Welke software voor websites te maken???

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
SIR
Pro Member
Pro Member

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om een website te gaan maken en had gedacht om daarvoor Frontpage te gebruiken (staat al op mijn PC en lijkt eenvouidig in gebruik).

Maar al zoekend op dit forum lijken er toch enkele problemen gelinkt te zijn aan het gebruik van Frontpage (extenties en dergelijk).

Welke software gebruiken jullie tegenwoordig om jullie sites te maken????
Akira
Elite Poster
Elite Poster

textpad (een text editor dus)
de pispaal <<
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik gebruikte vroeger Firstpage, was een gratis programma dat je op internet kon vinden en ik heb me ooit eens gewaagd aan Dreamweaver, maar daar heb ik toch eerst een tutorial voor gevolgd ;) .

flamenca
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik gebruik Dreamweaver MX 2004, Photoshop/ImageReady CS en CuteFTP Pro 6 (die laatste vervangt m'n notepad o.a. ;)).

Maar da's misschien een beetje te kostelijk/hoog gegrepen voor een beginner ;)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

voor iets snel aan te passen pico/nano/vi
voor het langere scriptwerk heb ik toch graag kleurmarkeringen, dan gebruik ik liefst quanta , denk wel niet dat er windows binaries voor zijn, maar er zullen waarschijnlijk veel windows alternatieven in die aard zijn, als je echt wil leren zou ik zeker op het begin wegblijven van frontpage/dreamweaver na een tijdje als je je html/../.. goed beheerst kan je deze nog altijd gaan gebruiken
pz.
Akira
Elite Poster
Elite Poster

textpad is gratis te gebruiken (je krijgt wel een flashscreen als je het launched dat ge moet betalen) en na x aantal saves toont ie weer een flashscreen maar da valt goed mee.
Helaas moet je wel wat van html kennen omdat textpad een texteditor is maar die verschillende tags in een andere kleur weergeeft.

Dreamweaver, frontpage e.a zijn wysiwyg ( wat you see is what you get) (en zijn iets gemakkelijker), wel kan dit aardig wat troep genereren als html code, en de docenten op mijn school hemmen dat niet graag( wysiwyg programmas zijn verboden op mijn school)
de pispaal <<
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Mr.Cide, waarom denk je dat WYSIWYG verboden is? Niet omdat ze zo een troep genereren (Frontpage even buiten beschouwing gelaten), maar omdat je er niks mee leert. Als je alles kan aanpassen door een paar muisklikken is er niks moeilijks aan en zo leer je de HTML-code niet begrijpen. Dus het is maar goed dat je dat niet mag gebruiken.

De docenten gebruiken zelf soms dreamweaver hoor ;)

Cheers
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Euh, ik gebruik Dreamweaver eigenlijk altijd in split-mode. Sommige dingen gaan sneller in code, andere dingen sneller in wysiwyg (effe een lap tekst verplaatsen bvb).
En het voordeel van die split mode is dat je quasi onmiddelijk het resultaat ziet van datgene dat je in de code uitspookt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Euh, ik gebruik Dreamweaver eigenlijk altijd in split-mode.
Frontpage 2003 heeft trouwens ook een split mode nu.
SIR
Pro Member
Pro Member

Enkel spijtig dat er zoveel problemen (kijkend naar de verschillende topic erover) zijn met Frontpage.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”