netwerkprinter configuratie / Win 2000

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
pwr
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 11 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

zit hier te sukkelen met de installatie van een netwerkprinter in een Lan.
op 5 pc's van dat lan met os Win Xp gaat die configuratie probleemloos.

met 1 pc met os Win 2000 (SP4 + met alle beschikbare update's geïnstalleerd) lukt deze installatie niet.
bij het toekennen van de poort verschijnt er een foutboodschap : "fout tijdens het laden van de Tcp Mib-library" > zie screenshot

bij Microsoft is dit probleem blijkbaar gekend maar hetgeen ze als oplossing geven om het probleem te verhelpen werkt niet >> link Microsoft

heb ook al geprobeerd met het protocol TCP/IP te verwijderen en opnieuw te installeren.
heb de netwerkkaart al eens (softwarematig) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
met de optie sfc /scannow en de originele Win 2000 cd de bestanden in hun originele toestand hersteld
pingen vanop Win 2000 naar die netwerkprinter lukt perfect
de opdracht in een dos prompt waarvan sprake in dit topic lukt niet bij de Win 2000-machine maar ook niet op de XP's

heeft iemand een idee (wens wel op die pc Win 2000 te behouden dus géén Xp upgrade)waarvoor alvast dank bij voorbaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waar kan je Wsnmp32.dll, Ntprint.dll, Tcpmib.dll, Mgmtapi.dll en Snmpapi.dll allemaal vinden op je PC ?
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

in the %SystemRoot%\System32 folder

(@r2504 > merk ik hier enige hilariteit ?)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

pwr schreef:in the %SystemRoot%\System32 folder

(@r2504 > merk ik hier enige hilariteit ?)
Lol... nee, niet echt (er zit heus wel enige logica achter mijn vragen)... wou gewoon eens weten of applicatie "X" ze misschien ook nog in C:\Program Files\X had gezet, kwestie van de schuldige te vinden.

Nu, misschien heeft de bewuste applicatie ook je System32 DLLss overschreven ? Heb je nog een andere cleane 2000 waarvan je de DLL's kan copieren ?
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:Lol... nee, niet echt (er zit heus wel enige logica achter mijn vragen)... wou gewoon eens weten of applicatie "X" ze misschien ook nog in C:\Program Files\X had gezet, kwestie van de schuldige te vinden.
ha,vadaar... kon zo direct niet volgen
had heus wel begrepen dat Microsoft verwees naar de register
en nee,bij program files vind ik ze niet terug (heb met de naam van die dll's laten zoeken op de ganse C)

een cleane Win 2000 heb ik helaas niet.
zouden deze dll's niet opnieuw herschreven en in originele toestand gebracht worden door dat commando sfc /scannow ?

kan er geen repair gedaan worden van Win 2000 > maar wanneer ik de cd van Win 2000 start verschijnt de boodschap dat de upgrade van ServicePack 4 naar ServicePack 2 niet wordt ondersteund
als ik toch verder ga krijg ik niet de keuze tussen repair of install !
heb alleen de keuzemogelijkheid clean install
moet ik misschien eerst die SP4 verwijderen > dan repair > vervolgens opnieuw updaten ??
vraag is dan wel welke update SP4 is (bij software staan veel update's maar er staat niet bijvermeld welke SP4 is + er zijn er misschien meer dan één te verwijderen ?)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Misschien eens proberen SP4 opnieuw te installeren. (weet eigenlijk niet of hij dat wil doen... anders inderdaad uninstallen wat je kan van fixes).

En als je meer lef hebt... de betreffende DLL's renamen, en dan de SFC /SCANNOW draaien.
pwr
Pro Member
Pro Member
Provider

r2504 schreef:En als je meer lef hebt... de betreffende DLL's renamen, en dan de SFC /SCANNOW draaien.
zonder het te beseffen heb ik dan veel lef ? ...

is het eerste wat ik heb gedaan volgens de instructies op de site van Microsoft > eerst geprobeerd met ze een andere naam te geven en vervolgens gewist (staat zo letterlijk beschreven dus...)

toch al bedankt en ik hou je nog wel op de hoogte van het resultaat
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”