Bizar probleem op mijn laptop : het touchpad gedraagt zich bijzonder raar sinds gisteren:
- Ik gebruik nogal veel de combinatie ctrl+link om een link in een extra tabblad te openen. Nu krijg ik een nieuw tabblad + laad hij de gevraagde pagina in het originele tabblad ofwel opent hij 2x een nieuw tabblad en opent hij de website in beide
- 1x klikken in de titelrand van een programma om het te activeren gaat het programmavenster plots maximaliseren of verkleinen (alsof ik dubbelklik)
- In deze tekst 1x klikken "in het wit gedeelte" resulteert in het selecteren van een woord
- In thunderbird worden mails plots geopend in een apart tabblad
etc etc etc
Alsof 1x klikken (wat ik absoluut zeker doe) gelijk staat aan dubbelklik etc. Echt een bizar probleem dat aan de gang is sinds gisteren. Vrijdag werkte alles nog, heb niks extra geinstalleerd of geactiveerd.
Heb de instelling "dubbelklik" van de muis reeds aangepast, maar dit bracht geen soelaas.
Plots vreemd reagerend touchpad
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
synaptics driver herinstalleren?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
vermoedelijk wordt reeds een aanslag gedetecteerd om 1 of andere reden. Ergens een vuiltje aan de rand die het touchpad activeert of een slecht contact? Lijkt me een hardware probleem.
- krisken
- userbase crew
Dat is wat ik eerst ook dacht : ik heb de hele rand reeds nagegaan en alles wat trok op "vuil" er reeds afgedaan (met een tandenborstel, nadien met oorstokje met water). Die driver opnieuw installeren heb ik nog niet gedaan.
Telefonie = EDPnet + OVH
- krisken
- userbase crew
Is dit een algemene driver ofzo?iRockabizzydilly schreef:synaptics driver herinstalleren?
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
krisken schreef:Is dit een algemene driver ofzo?
Ja, te vinden bij de fabrikant van laptop, desnoods maak je een systeemherstel

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
- krisken
- userbase crew
Zeer bizar : alle drivers eens opnieuw geinstalleerd en plots werkt alles - op het eerste zicht - terug perfect!
Raar dat het tot vrijdag prima verliep, en daarna de miserie begonnen is...
Raar dat het tot vrijdag prima verliep, en daarna de miserie begonnen is...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Waarschijnlijk per ongeluk de instellingen van de touchpad verandert, je kan die wijzigen in de configuratie scherm.
[
Post made via mobile device ]
[

Internet: edpnet internet vdsl
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Niet noodzakelijk... Ik had zoiets vorige week ook voor. Kon niet meer scrollen met mijn zijkant van mijn pad... Driver opnieuw installeren en het werkte weer.
Heb soms nog zo van die absurde dingen voor. Dubbele toetsaanslagen bvb en dan alleen bij klinkers. Zeeeeeer vreemd.
Heb soms nog zo van die absurde dingen voor. Dubbele toetsaanslagen bvb en dan alleen bij klinkers. Zeeeeeer vreemd.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb dat fenomeen van het nieuwe tabblad+origineel enkel op userbase wanneer ik een topic open met een click op het scrollwheel.
Dit lijkt zich enkel voor te doen in de lijst met topics, een link in een topic of een externe link doen het wel gewoon goed.
Rechts klikken en in een nieuw tabblad openen doet het altijd goed.
Dit enkel in Chrome op OSX, Firefox op OSX heeft het probleem niet maar ik heb een voorkeur voor Chrome ...

Dit lijkt zich enkel voor te doen in de lijst met topics, een link in een topic of een externe link doen het wel gewoon goed.
Rechts klikken en in een nieuw tabblad openen doet het altijd goed.
Dit enkel in Chrome op OSX, Firefox op OSX heeft het probleem niet maar ik heb een voorkeur voor Chrome ...

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
@tb0ne > op die plek zit er naast de gewone link ook nog een javascript-event op de volledige tabel-rij. De scrollwheel-klik opent bijgevolg in een nieuwe tab, en het javascript-event opent diezelfde link in de bestaande tab. Misschien moeten we dat weghalen, 't idee was dat dat makkelijker aanklikbaar was (bvb op touch-devices).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
ik heb ook miserie met m'n touchpad, vaak denkt het ding dat ik wil zoomen, maar dat wil ik helemaal niet
ook merk ik dat er zaken worden geselecteerd, die ik helemaal niet wou selecteren
mijn indruk is dat touchpads na één a twee jaar anders gaan reageren, heb het nu al met twee asus laptops voor
als ik met kritische bestanden werk, gebruik ik een muis, om maar geen toevallige drag & drops mee te moeten maken grrrr
ook merk ik dat er zaken worden geselecteerd, die ik helemaal niet wou selecteren
mijn indruk is dat touchpads na één a twee jaar anders gaan reageren, heb het nu al met twee asus laptops voor
als ik met kritische bestanden werk, gebruik ik een muis, om maar geen toevallige drag & drops mee te moeten maken grrrr
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Die touchpads zijn inderdaad best lastig.
Ik heb een Sony Vaio Pro 13, daar werkt de touchpad niet goed op een zachte ondergrond. Op harde ondergrond werkt deze perfect. Dat ligt wel aan de flex, waardoor de touchpad en behuizing een beetje doorbuigt en die begint touches te registreren die er niet zijn.
Op een andere laptop merk ik touchpad problemen na te veel in stand-by. Een reboot helpt vaak.
Ook zijn vettige residu's op touchpads soms een probleem. Een beetje isopropanol en het is opgelost
Ik heb een Sony Vaio Pro 13, daar werkt de touchpad niet goed op een zachte ondergrond. Op harde ondergrond werkt deze perfect. Dat ligt wel aan de flex, waardoor de touchpad en behuizing een beetje doorbuigt en die begint touches te registreren die er niet zijn.
Op een andere laptop merk ik touchpad problemen na te veel in stand-by. Een reboot helpt vaak.
Ook zijn vettige residu's op touchpads soms een probleem. Een beetje isopropanol en het is opgelost

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Voor een goed begrip, ik kaag niet over een touchpad probleem al merk ik ook wel dat de kwaliteit ervan in nieuwe laptops achteruit gaat met rare registraties tot gevolg.
Een beetje vergelijkbaar met cheapo tablets waar ze b kwaliteit componenten insteken, het scherm registreert niet overal even goed en als je dan slide registreert dat ding het als een klik omdat hij de focus even kwijt is.
Dat click event op de tabel rij mag er voor mij wel uit hier.
Een beetje vergelijkbaar met cheapo tablets waar ze b kwaliteit componenten insteken, het scherm registreert niet overal even goed en als je dan slide registreert dat ding het als een klik omdat hij de focus even kwijt is.
Dat click event op de tabel rij mag er voor mij wel uit hier.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Beetje bizar. Ik zou net denken dat een zachte ondergrond de problemen met de flex (waar de VP13 wel berucht voor is) juist zou verhelpen. Als je dan teveel druk zet, gaat je toestel juist niet flexen, maar wordt de zachte ondergrond ingedrukt.Dima_2005 schreef:Ik heb een Sony Vaio Pro 13, daar werkt de touchpad niet goed op een zachte ondergrond. Op harde ondergrond werkt deze perfect. Dat ligt wel aan de flex, waardoor de touchpad en behuizing een beetje doorbuigt en die begint touches te registreren die er niet zijn.