 2u30 vertrekken die dag. Ik snap het onmogelijke niet echt van dat vertrekuur, lekker rustig. Ne kleine slaapt gewoon in de auto en in mijn geval zou men madam dat ook doen.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Ik vraag me nog altijd af hoe ze dat doen, 40€ heen en terug, een dag je Antwerpen/Brussel/Gent met parking is duurder...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Door op de goedkope momenten te vliegen (opstijgen in piekmomenten is duurder), het aantal luchthavens te beperken, met extra kosten werken voor bagage/handbagage en elke service, besparen waar mogelijk (en de kantjes er vanaf lopen) bij onderhoud en tanken van kerosine (dat is toch het gerucht)...
Heb er zelf nog niet mee gevlogen dus ik kan er geen oordeel over vellen maar vrienden die er vorig jaar mee gevlogen hebben zeiden unaniem: nooit meer. Maar hoewel ze soms negatief in het nieuws komen is er bij mijn weten nog geen van uit de lucht gevallen alleszins.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Goh, ik haat vliegen, maar om nu te zeggen dat Ryanair zoveel ongemakkelijker is dan een Charter of lijnvlucht ?
Het extra vroeg of extra laat vertrekken vind ik zelfs een voordeel, je kan dag 1 nog werken voor je vertrekt of juist extra vroeg vertrekken om nog iets te halen uit je vluchtdag,
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Nog geen vliegervaring met Ryanair, maar het lijkt me wel dat ze met die "goedkopere" prijzen hun zeteltjes wel allemaal gevuld krijgen?

Een Fokker 50* waar nog geen tien passagier in zitten - 't had ook zijn charme. :-)

*KLM Cityhopper
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Ik heb al met Easyjet gevlogen, ook een low-cost. Ik moet zeggen dat alles zeer goed verlopen is, het personeel was vriendelijk. Dat zal bij Ryanair nu ook niet zo anders zijn geloof ik.

iceke
Elite Poster
Elite Poster

Ik voelde me toch geen hond ;-) zelfs geen sardientje
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

MClaeys schreef:Door op de goedkope momenten te vliegen (opstijgen in piekmomenten is duurder), het aantal luchthavens te beperken, met extra kosten werken voor bagage/handbagage en elke service, besparen waar mogelijk (en de kantjes er vanaf lopen) bij onderhoud en tanken van kerosine (dat is toch het gerucht)...
Heb er zelf nog niet mee gevlogen dus ik kan er geen oordeel over vellen maar vrienden die er vorig jaar mee gevlogen hebben zeiden unaniem: nooit meer. Maar hoewel ze soms negatief in het nieuws komen is er bij mijn weten nog geen van uit de lucht gevallen alleszins.

Niet alleen het opstijgen op goedkope moment bepaalde mede hun lage prijs. Het feit dat ze meestal van 'tweederangse luchthavens' vertrekken, denk aan Charleroi, Skavsta,... daar zit je vaak een eind van de grote stad waar de meeste mensen willen/moeten zijn. Daarnaast maken ze hele vroege en late vluchten zodat hun vliegtuig zoveel mogelijk vliegbewegingen doet in 1 dag. Een stilstaand vliegtuig kost alleen geld. Daarnaast proberen ze zo kort mogelijk aan de gate te staand. Meestal ongeveer 1 uur vanaf het landen tot terug vertrekken. Daarnaast hebben ze enorme vloot (301!) aan 737's die de in die hoeveelheden relatief goedkoop (alles is relatief) kunnen aanschaffen. Als je dan 80% van je vlucht (189 man) kan volstampen aan relatief goedkope prijzen en de rest gradueel wat duurder kan verkopen. Dan maak je al snel meer winst dan een KLM die met een 70% volle vlucht vliegt.

En ze hebben al wel een 737 total loss gekregen. Maar dat is meestal toeval/ongeluk. Dat kan bij elke andere Europese carrier ook voorkomen zonder dat het specifiek aan die carrier ligt.
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Of hoe je door perfect management effectiever en goedkoper kan werken ?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Je moet het maar doen. Vluchten voor een habbekrats aanbieden, veel winst realiseren. Staat in schril contrast tot de grote jongens: sabena failliet, KLM en Air France gefuseerd (en ondanks dat moet er personeel afgedankt worden), Al Italia in slechte financiële papieren enz. En die maatschappijen vroegen woekerprijzen voor hun vluchten. Ze zouden beter het management van al die bedrijven verplicht in de leer moeten doen gaan bij Ryanair.

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk niet dat dat aan slecht management ligt. KLM en ryanair zijn twee totaal andere bedrijven die ook op andere markten en klanten mikken. Er zijn zeker mensen die waarde hechten (en ook geld dus) aan het kunnen vertrekken op normale goede uren, dicht bij de stad waar ze moeten zijn aankomen. En weinig fuzz en fees willen. Daarbij vriendelijk Nederlands personeel en een Nederlandse manier van dingen gedaan krijgen.
Om nog maar te zwijgen van de vele directe lijndiensten waar KLM wel wat geld voor vraagt, maar die top in orde zijn. Ryanair binnen europa is te doen.

KLM zit gewoon niet (net als de andere die je opnoemde) niet echt in de low cost business en dat hoeft ook niet. Wil je goedkoop dan reis je immers met Ryanair of Whizzair, Easyjet,...
Daarbij zitten Ryanair vluchten vol met mensen die van A naar B reizen terwijl KLM een hele hoop mensen mee neemt die daarna in Amsterdam een long-haul vlucht nemen naar ergens buiten Europa.
En woekerprijzen vallen ook mee, meestal zijn dat wel gegeerde lijnen voor zakenmensen en dan betaal je inderdaad wat meer. Maar als je goed zoekt en op het juiste moment boekt kan je BRU-AMS-PVG wel vinden voor 700 euro bij KLM, net als een hele hoop andere intercontinentale vluchten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ooit al gehoord van Transavia? Low cost dochter van KLM. Net zoals Vueling de low cost dochter is van iberia.

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ja. Maar KLM opdoeken tot een low cost Ryanair alternatief zal ze alleen maar failliet laten gaan. KLM en de rest moeten het van hun naam en de service hebben (en de directe intercontinentale vluchten van Nederland naar vrij veel steden). Ryanair achternagaan gaat daarbij niet helpen.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

MClaeys schreef:Door op de goedkope momenten te vliegen (opstijgen in piekmomenten is duurder), het aantal luchthavens te beperken, met extra kosten werken voor bagage/handbagage en elke service, besparen waar mogelijk (en de kantjes er vanaf lopen) bij onderhoud en tanken van kerosine (dat is toch het gerucht)...
Geen gerucht... :wink:
De meeste piloten zijn zelfstandigen en moeten voor alles (sociale bijdragen, pensioen... ) zelf opdraaien. Ze worden ook "in het gareel" gehouden. Kritiek wordt niet geapprecieerd. De meeste piloten zijn op zoek naar een andere maatschappij maar het is momenteel bijna onmogelijk om ergens aan de slag te kunnen. Uitzondering, Golfstaten waar ze met $$$ zwaaien maar minstens 15000-20000 uren eisen. De meeste RA piloten hebben een pa minder uren (max 800 uur per jaar).

Winst halen ze door deals met carrental/hotels, reclame op zowat alles.
En niet te vergeten, doorrekenen als je iets wil veranderen :twisted:

BTW normale maatschappijen betalen de wettelijke schadevergoedingen bij vertragingen (EU regels) RA zal proberen de vlucht te cancellen en zo de schadevergoeding te vermijden.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Edit: Hela... bericht verwijderen waar ik net op geantwoord heb... :twisted:

Nope. 15.000-20.000 uren (Captain @ $ 50.000/maand + woning)
Bye, Maurice
axs
Moderator
Moderator

gecancelde flight is uitbetalen..:: tenzij dat het gaat om slechte weersomstandigheden of stakingen.
Techniche problemen of geen vluchturen en daardoor een vertraagde of cancellation betekent nog steeds een verplichte uitbetaling van de schadevergoeding.
Ook Ryanair geraakt daar niet onderuit, al dreigen ze heel wat af met advocaten etc ....

axs
Moderator
Moderator

on4bam schreef:Edit: Hela... bericht verwijderen waar ik net op geantwoord heb... :twisted:

Nope. 15.000-20.000 uren (Captain @ $ 50.000/maand + woning)
Ja, bericht was verwijderd voor je reageerde.
Maar als je het echt wil: trok idd de 15000 a 20000 uren in twijfel.... dat zijn namelijk een dikke 20 jaar ....

on4bam
Moderator
Moderator
Provider

axs schreef:Maar als je het echt wil: trok idd de 15000 a 20000 uren in twijfel.... dat zijn namelijk een dikke 20 jaar ....
Inderdaad. En je hoeft niet te twijfelen. Kijk maar naar de vacatures van Gulf air, Ethihad, Emerates, Qatar...
Bye, Maurice
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”