Ik heb een hirschmann coaxkabel getrokken vanuit de zolder naar de living.
Deze is aangesloten op een niko niko tv sat fm stopcontact
http://www.niko.eu/NIKO/Documents/PM170-09100.pdf.
De dvb-t antenne bestaat uit 2 delen:
de antenne zelf, is op de zolder aangesloten op de coax.
de antennevoeding, staat bij de tv en zit in het stopcontact.
Nu slaag ik er maar niet in die 24 vdc bij de antenne te krijgen al over de coax.
Zit de oorzaak bij het niko stopcontact?
Graag uw oplossing, denkpiste....
Hoe dvb-t versterker aansluiten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
ik hou de antennekabel tussen de antenne en versterker zo kort mogelijk( ik dacht dat de initieel bijgeleverde kabel 6m was) en de versterker staat ook op de zolder, in mijn geval op 3m van de ontvangstantenne...dan loopt er van de TV1 uitgang een antennekabel naar de living beneden en van de TV2 uitgang een antennekabel naar de slaapkamer...
Goede antennekabel (dubbelshielded)is hierbij belangrijk....
Ik dacht niet dat die verterker 24V op de coax zet, eerder 5V, er zit wel extern 12V op dacht ik...
Op je DVB-T ontvanger -of televisie moet je dan wel die 5V aansturing uitzetten want die heb je al vanuit je versterker, want je gebruikt de HQ (active)campingantenne veronderstel ik ?
Konig heeft ook aparte 5V aanstuuradapters voor op sommige toestellen wanneer het niet zou werken, maar in principe heb je dat niet nodig...
Goede antennekabel (dubbelshielded)is hierbij belangrijk....
Ik dacht niet dat die verterker 24V op de coax zet, eerder 5V, er zit wel extern 12V op dacht ik...
Op je DVB-T ontvanger -of televisie moet je dan wel die 5V aansturing uitzetten want die heb je al vanuit je versterker, want je gebruikt de HQ (active)campingantenne veronderstel ik ?
Konig heeft ook aparte 5V aanstuuradapters voor op sommige toestellen wanneer het niet zou werken, maar in principe heb je dat niet nodig...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Heb je electriciteit op de zolder ? Zo ja , dan is de oplossing simpel.
Plaats de voeding van de DVB-T-antenne haar voeding ook op zolder en niet bij je tv.
Het antennesignaal die dan daar uit je voedingsblok komt naar de tv kan je zonder probleem injecteren in het Niko-systeem.
Er zit dan geen voeding meer op.
Plaats de voeding van de DVB-T-antenne haar voeding ook op zolder en niet bij je tv.
Het antennesignaal die dan daar uit je voedingsblok komt naar de tv kan je zonder probleem injecteren in het Niko-systeem.
Er zit dan geen voeding meer op.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Die versterker zet natuurlijk geen spanning op de coax.laroyj schreef:Ik dacht niet dat die verterker 24V op de coax zet, eerder 5V, er zit wel extern 12V op dacht ik...
Maar de TS heeft een versterker met aparte voeding, waarbij het de bedoeling is om:
- * de versterker zelf op zolder te monteren.
* de voeding (= injector van gelijkspanning op de coax) beneden
Hij vermoedt dat de Niko doos deze gelijkspanning niet doorlaat, en daar zou hij wel eens gelijk kunnen hebben.
Oplossing?
- - Voeding voor de Niko inbouwdoos monteren? (vb op zolder)?
- Inbouwdoos gebruiken zonder ingebouwde elctronica (gewoon zo'n F-connector)?

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
idd geen Niko doos enkel F-connector of kabeldoos ZONDER electronica , dit zorgt alleen maar voor extra demping en ruis...
DVB-T is heel gevoelig, voor extra koppelingen en dergelijke, een extra versterker plaatsen heeft meestal ook het omgekeerde effect, geen beeld meer ipv beter beeld..
Ik ontvang met dezelfde antenne(binnen op de zolder op 6m hoogte) als Luc, en dezelfde versterker,( want hij heeft de set van mij gekocht voor 10 euro) tientallen Franse zenders naast de Vlaamse, La Une, La Deux, La Trois, Euronews...
Het gaan hem over deze antenne:
http://www.allekabels.nl/buitenantenne/ ... wgod82wAkw
Alleen weet ik niet, en dat heb ik Luc eerlijkheidshalve meegedeeld of de versterker nog perfect in orde was, want dat kon ook zijn probleem zijn, en gezien het een actieve antenne is....en dat kan opgelost worden met oa het Konig systeem voor voeding actieve antenne, want zonder voeding werkt het ook niet...
http://www.allekabels.nl/binnenantenne/ ... wwodS5oA9w
DVB-T is heel gevoelig, voor extra koppelingen en dergelijke, een extra versterker plaatsen heeft meestal ook het omgekeerde effect, geen beeld meer ipv beter beeld..
Ik ontvang met dezelfde antenne(binnen op de zolder op 6m hoogte) als Luc, en dezelfde versterker,( want hij heeft de set van mij gekocht voor 10 euro) tientallen Franse zenders naast de Vlaamse, La Une, La Deux, La Trois, Euronews...
Het gaan hem over deze antenne:
http://www.allekabels.nl/buitenantenne/ ... wgod82wAkw
Alleen weet ik niet, en dat heb ik Luc eerlijkheidshalve meegedeeld of de versterker nog perfect in orde was, want dat kon ook zijn probleem zijn, en gezien het een actieve antenne is....en dat kan opgelost worden met oa het Konig systeem voor voeding actieve antenne, want zonder voeding werkt het ook niet...
http://www.allekabels.nl/binnenantenne/ ... wwodS5oA9w
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be