USR9106 Configuratie voor Easynet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Bart
Starter
Starter

Hello,

Ter vervanging van mijn Alcatel speedtouch adsl usb modem (oftewel de
groene pladijs) heb ik mij een USR9106 Wireless ADSL modem
aangeschaft. Vooral eigenlijk omwille van de wireless mogelijkheden.

Maar ik krijg hem niet online. Ik zit bij Easynet en hun settings zouden als volgt moeten zijn:

Configuratie:

VPI: 8
VCI: 35
Verificatie: CHAP (PAP is ook nog mogelijk)
Modulatie: Auto sense (of manueel: GDMT, T1.143)
Isolatie: LLC/Snap of VCMUX (ik heb beiden al geprobeerd zonder resultaat)
Protocol: RFC2516 PPPoE (of RFC2516 PPPoA)

En dan nog twee velden waar ik mijn userid en pw van easynet moet
invullen. Volgens mij staat alles juist, Hij vindt de adsl lijn (groen licht),
herkent zelfs de snelheid ervan, maar hij geeft een fout (WAN IP lampje brandt rood) die er op neer komt dat ofwel mijn userid/pw niet juist zijn (niet dus), ofwel dat het protocol verkeerd is?

Iemand een idee welke richting ik nog verder moet gaan zoeken?

Alvast bedankt,
Bart
Genghis
Pro Member
Pro Member

je bent toch niet vergeten die @EASYNET of whatever achter je username te zetten hé? :)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Ik vermoed dat Genghis gelijk heeft. Ik heb ook een USR9106 (schitterende router trouwens) en heb ook Easynet. Ik gebruik dezelfde settings als jij, ppoe of ppoa maakt ook ni uit. Auth. is altijd CHAP .. geen probleem hier.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Bart
Starter
Starter

Genghis schreef:je bent toch niet vergeten die @EASYNET of whatever achter je username te zetten hé? :)
Nee die staat juist :-)

[email protected]
Bart
Starter
Starter

Jullie raden het nooit!

Mijn paswoord was verkeerd! :oops:

Hartelijk dank voor de reacties. Verder is de USR een prachtding!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Bart schreef:Verder is de USR een prachtding!
Toch even een kleine opmerking... je koopt best nooit een wireless router men ingebouwde ADSL modem. Je zou dus beter af geweest zijn met een USR8054... en een aparte ADSL modem (zoals de Speedtouch 510).

Waarom, wel als je morgen beslist om VDSL te nemen... dan kan je nog maar weinig doen met je USR, want dan heb je namelijk een VDSL modem nodig.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

r2504,

Je analogie klopt wel. Maar gezien de gekende problemen met de 808054 zou ik die nooit durven aanraden aan klanten.

Heb er zo eentje staan bij 2 klanten en dat loopt geregeld fout. Outbound VPN sessies doen de router gewoon uitvallen, als je vanuit de browser een wijziging doet op de router en de router herstart, dan blijft die herstarten en moet je steeds de stekker uittrekken. Als je met verschillende gebruikers aanlogt heb je ook zever want dan vertraagd de verbinding etc ... Heb al nieuwste firmware erop gezet, en helpt niks

En dat je niets meer kan doen met die 9106 is niet waar hé. Je kan die nog altijd gebruiken als AP, switch, router ...

