[reizen]Bali (met dochter van 6)

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

iemand al in Bali geweest ?

tips and tricks ?

do's and don'ts ?

Zou voor augustus 2015 zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Leuk land, lekker eten.

Tip 1: de bevolking HOUDT van kinderen, en gaat er constant mee bezig zijn. Dat lijkt voor ons westerse mensen een beetje raar, verbaas je er dus niet over als iedereen met je kind wil bezig zijn.

Zorg voor de standaard vaccinaties. Ik geloof hepA, DTP, en polio.

Bali is het enige eiland in Indonesie dat niet moslim is, de bevolking is relaxed en je zal niet makkelijk op hun tenen trappen.
Dat gezegd zijnde, in het centrum van het toeristisch gedeelte sleuren ze je de winkeltjes in; het is dan ook het Ibiza van de Australiers.

Het is uiteraard warm en vochtig, draag dus losse kledij.
Rij niet zelf met de auto, en met een kind zullen de brommers ook niet echt veilig zijn. Ze rijden daar zonder veel verkeersregels, maar allemaal wel zonder veel ongelukken; iedereen let nl zeer goed uit zijn doppen.
Oversteken moet je doen, niet twijfelen; als je aan een constant tempo oversteekt zullen ze wel uitwijken, als je twijfelt weten ze niet wat doen.
Toeteren betekent "ik ben hier" en is niet agressief bedoeld. Met de lichten flitsen daarentegen betekent niet "ga maar" maar wel "ik kom af en ga niet opzij, je bent gewaarschuwd". Opletten dus.

Als je zelf rijdt, boetes zal je betalen. Ze staan werkelijk op elk kruispunt in een hokje. Je bent nl een blanke buitenlander, en die moeten veel meer op de regels letten dan de inheemse bevolking. Helmen zijn bv verplicht, ook al rijden er veel zonder.
Een boete is doorgaans 300000 roepie en moet betaald worden in de hoofdstad, ze zullen ook willen je rijbewijs afnemen. Let daar niet teveel op, ze willen gewoon dat je afdingt, een soort omkoperij tactiek dus. Je kan als toerist met wat geluk makkelijk naar een ter plaatse betaalde 100000 roepie of minder gaan.

Je moet fooien geven. Dat kost je letterlijk niks. De roepie staat ongeveer 15000 per 1 euro, en de bevolking verdient omgerekend een 100 euro per maand. Met een 1000 of 2000 roepie zijn ze dus vaak al blij, terwijl dat voor jou nog geen 10 cent is.
Zorg ook voor een grote portefeuille. De grootste coupure is 100000 roepie, en dat is een 7.5 euro ongeveer. Je zal dus veeeeeel briefjes bijhebben. Zeker als je pech hebt, want sommige automaten geven geen briefjes van 100000 maar van 50000 euro.
Draag goed zorg voor je kleine coupures (1000, 2000, etc), die heb je nodig voor de fooien en kan je niet opvragen aan de automaten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Thanks, heb je ook tips over welke dingen wel of niet te bezoeken.

dit zou ongeveer het reisschema zijn..telkens een dag of 5 blijven

Ubud

Pemuteran

Ababi

Sanur

o ja ik zelf ben een geoefend reiziger, Ik verschiet niet zo rap meer..de vrouw ietsje minder en de dochter enkel all-in en campings.
Gluurbuur
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer

Tim H. schreef:Thanks, heb je ook tips over welke dingen wel of niet te bezoeken.

dit zou ongeveer het reisschema zijn..telkens een dag of 5 blijven

Ubud

Pemuteran

Ababi

Sanur

o ja ik zelf ben een geoefend reiziger, Ik verschiet niet zo rap meer..de vrouw ietsje minder en de dochter enkel all-in en campings.
Indien je naar Ubud gaat kan ik absoluut de Legong-dans aanraden als avondactiviteit. Deze dans heb ik bekeken in "Ancak Saji Ubud Palace Court Yard" en was een hoogtepunt van de reis omwille van zijn goede uitvoering en locatie. Verder zou ik de schaduwdans mijden aangezien je zonder de culturele geschiedenis snel verveeld raakt.

Tevens zijn er zéér weinig goede stranden in Bali waardoor ik er niet op zou rekenen om in de zee te zwemmen. De stranden die er zijn, hebben heel veel afval en nog slechter water. Zo zag ik een jong gezin vrolijk in bruinschuimend water zwemmen in Kuta Beach terwijl enkele tientallen meters verderop het rioolwater via een beek uitmondde. :puke:
Probeer de Europese zoekmachine Qwant: https://www.qwant.com/
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 25 keer

zal straks thuis eens kijken welke zaken wij bezocht hebben en echt wel de moeite waren.

Wij hebben op 1 trip na alles via neckerman gedaan, waren alleen ginds telkenmale, dus waren eigelijk prive-excursies :-)

zijn daar op huwelijksreis geweest afgelopen jaar (mei)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”