Hallo,
Deze week heeft Belgacom mijn ADSL lijn overgezet naar VDSL2. Daarvoor is er een BB3 modem geïnstalleerd welke overigens prima werkt. Echter enige tijd geleden had ik een Fritzbox 7490 aangeschaft welke ik nu graag verder zou gebruiken. Na aansluiten van de FB synchroniseert deze perfect met het VDSL network maar ik krijg geen toegang tot internet omdat mijn accountgegevens niet aanvaard worden. De BB3 kan deze gegevens blijkbaar zelfstandig opvragen en opslaan. Na controle van deze gegevens in de BB3 en mijn gegevens op papier blijkt dat de accountnaam is veranderd van xxxxx@SKYNET naar xxxx@PROXIMUS. Ik heb de accountnaam in de FB aangepast en dacht dat het problem daarmee opgelost zou zijn, maar nee, nog steeds geen verbinding. Echter kan ik niet controleren of het wachtwoord veranderd is. De FB is geüpdatet naar versie 6.06 (BG goedgekeurde versie).
Wat gaat er hier fout? Kan het zijn dat het wachtwoord ook veranderd is? Ik heb geen melding gekregen van BG daaromtrent.
Inloggen met Fritzbox 7490 op VDSL2 van Belgacom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Indien je wachtwoord onjuist zou zijn kan je het veranderen bij de e-service van Proximus.
[
Post made via mobile device ]
[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Er zijn 2 redenen waarom een PPPoE sessie nit doorkomtPeterDD schreef:Wat gaat er hier fout? Kan het zijn dat het wachtwoord ook veranderd is?
- 1) verkeerde VLAN
2) verkeerde credentiels (username, paswoord)
- Zorg ervoor dat je in de FritzBox de juiste VLAN hebt ingesteld (VLAN 10).
xxxxx@SKYNET of xxxx@PROXIMUS maakt geen verschil.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.