Draadloze verbinding

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Goeiemorgen ! :wink:

Bij een vriendin moest ik de volgende opstelling configureren:
1 pc die aan een modem/router (met wireless functie) hangt en 1 laptop met draadloos netwerkkaartje erin die dus een wireless verbinding moet maken met de modem/router. Ik configureer dus eerst de router op de pc en laat hem ook toe dus een draadloze verbinding te maken. Pc kan dus op internet en enige tijd later ook de laptop. Na zo'n 10 minuten spelen, gaan we met de laptop naar beneden (router blijft boven staan) en spelen daar nog 10 minuten verder en opeens geen verbinding meer.
Deze verbinding heb ik niet meer kunnen herstellen tot nu toe... :?
Ondertussen had ik wel hetvolgende gedaan:
Op de latop maakte hij telkens de melding als ik opstarte dat er reeds een computer met deze naam in het netwerk zat.
Ik kijk bij de pc en die noemt "pc" en is lid van de werkgroep "WERKGROEP". Ik kijk bij de laptop en die noemt "pc" en is lid van "MSHOME". Ik verander dus bij de laptop de naam in "laptop" en maak hem lid van "WERKGROEP".
Wat doe ik verkeerd ? :-(
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer eens of je met netstumbler een draadloze verbinding vindt.

Het veranderen van werkgroepen is niets dat een netwerkverbinding kan laten wegvallen, zet de laptop nog eens naast de router en zet al de security uit, als het werkt, begin dan pas te beveiligen.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Zal dat vanavond es proberen sensei...

Gisteren ook terug geprobeert laptop als het ware op de router te zetten, maar geen verbinding meer... het gekke is dat alles een klein half uurke perfect gewerkt heeft.... :???: Mss storing ?
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heb je (mss zij) per toeval mac filtering opgezet en is het mac adres gewijzigd?

Probeer anders eens om alleen de laptop wireless te laten verbinden of de laptop eerst en dan pas de pc.

Als het niet lukt met enkel laptop, zet het mac adress van de pc eens in de laptop.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Ok, ik daar gisteren toegekomen, pc aangezet, laptop aangezet, beiden konden direct op inet ? Voor de rest de ganse avond geen probs meer gehad... :???:
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”