Kredietkaart

jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dag allemaal,

Ik reis binnenkort naar buitenland waar ik een auto zou willen huren, zij aanvaarden alleen kredietkaarten (geen debat/prepaid) van Visa enz...

Welke bank heeft het minst strenge voorwaarden?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Geen idee, maar deblokkeer alleszins de CC voor gebruik in de US.
Je gaat mss niet naar de US, maar als het verhuurbedrijf zijn transacties via een US systeem of bank afhandelt, zal je kaart alsnog geweigerd worden als ze niet actief is gesteld.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

http://www.spaargids.be/sparen/masterca ... ijken.html

Als je met 'minst streng' de voorwaarden tot het verkrijgen van een kaart wil bedoelen :
Kredietkaarten waar een kredietopening aangekoppeld is zijn altijd 'strenger' (lees : als ze de regels toepassen moeilijker te krijgen , uit ervaring blijkt dat de banken tegenwoordig inderdaad moeilijker kredietopeningen toestaan)
Vooraf opgeladen kredietkaarten zijn normaal te krijgen zonder al teveel voorwaarden.
Kredietkaarten die gekoppeld zijn met een zichtrekening zitten ergens tussen de 2 bovenstaande in.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Technische termen:

De prepaid credit card. Zou ik in dit geval niet gebruiken, want ze durven wel ns een bedrag daarop te blokkeren/reserveren.

De charge card: onze variant van een cc, die je elke maand integraal terugbetaalt zonder interest

De echte credit card: je betaalt maandelijks een deel van het verschuldigd bedrag af, met interestkosten; dit is de meest populaire versie in de US.

Let er in het buitenland ook op (oa weer in de US) dat niet alle cc providers overal aanvaard worden: soms ga je hebben dat Visa wel aanvaard wordt maar Mastercard niet, en soms omgekeerd. Wij kennen dat probleem hier niet, maar het bestaat wel degelijk!

jos123
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:De prepaid credit card. Zou ik in dit geval niet gebruiken, want ze durven wel ns een bedrag daarop te blokkeren/reserveren.
Das geen probleem dat kan ik ervoor zorgen :), het probleem is dat autoverhuurders (midden oosten) geen prepaid aanvaarden, nu op de bpaid (prepaid mastercard) van de bpost dacht ik dat het woord "prepaid" niet vermeld word, zal dit uitmaken?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 282 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Als je je kaart niet vaak gebruikt dan is Europabank aan te raden (volledig gratis). Als je al klant bent bij Deutsche bank of Keytrade kan je via hen ook een gratis kredietkaart krijgen.

Als je op reis gaat, zeker naar de VS, zorg dan dat de limiet hoog genoeg staat. Huurfirma's blokkeren van dag 1 vaak een waarborg.

Prepaidcards vallen zeker te onderscheiden.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

@Liber!
Dank voor je raad, heb je enig idee wat de vereiste inkomen voor visa/mastercard zijn bij europabank?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik betwijfel serieus dat er vandaag de dag nog inkomensvereisten zijn voor een charge card. Ze zijn zelfs meestal inbegrepen in de prijs van een zichtrekening, of je betaalt een kleine toeslag. Mogelijk zijn er wel min balance limieten op de rekening, maar wat geld overzetten lost dat snel op.
Mogelijk kunnen prepaids ook herkend worden aan de kaart nummer, ik zou het niet riskeren.

jos123
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin schreef:Mogelijk kunnen prepaids ook herkend worden aan de kaart nummer, ik zou het niet riskeren.
Van horen zeggen moet je "niet prepaid" kredietkaart vetgedrukte letters & nummers hebben, dus met bpaid geen idee...
Lazio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 4 keer

Ik kan zeker beobank aanraden voor een kredietkaart, 3% korting bij al uw aankopen. 5€ per jaar kosten (eerste jaar gratis).
Indien je een visa aanvraagt via een bestaande klant krijg je ook 30€ gratis op je visa. (je mag me hier voor pm'en moest je toch besluiten om dit te doen)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

jos123 schreef:
ITnetadmin schreef:Mogelijk kunnen prepaids ook herkend worden aan de kaart nummer, ik zou het niet riskeren.
Van horen zeggen moet je "niet prepaid" kredietkaart vetgedrukte letters & nummers hebben, dus met bpaid geen idee...
CCs hebben reliefnummers omdat ze vroeger (en nog altijd in de US) gebruikt worden met een apparaatje dat een carbonpapier over de nummer aandrukt, zodat deze gekopieerd wordt. Geen idee of prepaids die hebben, maar ik dacht dat alle ccs reliefnummers hadden.

