Frauduleus nummer laten blokkeren

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Ik word te pas en te onpas opgebeld door een +212 nummer . Ook 's nachts , en soms wel 20 keer per dag .
Na melding bij mijn operator Mobile vikings , hebben zij mij doorverwezen naar de ombudsdienst . De ombudsdienst meldt mij dat ik bij hen niets kan komen doen aangezien het :
1- om een buitenlands nummer gaat
2- niet om een onbekende oproep gaat waar zij de gegevens van dienen te achterhalen .

Terug naar Mobile vikings , zij zeggen het door te geven aan Base . Base zegt : dank u , het betreft inderdaad een frauduleus nummer . Wij kunnen verder niets voor hem betekenen . Hun "oplossing" is om een ander GSM nummer te nemen , of een GSM te kopen die dit nummer kan blokkeren . Dat is vergelijkbaar met na herhaaldelijke inbraakpogingen bij u thuis zeggen dat je een ander huis (liefst een bunker) moet zetten , of moet verhuizen . Zotter moet het echt niet worden !!!

Gisteravond opnieuw door die nummer opgebeld , dit is nu al maanden aan de gang zonder dat Mobile vikings en Base dit nummer op mijn lijn willen blokkeren . Dit is een technische handeling van wat , 1 minuut max ? Ik post dit dus in het BASE forum aangezien enkel BASE deze blokkering kan instellen (althans als ik Mobile Vikings moet geloven) .

Vroeger bij Proximus moest ik enkel een papier invullen en handtekenen en dan blokkeerden ze dit op mijn lijn .

Mijn vraag is nu : Wat moet ik juist doen om dit nummer op mijn lijn van Mobile Vikings (Base) te laten blokkeren .
Laatst gewijzigd door webDOLfijn 07 dec 2014, 10:56, in totaal 2 gewijzigd.
internet : CV8560E Telenet Oneup 1000/40
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Als je een smartphone hebt (zeker bij Android), kun je gewoon het nummer blokkeren. Eventueel met een app installeren daarvoor (CM heeft dit automatisch al ingebouwd)
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Lees mijn post nog eens door :)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

criminala schreef:Hun "oplossing" is om een ander GSM nummer te nemen , of een GSM te kopen die dit nummer kan blokkeren . Dat is vergelijkbaar met na herhaaldelijke inbraakpogingen bij u thuis zeggen dat je een ander huis (liefst een bunker) moet zetten , of moet verhuizen . Zotter moet het echt niet worden !!!
Nummer blokkeren in je gsm is toch niet zo ingrijpend? Zou bij mij al lang gebeurd zijn! In misschien niet correct van GSM operator, maar je zou tenminste van je probleem verlost zijn.

Ik kreeg hier gisterenavond touwens ook een oproep op onze vaste lijn telefoon van 0022676010871.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 49 keer

criminala schreef:Lees mijn post nog eens door :)
Heb het nu al 10x gelezen en ge kunt er niks aan doen buiten dus het nummer zelf te blokkeren op uw gsm zoals hierboven reeds vermeld is.
Zo simpel is het en ge zijt ervan af.
Daar moet ge u niet moe of boos voor maken.

Ps : kan ook zijn da ge geen moderne gsm hebt natuurlijk en dan gaat diene vlieger nie op of ge moest een nieuw gsmke gaan halen.
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1684 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Nummer naar Proximus porteren kan ook nog hé.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
webDOLfijn
Pro Member
Pro Member
Provider
Te Koop forum

Ik denk dat het een beetje aan de persoon ligt waarmee ik communiceer bij Mobile vikings . Zij weet niet goed wat te doen en zit dan maar wat nepoplossingen te verzinnen .

Net ook met de politie gebeld . Een ander nummer nemen is uiteraard geen oplossing , wat als je op dat nieuw nummer dan opnieuw oproepen krijgt ?
Zij raden aan om indien BASE de nummerblokkering niet wil doen , naar een andere operator over te stappen . En om eerst BASE rechtstreeks zelf te contacteren . Op de BASE website scheppen ze alvast op dat ze frauduleuze nummers blokkeren :

Code: Selecteer alles

Frauduleuze oproepen

Iedereen kan al eens bedrieglijke telefoontjes krijgen. Heel wat BASE-klanten hebben melding gegeven van ongewenste oproepen van een internationaal nummer dat frauduleus blijkt te zijn. Bellen naar buitenlandse nummers die je niet kent, kan je gsm-factuur de hoogte injagen of een hap uit je belkrediet nemen.

BASE heeft de oproepnummers die voor deze informaticafraude worden gebruikt onmiddellijk geblokkeerd. Daarnaast hebben we ook alle mogelijke maatregelen getroffen om verdere schade te voorkomen.

Tenslotte geven we nog een tip om twijfelachtige oproepen te herkennen en valstrikken te vermijden:
De beste manier om je hiertegen te beschermen blijft nog steeds: niet opnemen of terugbellen!

Bel niet terug naar buitenlandse nummers die je niet kent. Nummers die beginnen met +870, +871, +872, +873, +874, +881, +882 brengen een verbinding met een satelliet tot stand en zijn aan hogere tarieven onderworpen.
BASE heeft bevestigd dat het nummer dat mij belt een frauduleus nummer betreft , ik begrijp dus niet dat ze het niet blokkeren (ook voor andere klanten !) .
Mobistar blokkeert alvast wel (zie ook http://www.lokalepolitie.be/5379/home/1 ... ijgtq.html) . Bij de andere operatoren heb ik nog een vraag lopen of zij de blokkering willen doen .

Ik heb ook een bemiddelingsdossier opgestart bij de ombudsman , maar als ze dan nog steeds niet in functie van de klant willen denken zit er niets anders op dan over te schakelen .
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

En als je nu gewoon opneemt en ermee dreigt de politie te bellen, helpt dat gewoon al niet om uit hun opbellijst te komen?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Je beseft hopelijk toch nog dat Mobile Vikings op het netwerk van BASE werkt en zulke zaken geheel door BASE afgehandeld dienen te worden?
Als die persoon dit heeft doorgegeven aan BASE (meer kan MV niet doen want ja, zij gebruiken het netwerk van BASE), wat kan iemand van Mobile Vikings hier nog aan doen?
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”