Beste Userbase leden,
Heeft er iemand ervaring met de optie EUinternet (op de iphones)?
Ik moet namelijk vaak naar het buitenland en vroeg mij af hoe deze geactiveerd kan worden (buiten de slider naar rechts te verplaatsen natuurlijk).
Hoe zit het systeem exact ineen? Heb proberen beide providers te bereiken maar die gaven mij niet echt een antwoord omdat het natuurlijk betreft om hun melkkoe.
Vriendelijke groeten
EUinternet Proximus
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
LBO
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... -of-lbo%29
Veel meer info kan ik ook niet vinden.
*edit
of toch wel
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=549474
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... -of-lbo%29
Veel meer info kan ik ook niet vinden.
*edit
of toch wel
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=549474
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
De optie 'EU internet' op iPhone schakelt indien actief enkel roaming in de EU uit.
zie ook de kleine lettertjes bij de switch.
heeft dus niks te maken met één of ander dataplan.
moet wel toegeven dat het wat verwarrend is.... en er ook maar the hard way ben achtergekomen toen ik afgelopen week in frankzijt zat en ik geen data meer binnenkreeg.... had die switch actief staan...
[
Post made via mobile device ]
moet wel toegeven dat het wat verwarrend is.... en er ook maar the hard way ben achtergekomen toen ik afgelopen week in frankzijt zat en ik geen data meer binnenkreeg.... had die switch actief staan...
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Neen dat is niet wat die switch doet. Die switch vervangt tijdelijk jouw APN door de EUinternet APN om gebruik te maken van LBO/ARP.axs schreef:De optie 'EU internet' op iPhone schakelt indien actief enkel roaming in de EU uit.
[Post made via mobile device ]
En aangezien je geen LBO of ARP plan actief had staan had je dan ook geen toegang tot internet.
-
- Elite Poster
Voorlopig kan je niets doen om LBO/ARP te krijgen aangezien niemand het aanbied. Compleet nutteloze functie momenteel.axs schreef:Dank voor de info Powaq.
Ben dan ook benieuwd welke stappen te volgen
- MichelLoyen
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 11 keer
@Flippi Heb je daar meer info over? Wat is er dan precies beschikbaar en bij welke aanbieder? (Linkje?)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 107 keer
- Recent bedankt: 3 keer
o.a. Togglemobile, Maxroam, Worldsim, Roamline, maar er zijn er nog wel meer.
Een link staat al in mijn vorige reactie.
'k Heb me nog niet verdiept in hun tarieven want de laatste tijd bieden de Belgische operatoren ook al interessante databundels aan waardoor een ARP vaak pas interessant wordt als je vaak of veel gebruik maakt van roaming.
Een link staat al in mijn vorige reactie.
'k Heb me nog niet verdiept in hun tarieven want de laatste tijd bieden de Belgische operatoren ook al interessante databundels aan waardoor een ARP vaak pas interessant wordt als je vaak of veel gebruik maakt van roaming.
- MichelLoyen
- Plus Member
Blijkbaar zie via de tapatalk app geen linkjes. Zojuist jouw vorige post via de website bekeken en dan zie ik wel dat je het laatste gedeelte van de zin als link hebt opgenomen. Thanks!
- MichelLoyen
- Plus Member
Ok, zojuist de linkjes eens bekeken. Weet je zeker dat het om ARP providers gaat? Ze gaan allemaal uit van een simkaart due he bij hun moet afnemen. Dat is net niet het principe van ARP. Of heb ik dan niet goed gekeken?
- MichelLoyen
- Plus Member
No problem 

-
- Elite Poster
Yep zijn allemaal gewoon SIM kaarten. Niets met LBO/ARP te maken. Spijtig genoeg. Ik zou dolgraag LBO gebruiken en dan vooral in NL omdat ik daar heel vaak kom. Maar ik zie het eerlijk gezegd nooit gebeuren.
- MichelLoyen
- Plus Member
Same here. Ik werk in Nederland, wel zo handig als je daar ook mobiel internet hebt. Zodra ik de grens over ben dan is m'n gsm een paperweight geworden (ik bel er dus nooit mee).
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik heb ondertussen simkaarten in 4 verschillende landen. Zoveel goedkoper dan roamen. Ik ben dan enkel niet telefoonisch bereikbaar, maar ik heb weinig mensen die me niet bereiken via een berichten alternatief zoals whatsapp of iMessage, dus dat zit meestal wel goed.
Alleen het wisselen bij de grens is wat lastig.
Jullie doen niet aan buitenlandse simkaarten?
Alleen het wisselen bij de grens is wat lastig.
Jullie doen niet aan buitenlandse simkaarten?
-
- Elite Poster
Ik doe niet aan buitenlandse simkaarten omdat ik gewoon altijd bereikbaar moet zijn op m'n nummer voor m'n job. Ik zou wel zoiets als een Panther 60 kunnen nemen maar dat is complete overkill voor de hoeveelheid dat ik werkelijk bel. Inkomende roaming is best goed betaalbaar nu maar enkel data is een issue. Dat blijft achterlijk duur eigenlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Voor de tijd van de EU-roamingverordening had ik ook een Luxemburgse simkaart, maar tegenwoordig is roaming binnen de EU zodanig goedkoop geworden dat ik mij daar niet meer mee ga bezighouden. Toen moest ik ook met twee telefoons rondlopen, want ik wil bereikbaar blijven op mijn Belgisch nummer.