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Je analogie klopt wel. Maar gezien de gekende problemen met de 808054 zou ik die nooit durven aanraden aan klanten.
Heb een 8054 staan, en werkt wat mij betreft prima (enkel de DHCP logged wat veel, maar het werkt). De opmerking is dus algemeen, je kan ook een Speedtouch 510 en een Linksys kopen.
Sasuke schreef:Heb er zo eentje staan bij 2 klanten en dat loopt geregeld fout. Outbound VPN sessies doen de router gewoon uitvallen
CISCO VPN clients zeker ?
Sasuke schreef: als je vanuit de browser een wijziging doet op de router en de router herstart, dan blijft die herstarten en moet je steeds de stekker uittrekken.
Je kan alleen maar vanaf je browser wijzigingen doen... en daar heb ik absoluut geen probleem mee. Als je de LED's bekijkt lijkt het inderdaad soms dat hij twee keer reboot... maar dan is alles in orde bij mij.
Sasuke schreef:Als je met verschillende gebruikers aanlogt heb je ook zever want dan vertraagd de verbinding etc ... Heb al nieuwste firmware erop gezet, en helpt niks
Gek, zit er soms wel eens met meerdere wired en wireless PC's op, en geen probleem tot hiertoe. Zelf heb ik 1.64 als firmware momenteel.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

r2504,

Inderdaad ... Cisco VPN clients, maar ook checkpoint clients. Is dit een gekend probleem ? Is daar een oplossing voor ? Want anders ga ik deze week Linksys routers plaatsen.

Mvg,

Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Ivm. je outbound VPN sessie... stel je router eens in als volgt...
WPA-PSK
Channel 1
Turbo OFF
Frame Bursting OFF
G mode only
Fragmentation Threshold 1500
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Thanks,

Zal dat eens proberen. Security heb ik wel op WEP staan ... maar denk dat de security mode er niet veel mee te maken zal hebben zeker ?

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sasuke schreef:Zal dat eens proberen. Security heb ik wel op WEP staan ... maar denk dat de security mode er niet veel mee te maken zal hebben zeker ?
Nee, en channel eigenlijk ook niet.

Zijn vooral de andere parameters die af moeten staan.

USR is zich trouwens bewust van dit probleem, en werkt aan een nieuwe firmware (al kan dat soms wel even duren).
Genghis
Pro Member
Pro Member

@r2504: je hebt gelijk ivm die ingebouwde adsl-modem, kheb ook zo een domme zet gedaan... gezien je bijvoorbeeld al een adslmodem kan kopen voor 29 euro, had het mij zelfs goedkoper uitgekomen... maarja, da weetik dus weer voor in het vervolg...

@Sasuske: de 9106 heeft ook vrij veel leuke problemen... dit is al mijn 2de model, omdat mijn eerste na firmwareflash compleet dood was.
even gebeld naar de service-lijn, en die stelden eerst dezelfde FAQ's dan op de site, dan verwezen ze me naar de site, en dan zeiden ze dat mijn toestel niet in garantie werd teruggenomen, omdat ik de firmware heb geflashed :s
de volgende dag nog is gebeld en andere persoon aan de lijn... identiek hetzelfde probleem, maar die zei wel dat ik hem mocht opsturen op eigen kosten, en voor een bedrag van 100 euro zou hij dan gemaakt of vervangen worden...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Genghis schreef:die zei wel dat ik hem mocht opsturen op eigen kosten, en voor een bedrag van 100 euro zou hij dan gemaakt of vervangen worden...
Normaal gewoon een RMA aanvragen... moeten dat kosteloos vervangen.

Of anders naar je winkel gaan, en het ding terug inleveren.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

r2504 schreef:Normaal gewoon een RMA aanvragen... moeten dat kosteloos vervangen.
Wat is een RMA? Return to manufacturer of zoiets? En waarom zou dat kosteloos moeten zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

meon schreef:
r2504 schreef:Normaal gewoon een RMA aanvragen... moeten dat kosteloos vervangen.
Wat is een RMA? Return to manufacturer of zoiets? En waarom zou dat kosteloos moeten zijn?
Als het ding nog in garantie is... ?
Genghis
Pro Member
Pro Member

