Scarlet Trio FSK of DTMF

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Mijn toelefoontoestel is aan vervanging toe, maar ik zie door het bos de bomen niet meer.
Ik lees her en der dat het belangrijk is het juiste toestel te kopen voor nummerherkenning (FSK of DTMF). Mijn huidige toestel heeft GFSK, maar dat blijkt niet hetzelfde te zijn als FSK.
Ik heb Scarlet Trio. Blijkbaar gebruikt Scarlet Nederland (KPN) DTMF. Maar kan iemand mij vertellen of dat hier in België ook het geval is, daar Belgacom FSK schijnt te gebruiken ?
Alvast bedankt.
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Voor anderen die eventueel dezelfde vraag zouden hebben, ik heb het even bij Scarlet zelf nagevraagd.
Ze hebben mij laten weten dat het FSK protocol gebruikt wordt.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bedankt voor uw antwoord. Ik dacht altijd dat gfsk en fsk compatibel waren. Niet dus.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
rolandvc
Plus Member
Plus Member

Ik heb nooit beweerd dat FSK en GFSK niet compatibel zijn. Mijn vorig toestel had GFSK en dat werkte. Nu heb ik dus FSK (Gigaset C530) en dat werkt ook.
Ik heb ergens gelezen dat er een verschil tussen beiden is, maar weet niet meer precies wek verschil.
Mijn vraag was echter of is FSK of DTMF moest nemen. FSK dus.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”