Beste forumleden,
Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn stokoude beeldbuis TV vervangen door een LCD exemplaar : een Panasonic TX-L42E6E.
Op google lees ik links en rechts dat deze TV de mogelijkheid heeft om rechtstreeks te connecteren op Netflix. Echter vind ik de optie helemaal niet? Ik heb inmiddels de software up-to-date gebracht, maar niks verschijnt in Vierra. De ISP die ik hiervoor gebruik is overigens Belgacom, dus een Belgisch IP zou wel OK moeten zijn.
Iemand tips?
Kris
Netflix probleem: Panasonic TX-L42E6E
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Nochtans staat de Netflix App op nummer 1 van de "popular Apps" (gevolgd door Youtube, Amazon Video, Skype, Accu Weather)
Maar dat zal de "global site" zijn van Panasonic: http://www.panasonic.com/promos/learn/smart-viera/
Misschien dat ze de App nog niet hebben vrijgegeven voor België ??
Misschien eens twitteren naar #SmartVIERA ?
Of Facebooken naar https://www.facebook.com/PanasonicBE ?
Als antwoord op een vraag van een klant schrijven ze:
Maar dat zal de "global site" zijn van Panasonic: http://www.panasonic.com/promos/learn/smart-viera/
Misschien dat ze de App nog niet hebben vrijgegeven voor België ??
Misschien eens twitteren naar #SmartVIERA ?
Of Facebooken naar https://www.facebook.com/PanasonicBE ?
Als antwoord op een vraag van een klant schrijven ze:
Panasonic Belgium schreef:Netflix is beschikbaar op TV's en Blu-ray spelers vanaf de 2012 series. Aangezien de TX-P42ST30E een 2011 model is, is dit model niet compatibel met Netflix. Jammer genoeg zal hier ook geen update voor komen. Met vriendelijke groeten, Panasonic Belgium
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6557
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Wij hebben ook sinds heel recent een Panasonic Viera (TX-48AS640) en bij ons is die app gewoon volledig vanzelf ineens in de lijst van apps verschenen. Hebben geen update o.i.d. moeten doen. Die TV is natuurlijk wel nog een heel recent model, maar het zou me toch wel verbazen dat een TV van 1 jaar oud de app niet zou krijgen, temeer daar toen Netflix toch ook al in een hoop landen beschikbaar was.
Heb je al gedubbelcheckt dat je wel Internet access hebt ? Bvb werkt de YouTube app perfect ? Anders eens kijken of Netflix in de App Market staat.
PS: Volgens http://www.panasonic.com/nl/consumer/vi ... 42e6e.html zou jij toch ook Netflix moeten hebben op je TV. Ik zou inderdaad gewoon eens support contacteren.
Heb je al gedubbelcheckt dat je wel Internet access hebt ? Bvb werkt de YouTube app perfect ? Anders eens kijken of Netflix in de App Market staat.
PS: Volgens http://www.panasonic.com/nl/consumer/vi ... 42e6e.html zou jij toch ook Netflix moeten hebben op je TV. Ik zou inderdaad gewoon eens support contacteren.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
De youtube app werkt prima, alsook zie ik in de informatie welk IP adres de TV heeft gekregen etc.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ik denk dat dit dezelfde kwestie zal zijn dan sommige andere tv fabrikanten. Bij de lancering van die tv in België was Netflix hier niet beschikbaar, dus staat deze verborgen. Een update brengen ze daar dan niet voor uit om een of andere domme reden. Mogelijkheid is het resetten van het toestel en instellen als een andere regio, bvb UK of US waar Netflix toen wel aanwezig was, al heb ik bij Panasonic al enkele keren gemerkt dat deze ook een ander hardware typenummer hebben voor de UK vs de rest van Europa.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Problem solved : eens panasonic helpdesk gebeld en na allerlei handelingen die niet bleken te werken zoals het hoort adviseerde men mij om de tv terug te stellen naar de fabrieksinstellingen en alles opnieuw in te stellen. En warempel : ik zie plots netflix.
Voor gebruikers die dit dus eveneens voorhebben :
- Nieuwste firmware downloaden
- Toestel herstarten (gebeurd automatisch na download)
- Ga naar Instellingen > Systeemmenu > Systeem bijwerken
- Installeer Netflix via Viera Market
- Geniet van Netflix
Voor gebruikers die dit dus eveneens voorhebben :
- Nieuwste firmware downloaden
- Toestel herstarten (gebeurd automatisch na download)
- Ga naar Instellingen > Systeemmenu > Systeem bijwerken
- Installeer Netflix via Viera Market
- Geniet van Netflix
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti