Probleem met lijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Hallo UB'ers

Sinds enkele maanden ben ik klant bij Proximus. Lijntest.be en de internetcheck van BGC gaven aan dat ik 30/2 zou kunnen halen als profiel. Daar kon ik zeker mee leven.

Bij de uiteindelijke installatie was het profiel 25/2 dat ik zou halen, nog steeds te doen dacht ik.
Die info krijg ik nog steeds als ik mijn lijnnummer ingeef:
Afbeelding

Helaas is de realiteit anders: Na een maand of twee/drie zakte ik van 20/2 (zonder DLM-bezoek) nu naar 16/2. Dat zijn de waarden die ik in de B-box 3 kan uitlezen:

Afbeelding

Wat kan het probleem zijn? Het is een nieuwe, recente installatie gedaan door een technieker. De B-box staat rechtstreeks naast de intro.

Kan een technieker hier misschien nakijken waar het probleem zich zou bevinden?

Alvast bedankt
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Volgens mij heb jij geen enkel probleem. Het 16.5/2 profiel wordt toegekend op basis van de afstand tot de ROP (in jouw geval >700m).
Tenzij verhuizen een optie is, zal daar op korte termijn niet veel aan veranderen.
Dit profiel kan, met DLM, verhoogd worden tot max 25/2 (zoals de lijntest correct weergeeft).
Dus gewoon wachten tot DLM voorbijkomt (of eens de Helpdesk bellen om te bevestigen dat DLM actief staat op je lijn?)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 57 keer
Provider

Philippe, ik was iets vergeten te vermelden. Als ik op MyProximus mijn lijn test, geeft hij aan dat er een 'probleem' is. En alvorens een technieker te laten komen (en te betalen) zoals de site aanbeveelt, vroeg ik me af waar dat probleem dan zou zijn.
En zakken van profiel lijkt me toch niet de bedoeling te zijn?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”