jos123
Elite Poster
Elite Poster

Gevonden!
het enige (nadeel) van elke pre-paid kaart is dat men geen vliegtickets kan boeken met de kaart omdat deze niet op naam staat
Bron: http://www.spaargids.be/forum/bpaid-ver ... 14834.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik begrijp het probleem niet... met een normale VISA of Mastercard (zelfs meer aanvaard in de US dan VISA) heb je toch geen enkel probleem ?

Deze krijg je trouwens bij diverse banken gewoon gratis.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:Ik begrijp het probleem niet...
Bij diverse banken maken ze een issue over uw inkomen... Zo weet ik dat Fortis aan verschillende mensen geen Visa wouw geven omdat hun inkomen "niet voldoende" waren.
jos123
Elite Poster
Elite Poster

Uiteindelijk VISA besteld op goedgekeurde rekening waar ik volmacht heb.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 475 keer
Bedankt: 28 keer
Te Koop forum

ITnetadmin schreef:Ik betwijfel serieus dat er vandaag de dag nog inkomensvereisten zijn voor een charge card. Ze zijn zelfs meestal inbegrepen in de prijs van een zichtrekening, of je betaalt een kleine toeslag. Mogelijk zijn er wel min balance limieten op de rekening, maar wat geld overzetten lost dat snel op.
Mogelijk kunnen prepaids ook herkend worden aan de kaart nummer, ik zou het niet riskeren.

Als student met enkel een vakantiejob voor inkomen krijg je er alleszins geen van Deutsche Bank. Bij KBC was dit ook niet voldoende en moest er een aparte rekening aangemaakt worden als borg, waarbij het bedrag op de rekening gelijk is aan je maandelijkse uitgavelimiet voor de kredietkaart.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik heb daarom "inkomensvereisten" gespecifieerd. Ik kan gerust aannemen dat er een spaargeld vereiste is om de maandelijkse limiet te dekken.

mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Via beobank heb je visa-kaarten speciaal voor studenten. Contacteer me maar per PM als je nog eend 50 euro gratis op wil.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik heb deze zomer een auto met sext geboekt en een prepaidkaart werkte niet.
beobank en europabank zijn de gemakkelijkste banken om een visakaart te krijgen ook argenta is soepel
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Om een huurwagen te boeken heb je een echte credit card nodig, prepaid werkt niet.
De kaart moet eveens op naam staan van de persoon die met de huurwagen rijden zal, zoniet is er een grote kans op weigering.

Het bedrag dat ze tijdens het gebruik van de huurwagen blokkeren varieert van land tot land + grootte van de huurwagen.
De waarborg is makkelijk 500 > 1500 euro.

Leeftijd moet ook boven de 23j liggen of anders kan je het vergeten, bij sommige uitzonderingen (denk Hertz) kan je vanaf 21j al huren.
2 jaar houder zijn van een rijbewijs is eveneens een vereiste.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

proximusboyke schreef:ik heb deze zomer een auto met sext geboekt en een prepaidkaart werkte niet.
beobank en europabank zijn de gemakkelijkste banken om een visakaart te krijgen ook argenta is soepel
Zolang de VISA kaart uitgaven in 1 keer betaald worden is er inderdaad in principe geen problemen om zo'n kaart te krijgen, wanneer je die uitgaven wil spreiden over maandelijkse termijnen via een kredietopening is dat wel een ander verhaal, daar is de kans dat je de deksel op je neus krijgt veel groter.
Zo heb ik bij BNP Paribas Fortis wel een VISA kaart gekregen maar dan zonder gespreide betalingen, wanneer ik echter een kredietopening aanvroeg dan werd die geweigerd. :cry:
Ik ben dan maar bij Cofidis gaan aankloppen voor zo'n kredietopening en die werd wel toegestaan en ik kreeg op de koop toe ook een VISA kaart, zodoende heb ik dus 2 VISA kaarten. :-D
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Inderdaad. Een charge card (een cc met maandelijkse volledige aflossing) zal je veel makkelijker krijgen dan een echte credit card.
Maar in Belgie is de charge card met gigantische voorsprong de meest voorkomende variant, en de standaard die je krijgt als je een kaart aanvraagt.

liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De rentes op gespreide maandelijkse betalingen zijn dan ook vaak 11% (p.j.), eigenlijk nooit interessant. Als je dan toch echt geld nodig hebt kan je beter gaan voor een tijdelijk krediet.

