GlassWire: network security monitoring tool

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Kwam vandaag GlassWire tegen.
Ee nnetwork security monitoring tool. Ik ga dit eens testen.
https://www.glasswire.com/

Iemand soms al ervaring mee ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Lijkt me vooral op een pc monitoring tool. Dat ding kan onmogelijk een overzicht hebben van al je network traffic.
Mogelijk ook nuttig op een server, om die server te monitoren.

Netwerk is wat misleidend in tijden van switchen, tenzij je op de switch, router, firewall, of proxy monitort.

Fatsoenlijke monitoring is altijd een miserie. De meeste netwerk devices die het fatsoenlijk kunnen zijn onbetaalbaar voor particulieren, een poort mirroren en daar een bakje aanhangen geeft capaciteitsissues (je kan niet verwachten dat 1 poortje de hele switch capaciteit aankan om te kopieren, als je wat traffiek hebt).

Ik vraag me trouwens af of zoiets niet zou bestaan, of te maken is met een raspi. Alleen lijkt me de raspi beperkt met zijn 1 lanpoort; sommige switchen die ik ken laten geen gewone traffiek meer toe op hun mirror poort, dus dan heb je al 2 connectors nodig om te monitoren, 1 op de mirror en 1 voor normale lanconnectie, om remote access te hebben.

Je kan natuurlijk een mikrotik steken, maar soms zou het handig zijn om een bestaand netwerk te gaan monitoren zonder (grote) aanpassingen aan het netwerk zelf. Een klein bakje dat je op een mirror poort plaatst, of bij gebrek aan managed switch, tussen de bestaande connecties steekt, en gaat mirroren; zoals we vroeger hubs gebruikten. Dat heeft dan wel een impact op de snelheid, maar je kan niet alles hebben natuurlijk.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”