Kabel in de grond bij BGC

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jrh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Welke soort kabel (specs / referentie) trekt BGC in de grond tussen de straat en een gebouw?

Eandis komt werken doen aan een gebouw op 150m van de straat (oprit opengooien, sleufje trekken, etc tot de oprit opnieuw mooi leggen) en er moet tegelijkertijd een telefoondraad getrokken worden. Gezien zware kost om alles over een paar maand opnieuw te doen, gebeurt dit met mijn eigen forceballen, dus vroeg ik me af wat ik in de grond steken moest....

De aansluiting aande twee kanten zal uiteraard niet door mij gebeuren, maar door BGC.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

dus vroeg ik me af wat ik in de grond steken moest....
Een dikke lege buis, waar ge voor de rest van uw leven kunt doortrekken wat ge maar wilt :-)
jrh
Member
Member

Over +150m denk ik dat het een beetje te veel van het goede is... zeker als er een telefoondraad in moet komen :-D
(Meer dan dat is echt niet nodig: 't is een opslagplaats)
webside007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

ik heb het onlangs gedaan: een wachtbuis (met trekdraad) van 50mm van rooilijn tot aan/in de woning.
Ik heb een wachtbuis genomen die men in elkaar steekt en verlijmt word (waterdicht); gekocht bij Brico.

Ik heb hierin een nieuwe Telenet aansluitkabel getrokken & Proximus heeft hun Smartube kabel hierin getrokken.
webside007
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

jrh schreef:Over +150m denk ik dat het een beetje te veel van het goede is... zeker als er een telefoondraad in moet komen :-D
(Meer dan dat is echt niet nodig: 't is een opslagplaats)
Dan neem je toch een wachtbuis (met trekdraad!) van 150m (zo'n groene die Telenet ook gebruikt; ik denk diameter 20 of 25mm).
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Inderdaad, een waterdichte lege buis met diameter 50 mm op een diepte van 60 cm. Daarna wordt daar normaalgezien een smarttube van 20 mm diameter doorgetrokken.
Technische informatie: http://www.govaerts.be/userfiles/userfi ... ube_nl.pdf
Commerciële informatie: http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

32 mm of meer HDPE buis is ook een goede oplossing, toch zeker voor fiber. ik heb zelf zo 4 buizen steken tot aan mijn gevel.

dit zijn van die zwarte waterleiding buizen... en deze hebben geen ribbeltjes aan de binnenkant, want geribbelde buizen zijn eigenlijk een ramp om kabels door te trekken ....
Afbeelding
jrh
Member
Member

Super. Bedankt voor de tips iedereen! :banana: :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”