Denk dat ook de fabrikanten zelf het denken, want een aantal jaren geleden gaven de meeste nog 3 jaar garantie, toen plots meer 1, en binnenkort zal dat wegens van moeten wel weer 2 jaar zijn...
Je zou ongeveer niet meer weten wat gekocht :
- in mijn nieuw PC heb ik een SATA Maxtor van 160 GB gestoken. Die beesten hebben de netelige gewoonte heel warm te worden (volgens de specs mogen ze max. 55 °C krijgen). De eerste weken had ik in mijn kast nog geen achter-ventilator (de 90 mm. versies waren juist uit).
Resultaat : HD in coubelle na 14 dagen...
PS de nieuwe die er nu in zit haalt ook regelmatig de 50° bij vollast... Kasttemperatuur ergens een 30° of zo. Echt betrouwbaar voelt dat ding echt niet aan.
- In mijn serverke (die waar Windows 2003 op draait (ken je nog wel Sasuke

Ben voor het ogenblik bezig met het een en t'ander te kopiëren, maar heb er niet veel hoop op (aan het tempo dat het lukt, kan ik het zowat van het internet halen

Ga nog wel een poging doen om het beest eens te formateren, en wat te testen. Kan er altijd nog een hoop rommel op zetten, maar ik vrees dat het ook vuilbak wordt...
- Mijn 2e harde schijf in dat serverke overleeft al 4 jaar : een WD Caviar van 40 GB. In een aantal recensie van die schijf stond dat er redelijk wat slechte versies van waren, maar in mijn PC'ke doet ze nog altijd wat ze moet doen.
Als we geen Maxtor (te warm), IBM/Hitachi (gewoon onbetrouwbaar) en geen Western Digital mogen kopen, wat blijft er dan nog over ???
Waarom is het trouwens nodig dat ze die dingen aan dergelijke lage prijzen verkopen ? Ik heb veel liever een schijf die 50% meer kost, maar zeker 5 jaar meegaat, dan die goedkope brol (125 euro voor 200 GB of zo) die ze nu verkopen.
En nee : een server-HD moet het ook niet zijn (heb daar een offerte'ke van liggen...), maar ze mogen toch verdikke een beetje betrouwbaar zijn.
Nog gasten met eventueel een bruikbare tip voor een gefrustreerd harddisk-gebruiker ???
Voorlopig gok ik eigenlijk nog altijd op WD, maar k'zou deze keer er toch eens wat advies bij krijgen