wireless xbox 360 controller linken aan meerdere receivers.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ik zou graag mijn wireless xbox360 controllers voor pc linken aan 2 receivers zodat ik ze niet telkens moet hersyncen.
Gebruiken.

Wireless Platform
Proprietary 2.4 GHz wireless

Kan dit?
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Nee. De controller zelf kan maar 1 module gelijk "onthouden". Zelfde als je hem op computer gebruikt en nadien op de 360 wil gebruiken en bij Xbox One controllers is dit ook zo (met als verschil dat ze niet moeten synchroniseren met een pc omdat ze gewoon met elke micro-usb kabel aan je pc kunnen hangen).
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

En er is geen manier om die receivers op een ander channel te krijgen?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

De receiver is het probleem niet, deze kan perfect communiceren met meerdere controllers, het is de firmware van de controller die het niet toelaat. Dat is volgens mij al iets moeilijker deze te bemachtigen (zeg nooit nooit natuurlijk, er is vast wel iemand met verstand van die zaken die het zou kunnen).
Het enige wat de controller onthoud is eigenlijk de code van het laatste baken waarmee hij gesynct heeft. Koppel je deze aan een nieuw device dan verwijdert hij het ID van het vorige baken en vervangt dit door het nieuwe.
Is volgens mij by design zodat mensen met meerdere Xbox consoles thuis niet per ongeluk al de consoles gelijk bedienen/starten met 1 controller. Dat zou ongewenst gedrag zijn.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Bij mij zou het wenselijk zijn. Kan ik een controller mee nemen naar boven als ik daar zin in heb.
En dan zou ik ook eindelijk die receivers kunnen inwerken. Is me maar een gedoe zo telkens syncen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Als je wat van elektronica kent kan je wel iets inbouwen in de controller en ontvanger dat hij automatisch een synchronisatie start als je binnen de meter afstand zit :) maar anders gaat het niet lukken vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”