Scarlet verhuis

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
FORZA M
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Zonet een uiterst onaangename ervaring gehad bij Scarlet.

Een drietal maanden geleden stonden we op het punt een bestaande woning aan te kopen, dus ga ik eerst online na of Belgacom TV daar beschikbaar is, met positief resultaat (Zowel via de Belgacom-tool als de Snow-tool).
Om helemaal zeker te zijn bel ik toch nog maar eens naar de klantendienst, en daar bevestigd men me dat het geen probleem kan zijn m'n Trio-abbo mee te verhuizen.

De woning is dus ondertussen gekkocht, dus een drietal weken geleden vul ik in mijn Scarlet klantenzone alle verhuisinfo in.
Aangezien we morgen effectief de sleutels in handen hebben, en dit weekend effectief de woning zullen betrekken bel ik vandaag nog eens naar de klantendienst aangezien ik nooit feedback gehad heb.

Na een 20-tal minuten wachten krijg ik dan een vriendelijke medewerker aan de lijn die me laat weten dat ze op 25 september volgend mailtje gestuurd hebben. (Niet correct, nooit mail ontvangen, niet in inbox, niet in spam.):
Beste klant,

Geachte XXXXXXXXXXX,

We hebben je verhuisaanvraag voor je Scarlet Trio-abonnement goed ontvangen. Tijdens een technische controle is echter gebleken dat we de goede werking van onze diensten niet kunnen garanderen op je nieuw adres. Hierdoor kunnen we geen gunstig gevolg geven aan je verhuisaanvraag.

Je kan je abonnement op twee verschillende manieren kosteloos opzeggen:

1) Meld je aan op http://mijn.scarlet.be en ga naar het tabblad "Mijn abonnement". Klik vervolgens op "annuleren" naast het abonnement dat je wenst op te zeggen.

2) Je kan ook een e-mail sturen met je vraag om je abonnement op te zeggen naar [email protected]. Vermeld zeker je klantnummer en bankrekeningnummer (dit om eventueel te veel betaalde bedragen terug te kunnen storten).

Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://www.scarlet.be/klant, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!

Met vriendelijke groeten,

De Scarlet Helpdesk

Raadpleeg http://www.scarlet.be/klant, uw eerste hulp bij al onze producten en diensten!
Mooi dus. Ik neem op voorhand alle mogelijke stappen om na te gaan of het überhaupt beschikbaar is, en eens het dan zover is blijkt het toch weer niet te kunnen. Iemand die de reden weet hiervoor?

Ik heb echt geen zin om me blauw te gaan betalen aan een kabelabonnement en een internetverbinding met datalimiet.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

ligt er wel een belgacom lijn (koperpaar) in je nieuwe woning?
de koe zegt boe
FORZA M
Member
Member

Ik neem aan van wel, want er is een alarmsysteem aanwezig met verbinding naar de centrale. Heb altijd gelezen dat dit niet kon zonder Belgacom lijntje.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

FORZA M schreef:Iemand die de reden weet hiervoor?
Een paar mogelijkheden:
1) Het huis heeft nog een actieve telefoonlijn (eventueel van de vorige bewoner), daardoor is er geen vrij koperpaar om Scarlet te kunnen verhuizen.
2) Je hebt een huis gekocht dat niet aangesloten is op het Belgacom-netwerk. Geen onoplosbaar probleem, maar wel heel vervelend als je een alternatieve provider zoals Scarlet wil.
3) Scarlet heeft een fout adres gecheckt of andere administratieve vergissing gemaakt.

Kijk eens na of http://www.lijntest.be en http://proximus.be/internetsnelheid dezelfde resultaten geven. Anders is het bijna zeker dat mogelijkheid 1) het probleem is.
FORZA M
Member
Member

Na nog wat langer in de wacht gestaan te hebben bij de klantendienst het antwoord gekregen dat VDSL niet mogelijk zou zijn op mijn nieuwe adres, enkel ADSl, en dat Scarlet geen IPTV kan leveren over ADSL.

