pbx + ademco CID + klanten ID

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Ok,

ik ken de meeste pbx dingen wel: asterisknow, freepbx, piaf, elastix, ...

maar:

ik ben op zoek naar de eenvoudigste oplossing om in 1 pbx systeem het volgende voor elkaar te krijgen, deels als test, deels als voorbereiding op een niet-cruciale deployment:

- indien een klant binnenbelt, en het nr is gelinkt aan een bestaande klant, zou de klantinfo moeten tevoorschijn komen op het scherm van degene die opneemt (hier zoek ik liefst een oplossing die via php te doen is)

- indien het een automatisch systeem is (alarm) dat binnenbelt en zich met een gekend eprom nr identificeert, moeten de gegevens gelogd worden en doorgegeven aan een shell script (hiervoor heb je bij asterisk een plugin, en ook php scripts heb ik reeds gezien)

vraag is nu, ik ben nog niet vaak (serieus) met pbx distro's bezig geweest, dus: welke heeft de laagste leercurve, bovenstaande mogelijkheden, en gebruiksvriendelijkste (web)interface ?
op die manier moet ik er geen 20 uitproberen, maar kan ik gelijk met 1 beginnen en deftig leren.

momenteel leun ik naar elastix
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Ooit eens testen gedaan met contact ID, maar ik had de indruk dat het niet volgende de specs werkte ... .

Jaar ervoor ben ik de persoon tegen gekomen welke dit geschreven had, maar was helaas zijn naam vergeten ... anders had ik zelf ook wel een werkende oplossing ...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”