Telenet heeft al verschillende modems gehad, en ik zit met een praktische vraag. De digicorder moet je steeds rechtstreeks op de modem aansluiten, niet achter een extra router aangezien de digicorder een IP moet krijgen van Telenet zelf.
Maar de modems die Telenet dit jaar gebruikt, zijn van hun eigen ook routers. Je hebt 4 LAN aansluitingen en je kan via Mijn Telenet het IP adres van de modem aanpassen (bijvoorbeeld 192.168.1.1). Is dit nog steeds zo? Ik heb namelijk maar 1 UTP aansluiting bij de televisie en ik zou daar graag mijn Digicorder + Smart TV + HTPC op aansluiten (dmv een switch aan TV) maar die moeten wel in hetzelfde interne netwerk zitten aangezien de HTPC moet streamen vanaf de NAS.
Maar aangezien de Telenet modem nu zelf een router is, is de digicorder opgenomen in het interne netwerk?
Digicorder achter modem/router
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
Als je een TELENET ALL IN ONE Hebt (nu de 6643e) dan hoef je achter niks te kijken,
gewoon die ene kabel in de telenet modem/router,
Switch(unmannaged) zetten bij je tv,netwerkkabel die van je telenetmodem komt in poort 1 en de rest kan je aansluiten op de overgebleven poorten.
Incl je digicorder,
dit zou moeten werken zonder problemen
gewoon die ene kabel in de telenet modem/router,
Switch(unmannaged) zetten bij je tv,netwerkkabel die van je telenetmodem komt in poort 1 en de rest kan je aansluiten op de overgebleven poorten.
Incl je digicorder,
dit zou moeten werken zonder problemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Is me niet direct duidelijk uit je post of je nu vandaag nog wél of niet ook nog je eigen router hebt (dus naast de Telenet router).
Ook met de nieuwe Home Gateways (fancy naam voor hun routers), moeten de Digiboxen nog altijd rechtstreeks aan die HGW hangen, omdat ze op een ander subnet hangen met een andere IP range (10.x.x.x). Als je er dus nog eens zelf je eigen router tussenhangt, zal die Digicorder niet meer interactief zijn.
Oplossing is dan simpelweg je eigen router ervan tussen te laten (of zuiver als switch te gebruiken), tenzij je natuurlijk absoluut sommige functionaliteit nodig hebt die de HGW niet biedt.
Ook met de nieuwe Home Gateways (fancy naam voor hun routers), moeten de Digiboxen nog altijd rechtstreeks aan die HGW hangen, omdat ze op een ander subnet hangen met een andere IP range (10.x.x.x). Als je er dus nog eens zelf je eigen router tussenhangt, zal die Digicorder niet meer interactief zijn.
Oplossing is dan simpelweg je eigen router ervan tussen te laten (of zuiver als switch te gebruiken), tenzij je natuurlijk absoluut sommige functionaliteit nodig hebt die de HGW niet biedt.
Ik zou géén eigen router gebruiken maar die van Telenet zelf, om zo de 'problemen' van verschillende subnetten te vermijden, omdat ik maar 1 UTP aansluiting heb aan de TV en er daar 3 apparaten moeten aangesloten worden..
Ik kan met de Telenet router ook port forwarding etc instellen veronderstel ik? Aangezien er wel een NAS + camerasysteem komt die ik vanop afstand moet kunnen bedienen.
Ik kan met de Telenet router ook port forwarding etc instellen veronderstel ik? Aangezien er wel een NAS + camerasysteem komt die ik vanop afstand moet kunnen bedienen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ok, dan werkt dat perfect. Gewoon aan de TV een switch zetten (of je oude router met alles in de WAN kant en DHCP disabled) en daar alles inpluggen. Zal perfect werken.
Port forwarding e.d. van de Telenet router kan je instellen op Mijn Telenet.
Port forwarding e.d. van de Telenet router kan je instellen op Mijn Telenet.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Moet zijn: ... of je oude router met alles in de LAN kant en DHCP disabled ...Tomby schreef:... of je oude router met alles in de WAN kant en DHCP disabled ...
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23