De lijntesten lijken dat echter tegen te spreken:

Proximus lijntest:
Afbeelding

lijntest.be
Afbeelding

Snow beschikbaarheid
Afbeelding

Belgacom TV check:
Afbeelding

Ik snap het hele verhaal dus niet echt...
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 60 keer

Fout in het systeem van scarlet prolly, vraag eens of ze het kunnen escaleren naar 2ndline of provisioning. Die kunnen meestal wat meer.
FORZA M
Member
Member

Alé, we zijn weer een dag verder, en dus ook weer wat wijzer geworden.

Blijkbaar had ik in het verhuisformulier het huisnummer opgegeven als "2 bus C" ipv. "2C".
Ik moet dus gewoon opnieuw een verhuis aanvragen.

Het leuke is dat ik dan zonet opnieuw het formulier wilde invullen, en dan krijg je dus doodleuk volgende melding:

Afbeelding

Zal het dus maar telefonisch regelen.
FORZA M
Member
Member

Alé, nu zou het dus op het correcte adres toch weer niet mogelijk zijn.
Probeer dan maar eens vriendelijk te blijven aan de telefoon...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als Scarlet zegt dat het niet mogelijk is en blijft volhouden dat het niet mogelijk is, zal je eerst 6 maand Proximus moeten nemen en daarna hopen dat Scarlet ondertussen hun systemen heeft geüpdatet.
Duidelijk een geval van Computer says no.
FORZA M
Member
Member

raf1 schreef:Als Scarlet zegt dat het niet mogelijk is en blijft volhouden dat het niet mogelijk is, zal je eerst 6 maand Proximus moeten nemen en daarna hopen dat Scarlet ondertussen hun systemen heeft geüpdatet.
Duidelijk een geval van Computer says no.
Da's dan ook wat ik gedaan heb. Scarlet is opgezegd, en Proximus aangevraagd. Morgen wordt de lijn geactiveerd. Dwaas dat ze me niet meer willen bij Scarlet als klant, maar ik hoop in ieder geval dat de €10 die ik nu meer betaal gecompenseerd wordt door de snellere werking van de V5 decoder, en dat de Bbox3 wat stabieler is dan de Sagem van Scarlet.
FORZA M
Member
Member

Alé, de klucht duurt verder.

Ik bekijk zonet de welkomstbrief van Proximus nog eens goed, en terwijl er overal huisnummer 2C staat. Blijken ze om onverklaarbare reden bij het installatieadres voor 2A gekozen te hebben.

Ik bel dus om hen op deze fout te wijzen: Geen probleem, we geven dit door zodat de technieker die morgenavond langskomt voor de activatie op het juiste adres aanbelt.

Daarnet merk ik een gemiste oproep op m'n gsm van de Dispatching: "Door uw adreswijziging zal er een lasploeg moeten langskomen waardoor we uw afspraak verplaatst hebben naar 5 November".

Leuk. 5 november kan natuurlijk niet. Hopelijk kunnen ze ook na de werkuren langskomen, want anders is de eerste datum dat ik ook effectief verlof kan nemen 21 november.

Deze mop begint me stilaan de voeten uit te hangen en veel geld te kosten aan mobiel datavolume.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Neem toch voorlopig telenet:gratis installatie en activatie bij whop(pa), daarna abb. aanpassen.
FORZA M
Member
Member

silencer schreef:Neem toch voorlopig telenet:gratis installatie en activatie bij whop(pa), daarna abb. aanpassen.
Tja, maar dan zit ik toch voor 6 maanden vast aan Telenet dacht ik?
Ik moet ook al voor Whoppa gaan als ik iets met het aangeboden internet wil kunnen doen.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Je kan vanaf dag 1 al opzeggen bij zowel Telenet als Proximus.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”