tomtom op ipad air 2 wifi

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

ik heb me pas een ipad air 2 wifi 64gb aangeschaft ter vervanging van mijn oude ipad 1 wifi+3g 64gb
als navigatie gebruik ik tomtom
met mijn oude was dit geen probleem want die had een ingebouwde gps maar de nieuwe dus niet (model met alleen wifi)
als ik tomtom nu wil gebruiken heb ik geen gps ontvangst, alleen met een wifi netwerk neem ik aan. ik heb het nog niet echt kunnen testen.
als ik tomtom in de auto wil gebruiken heb ik 2 opties denk ik: pairen met mijn iphone4 of een losse (bluetooth?) gsp module.

optie 1 (iphone pairen)
iphone instellen als persoonlijke hotspot
moet ik dan gps ook aanzetten op iphone of alleen op ipad of beide?

optie 2 (losse gps module)
welke modules raden jullie aan? ik heb gehoord dat voor sommige jailbreak noodzakelijk is? liefst zonder jailbreak dus maar als het echt niet anders kan wil ik dit wel overwegen
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb ooit gelezen dat de tethering van een iPhone ook de GPS coördinaten doorgeeft, maar dit is volgens mij niet officieel ondersteund. Locatievoorzieningen zal op beide apparaten aan moeten staan.

Als je dit veel wil gebruiken zal een bluetooth gps ism met je iPad het eenvoudigste zijn. Voorbeeld hier:
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

Jammer, kan je hem niet meer inruilen? Voor die meerprijs (van een losse gps) had het er gewoon ingezeten.
Als je hem online hebt gekocht moet dat kunnen volgens mij. Anders gewoon je stoute schoenen aantrekken en naar de winkel gaan.
Niet geprobeerd is altijd mis !
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Dat men bij apple durft toestellen te verkopen waarin de gps gesaboteerd werd om zo verschillende prijsklassen te creëren?

Wat zou de meerkost zijn van een gps chip? 5 euro maximum.. !!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Provider
Te Koop forum

En waarom zou die gesaboteerd zijn? Die zit gewoon niet in die versie in. Als je het mij vraagt een taak van de verkoper (als ie niet gewoon uit het rek is genomen bij een MediaMarkt natuurlijk) om bij de klant te vragen wat hij met het toestel wil doen. En al zou blijken dat GPS niet nodig is, dan nog is er een mogelijkheid om de klant hierop te wijzen. Er van uit gaan dat de klant weet dat het in een wifi-only versie niet in zit is fout. Maar ik weet niet hoe de verkoop is gegaan uiteraard.

Hoe dan ook, never assume (http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Assume).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

fvhbrugge schreef:Dat men bij apple durft toestellen te verkopen waarin de gps gesaboteerd werd om zo verschillende prijsklassen te creëren?

Wat zou de meerkost zijn van een gps chip? 5 euro maximum.. !!
Lol.

Ten eerste kost een gps chip 50-60 cent max op deze hoeveelheden.
Ten tweede zit die alleen in de iPad met 4G. Waarom? Omdat die naast apple zijn eigen A8/A7 chip ook nog een Qualcomm modem heeft, daar zit naast 2G/3G/4G ook nog gps/glonass bij. Dus gaan ze niet apart nog een gps/glonass chip in de wifi only erbijsteken voor die 0.01% die graag een gps op de wifi only heeft. Laat staan de meerdere software varianten die ze moeten maken voor die 0.01%
Waarom zou je zelfs een wifi only nemen voor navigatie? Dan heb je geen real time traffic mogelijkheden etc.

Zover de 'gesaboteerde' gps die om logische redenen niet aanwezig is in de wifi only.
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

Gisteren optie 1 geprobeerd (pairen).
Tomtom blijft zeggen dat er slechte gps ontvangst is en navigatie werkt dus niet. Andere software die gps gebruikt werkt wel. Tomtom op iphone zelf werkt wel. Google maps werkt wel en met gps map kan ik mij ook localiseren.
Ligt het aan tomtom? Heeft die meer satelieten nodig dan andere gps software want dit vind ik wel heel raar.
Optie 2 ga ik dan niet overwegen want ik vind dit wel erg duur dan. Ik had gedacht aan max 50€ ofzo :-(
Volgend jaar wil ik mij zowiezo een tomtom rider aanschaffen voor op mijn quad en die dan ook gebruiken in de auto. In de tussentijd wilde ik graag m'n nieuwe ipad gebruiken ipv m'n oude in de auto maar om de 1 of andere misterieuze reden werkt dit dan blijkbaar niet. Misschien eens een andere smartphone zoeken om mee te pairen ofzo

Sent from my iPad using Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”