Data vliegt erdoor (Sonos)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Even kort mijn verhaal schetsen. Ik ben klant bij Telenet voor Internet en digitale tv. Vaste telefonie zit bij Weepee en Mobiele telefonie bij Mobistar . Een drietal weken geleden heb ik mij een Sonos Play 1 aangeschaft. Door via het Sonos systeem naar muziek via het internet te luisteren (Spotify en radio) vliegen de Gigabytes hier in het rond. Met een datalimiet van 100 GB per maand vrees ik ervoor dat dit onvoldoende gaat worden. Ik wil de komende weken wel nog wat afwachten, maar het idee is aan het rijpen om toch uit te gaan wijken.
Ik kan natuurlijk een hoger abonnement aangaan bij Telenet, namelijk Whop. Ik heb geen idee of een datavolume van 150 dan voldoende gaat zijn.

Voor mij is de maandelijkse prijs ook wel belangrijk.
-> Nu betaal ik 49,70 (Telenet) + 12 (Mobistar) wat neerkomt op 61,70 per maand.
-> Als ik uitwijk naar Whop zou dit 62,50 (Telenet) + 12 (Mobistar) wat neerkomt op 74,50 per maand

Als ik dan eens over het muurtje kijk bij wat het mij zou kosten bij Proximus, een pack, waardoor ik geen rekening meer dien te houden met het dataverbruik.
-> Pack digitale tv + Internet comfort + Smart +15 dan zou dit neerkomen op 66,95 - 10% EPP korting = 60,26 wat op zich reeds (veel) goedkoper is dan het alternatief, Whop bij Telenet.

Onbeantwoorde vragen op dit ogenblik:
- Snelheid in de landelijke gemeente. Volgens Belgacom / Proximus zou mijn snelheid hier rond de 23 liggen volgens EDPnet zou dit rond de 27 liggen. Maar wat ik hier lees op het forum zijn deze "mogelijke" snelheden niet gegarandeerd en weet niemand op voorhand wat er zal gehaald worden. Voor hetzelfde geld kom ik op 12 of zelfs ADSL snelheden terecht.
- Scarlet en Snow zijn nog een stuk goedkoper, de vraag is natuurlijk of dit een goed alternatief is, voor de eerste kennismaking met het koper. indien er zouden problemen zijn ....
- Woon in een nieuwbouw appartement (nog na te vragen aan de verhuurder of er koper is aangelegd),

Wat zouden jullie voorstellen?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Ik weet niet hoeveel jij spotify/radio gebruikt, maar 24/7 luisteren aan 320kbps is 107GB/per maand. Als je maar 12 uur per dag luistert, zou je toch nog een 50GB over hebben voor al de rest.

En die 23/27 die je krijgt betekent dat je een 20/2 profiel krijgt met mogelijk tot 30/2. (minder dan 20/2 zul je niet halen tenzij je op een of ander repair profiel valt)

Internet start bij Proximus + unlm data: 25.50 +7.50 = 33 euro
Telenet TV: 23.70 (15.35 als je een decoder koopt)
Mobistar: 12.00

Totaal is dat 68.70

Je kan ook Proximus TV (of scarlet/base) nemen, maar dan ga je snijden in je 20Mbps down snelheid als je tegelijkertijd TV kijkt.

Als jij tevreden ben met mogelijk max 12-13Mbps (22-23 op 30/2 profiel) als je HD tv bekijkt dan is proximus/scarlet/base de betere oplossing.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Snelheid:
Een standaard abonnement bij Belgacom geeft 30Mbps, maar dat is zever. Soms is het minder, soms is het meer.
Je kan wel uw snelheid, en dan bedoel ik echt UW snelheid, laten testen door zowel Belgacom als EDPNet. Als zij 23/27 zeggen, zal dat ook kloppen.

Scarlet/Snow
Scarlet is goedkoper, maar je mist een pak functies: Fon, gratis mobiel internet, ...
Snow is van BASE, geen ervaring mee.

Belgacom Internet Comfort (incl unlimited download) + TV+ Smart15 = €66,95
Je kan ook Internet Start + Unlimited download + TV nemen (€46 + €7 = €54) + eender welk GSM abonnement dat je wil

Meer info: Stel zelf uw pack samen
kortingen: 32" TV voor €50 en/of Samsung Galaxy S5 mini voor €50 bij een Smart20 abonnement
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Whop heeft toch ook een datalimiet van 100GB? Of is dat veranderd intussen?
Je zal naar whoppa moeten gaan om meer te hebben, dacht ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jimghw
Member
Member
Bedankt: 12 keer

whop heeft een limiet van 150GB

belgacom start + unlimited lijkt me inderdaad de beste keuze...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Scarlet gebruikt ook de Belgacom tech,maar met Trio heeft U maar een 28 tv zenders(internet wel zonder limiet),U zal eens goed moeten nagaan welke zenders U bekijkt,vooraleer U een overstap naar Scarlet kan overwegen.
Zijn er mss mensen in Uw app die Belgacom (Proximus) of Scarlet al gebruiken,anders kan men even vragen naar de snelheden daar.
Ook bij het onderdeel vaste telefonie zijn er verschillen tussen Scarlet en Proximus/Telenet.(Bijv. buiten de uren gratis bellen naar GSM kost extra bij Scarlet 5€).
SCIFOFLUX
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Het beste wat je nu kan doen is eens een printscreen nemen van u haalbare snelheid.
Dit doe je op http://www.proximus.be/internetsnelheid . Daar voer je u gegevens in en je ziet dan u minimum en u maximum waarde.

Ik heb een 70/6 profiel en bij mijn minimum waarde staat er 27,5Mbps. Vermits je aanhaalde dat Proximus zei dat je 27 ging halen is de kans reëel dat je op een 30/6 profiel terecht kunt komen. Als je op 30/6 komt dan wordt de lijn gemeten en indien het toelaat ga je steeds sneller. Het hoogste dat je kan halen is 70/6.

Indien blijkt dat je op een 20/2 profiel staat, dan moet je zelf bepalen of dit snel genoeg voor u is. Dit is ruimschoots voldoende, maar sommige mensen zijn daar licht gevoelig aan. Ook hier is er een progressie marge. De lijn wordt ook constant gemeten en indien haalbaar ga je naar 30/2. Alleen is dat u hoogst mogelijk profiel, zolang Proximus geen verbetering brengt.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Merci allemaal ... door de antwoorden is het mij duidelijk geworden wat de mogelijke opties kunnen zijn.
- Eerst kijken wat een volledige maand verbruik aangeeft (kom ik toe met de huidige datalimiet, dan kan ik blijven)
- Overstap naar koper, eerst goed informeren via de nodige kanalen wat de mogelijke snelheid kan zijn. Een 30/6 profiel halen is dik in orde, indien lager is minder comfortabel.
- Internet start + unlimited kan eveneens een optie zijn (zelf niet aan gedacht), waardoor gsm abonnement niet hoeft te wijzigen.
- Neen in het gebouw is er tot nu toe niemand die het koper gebruikt, allemaal Telenet klanten. Zopas even via een lokale telefoongids geprobeerd om verschillende telefoonnummers (10 huizen naar rechts en 10 naar links) in te geven om te zien of er in de straat proximus klanten zijn. Iedereen zit blijkbaar bij Telenet.

Ik hou jullie de komende maanden verder op de hoogte, van mijn dataverbruik en van wat ik uiteindelijk beslist heb.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”