op de factuur van de winkel staat duidelijk: garantie enkel rechtstreeks bij US Robotics op het nummer: blabla
dus ik zie niet in waarom de winkel er iets mee te maken zou kunne hebbe ;) tis gewoon de service van USR die tekort schiet.
idem met de firmware updates...
tis al een half jaar geleden, en ik ben er zeker van da er meer dan genoeg zaken te updaten zijn... al was het maar 100mbit snelheid, want het lijkt mij dat dat er voor 9106 nooit zal komen
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Genghis schreef:op de factuur van de winkel staat duidelijk: garantie enkel rechtstreeks bij US Robotics op het nummer: blabla
dus ik zie niet in waarom de winkel er iets mee te maken zou kunne hebbe ;) tis gewoon de service van USR die tekort schiet.
Da's dan een ernstig gebrek aan service van je winkel... maar da's een andere discussie. In ieder geval, als iets defect gaat tijdens je garantie periode dan is het aan USR om dat kosteloos te vervangen... het aanrekenen van 100 euro is echt te gek.

Blijkbaar zijn er in de US bij USR geen problemen... daar gaat een RMA zonder de minste problemen. Het zou me gek lijken dat men dat hier niet wil/kan ?
Genghis
Pro Member
Pro Member

zoals ik al zei, ze (USR) steken het eigenlijk op mij omdat ik wilde upgraden naar de nieuwste officiële firmware (2.1)...
sindsdien doet hij niets meer... 40 seconden op reset drukken bied ook geen soelaas, het doet om eerlijk te zijn gewoon niets (normaal zou dit de originele firmware moeten laden)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Genghis,

Je kan die alsnog in orde krijgen normaal gezien.
Bijna elke router heeft een onboard tftp server die in recovery mode komt wanneer je enkele seconden op de reset knopt drukt.

Download ff deze client:
http://www.weird-solutions.com/bin/desk ... c_free.exe

En probeer zo je oude firmware te uploaden. Ik heb dit eens gedaan met een router toen ik bij een klant in nederland was ... en dit werkte toen ook.

Grtz,

Sasuke
Afbeelding
Genghis
Pro Member
Pro Member

"no response from server"
kheb exht alles al geprobeerd
telnet, ftp, tftp, ...
kgraak zelfs niet op de webinterface
inter
Pro Member
Pro Member

Heb ook ooit eens een router gehad die niks meer deed na update. Gewoon router terug binnengebracht bij verkoper en gezegd dat het ding ineens spontaan begon te rebooten en dan de geest gaf. Drie weken moeten wachten tot ik nieuwe kreeg.
Gewoon niet zeggen dat je een flash gedaan hebt.

Inter
Nobody is perfect but I'm f*** close [Clawfinger]
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Genghis schreef:"no response from server"
kheb exht alles al geprobeerd
telnet, ftp, tftp, ...
kgraak zelfs niet op de webinterface
Ermm .. TFTP heeft niets met de webinterface te maken ook niet .. en ben er ZEKER van dat het zo wel werkt. Met die client zou je normaal gezien de TFTP server moeten zien omdat dat broadcast. Kan wel zien dat je die eerst in recovery moet zetten, en dat doe je door minimaal 20 seconden op de reset te drukken. Dan beginnen de lampjes te flikkeren en kan je tftpen ...

Grtz,

Sasuke

PS: Voor TFTP hoeft de router niet correct op te starten .. hoe denk jij dat ze zulke routers herstellen ... Veel winkels kennen deze truck en verkopen aan argeloze klanten nieuwe routers en houden de "defecte" achter ... waarna ze die opnieuw flashen met tftp en dan werken ze terug. Een router die niet meer opstart na een firmware flash is echt geen ongekend probleem hoor :)
Afbeelding
Genghis
Pro Member
Pro Member

klopt, maar ik hou 40seconden lang (zoals de handleiding vermeld) de resetknop in, en er gebeurt niets
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Waar gebeurt er niets ? Op de router zal je niks zien hé ... die kan niet starten vanwege een corrupte firmware ... normaal gezien zou je in je client op dat moment (router in recovery mode laten staan uiteraard) een TFTP server moeten zien. Indien niet moet je de client even herstarten nadat je router in recovery mode staat ...

Grtz,

sasuke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”