Bij de charge cards kan je wel vaak je limiet tijdelijk verhogen door geld op een spaarrekening bij dezelfde bank bij te storten.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Wat bedoel je met tijdelijk krediet? Onder nul gaan op je zichtrekening? Dat is wel een kortlopend krediet, je mag maximaal 3 maanden onder nul gaan, er zijn zelfs banken waar men maximaal 1 maand onder nul kan gaan.
Als je geld moet lenen en de terugbetaling niet mogelijk is binnen 3 maanden (of 1 maand) dan moet je wel zo'n kredietopening gebruiken, nu je gaat natuurlijk zeggen dat je dat ook met een persoonlijke lening kan doen maar dan moet je dan iedere keer formaliteiten vervullen en iedere keer een reden opgeven waarom je dat geld nodig hebt.
Bij een kredietopening moet je alleen formaliteiten vervullen als je dat krediet aanvraagt en zonder opgave van reden, eens die toegekend kan men het naar believen gebruiken en een terugbetaald bedrag kan je opnieuw opnemen, je loopt natuurlijk wel gevaar om in die schuldenput te blijven daarom is er die zogenaamde nulstelling die men verplicht om heel het kredietbedrag aan te zuiveren binnen een bepaalde periode doorgaans om de 3 jaar, dat is een kwestie van een discipline op te brengen om terugbetaalde bedragen niet opnieuw op te nemen.
Wie deze discipline niet kan opbrengen is een persoonlijke lening beter aangewezen, hier kan men terugbetaalde bedragen niet meer opnieuw opnemen, betaald is betaald!
Een persoonlijke lening is ook goedkoper dan zo'n kredietopening qua rente.
Dus aan ieder kredietvorm zijn er dus voor- en nadelen.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 96 keer

ITnetadmin schreef:Ik betwijfel serieus dat er vandaag de dag nog inkomensvereisten zijn voor een charge card. Ze zijn zelfs meestal inbegrepen in de prijs van een zichtrekening, of je betaalt een kleine toeslag. Mogelijk zijn er wel min balance limieten op de rekening, maar wat geld overzetten lost dat snel op.
Toch zijn die er, en ze worden zelfs steeds strenger. Banken zijn er als de dood voor dat iemand de afrekening niet kan betalen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Inkomensvereisten, a la "u moet x euro per maand verdienen/bijstorten", of cashreserve, a la "u moet minstens x euro op de rekening hebben staan om de lading te dekken" ?

Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Ik weet dan men bij beobank enkel kijkt naar inkomsten en maandelijkse kosten als je geen rekeningen hebt daar. Zo kan iemand met zelfs een bovengemiddeld inkomen maar nog een hypothecair krediet heeft lopen moeilijk zo'n kaart krijgen. Men is daar in citybank-tijdperk verschillende keren op de vingers getikt maar mijn ervaring is dat banken echt strenger zijn.

Bij banken waarbij de CC aan de zichtrekening gekoppeld is en je hebt daar ook een cashreserve staan, dan zal dat doorgaans wel makkelijker lukken.

Als je natuurlijk bij van die instellingen gaat als cofidis/leemans en andere en je wil woekerrentes betalen omdat je geen reden wil opgeven waarvoor het geld moet dienen...dan gebruik je de kredietkaart als de amerikanen..
Bij ons is het meestal gebruikt als een betaalmiddel (internet) ipv een krediet.

Mijn eerlijke mening.. als je niet toekomt en je hebt kredietopeningen a la cofidis/leemans of de kredietopening bij een cc nodig om rond te komen.. dan leef je ver boven uw stand :) En de put wordt enkel groter met die 'tijdelijke' oplossingen
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

Het is daarom dat Test Aankoop radicaal tegen kredietopeningen is.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb eens gelezen dat he kan zien aan de begincijfers, dat ze zien of het preaid is of niet en de volgende welk land ze uitgegeven zijn.
En dit zoek ik een kaart die in belgie of nederland is uitgegeven.
mercedes e220 OML
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Een goeie uitleg over de structuur van CC nummers: http://money.howstuffworks.com/personal ... -card1.htm
Visa - Digits two through six are the bank number, digits seven through 12 or seven through 15 are the account number and digit 13 or 16 is a check digit.
MasterCard - Digits two and three, two through four, two through five or two through six are the bank number (depending on whether digit two is a 1, 2, 3 or other). The digits after the bank number up through digit 15 are the account number, and digit 16 is a check digit.
Het is dus eenvoudig om te zien welke uitgever, en het zou zelfs kunnen dat een bank die zowel prepaid als charge cards ze onder 2 aparte nummers uitgeeft.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Dank U want ik begin meer en meer problemen te krijgen om te betalen met mijn skrill kaart.
Ik had dan gedacht bpaid te nemen maar ik lees het volgende waar ze niet aanvaard wordt : websites die alleen 3D Secure-kaarten aanvaarden (bv. de website van Eurostar, Thalys, Connections, Kinepolis).

heeft er hier iemand een prepaidkaat die uitgegeven is door een belgische bank ?
mercedes e220 OML
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik heb een Mastercard Red prepaid van Belfius. Eigenlijk geen enkel probleem met betalen online (zowel in BE als daarbuiten).
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nice, want ik zou deze ook nemen, zou jij eens de 6 eerste cijfers willen nakijken in volgende link, in welk land de kaart is uitgegeven ?

http://www.binbase.com/search.html

je zou me plezier doen nicolas
mercedes e220 OML
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Edit: zie vergelijker van Spaargids 2 berichten lager.

Let wel op dat je bij Belfius een Red-rekening moet nemen, en die kost 4,18 euro per maand! Dus zo'n 50 euro per jaar. Dat is eigenlijk verschrikkelijk duur voor iets wat bij de concurrentie gratis is, of waar je zelfs geld mee kan verdienen als cashback zoals bij de Beobank Visa.

Waarom zo gefixeerd op een prepaidkaart?
Laatst gewijzigd door Kenw00t 13 jan 2015, 23:05, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

die redkaart is ook je gewone rekening inbegrepen !!!
en een gold krijg je nu als nieuwe klant aan 1€
mercedes e220 OML
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Vergeet ook de kredietkaart vergelijker van spaargids niet!

http://www.spaargids.be/sparen/masterca ... ijken.html
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Die vergelijker ziet er inderdaad beter uit.

Proximusboyke, dat is net wat ik bedoel. Betalen voor een zichtrekening is zinloos. Ze geven het trouwens zelf aan dat de kosten gekoppeld aan een Red-rekening dienen voor die MasterCard. Anders zou je probleemloos kunnen downgraden naar Pulse Start, wat gratis is:
https://www.belfius.be/info/Nl/Betalen/ ... Index.aspx

Dat is alvast wat ik gedaan heb toen ze belachelijke tarieven voor de Mastercard begonnen aanrekenen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

1€ per maans wil ik nu wel geven . We zien dan wel na 12 maand
mercedes e220 OML
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Ook er rekening met houden dat het tegenwoordig niet zomaar de bank kan binnenstappen, een nieuwe rekening openen, en doe de visa er ineens maar bij...
Nee, ik kreeg te horen dat ik toch een 3 tal maanden moet wachten alvorens de kaarten aan te vragen.

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Provider

Ik heb 2 Beobank kredietkaarten: een Q8 Mastercard (1% op alle aankopen, 2% bij alles van Q8) en een Visa (3% op online aankopen). Daar verdien je geld mee (tot 200€/jaar/kaart) door die te gebruiken, jaarlijkse kost van 5€. Al zou ik wel aanraden, als je die wilt, om te wachten op een volgende "geld-bij-aanvraag-actie" (25 of 30€). Heb er zo al 2 gehad op 3 maanden tijd, dus zal nog wel eens komen vermoed ik.

Mijn cash back winst vorig jaar = 310€ ongeveer. Bovendien heb je ook geen zichtrekening nodig bij Beobank, die heb ik bij Keytrade dus krijg elke maand ook nog 0,20€ voor mijn 2 maandelijke afrekeningen en domiciliëring van het minimum te betalen bedrag (domiciliëring min. is niet verplicht) ;) :)
Laatst gewijzigd door Vaganzza 14 jan 2015, 08:22, in totaal 1 gewijzigd.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”