Proximus mobile Smart en Bizz Smart XL opwaardering

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Persbericht:
Goed nieuws voor Proximus-klanten

Gisteren deelde het BIPT mee dat 30% van de mobiele gebruikers het voorbije jaar veranderden van mobiele operator. Dat bleek uit een enquête van de UCL bij 1.217 gebruikers. Zij die niet veranderden zijn tevreden (53 procent) of hebben geen zin om te veranderen (29 procent).
De Belgacom Groep heeft in ieder geval zijn aantal mobiele klanten netto zien aangroeien: eind juni 2014 (halfjaarcijfers) waren er in totaal 5.591.000 mobiele klanten, tegen een totaal van 5.410.000 een jaar eerder, of een toename met 181.000.

Vanaf vandaag is er trouwens goed nieuws voor tienduizenden klanten van Proximus: Zij krijgen meer waar voor hun geld.
Residentiële klanten:
  • Smart+ 25: meer inbegrepen belminuten (300 ipv 180, of + 66%) en meer inbegrepen datavolume (2Gb ipv 1Gb, of verdubbeling).
  • Smart+ 35: naast de 300 inbegrepen belminuten kunnen zij onbeperkt bellen naar Proximus mobile. De sms’en blijven onbeperkt en zij blijven genieten van 2GB datavolume.
Zelfstandigen en bedrijven:
  • Bizz Smart XL 20: meer inbegrepen belminuten (250 ipv 150, of + 66%) en meer inbegrepen datavolume (2GB ipv 1GB, of verdubbeling). De oproepen naar vaste nummers en sms’en blijven onbeperkt en zij blijven genieten van 2GB datavolume.
  • Bizz Smart XL 30: meer inbegrepen belminuten (400 ipv 300, of + +33%). De oproepen naar vaste lijnen en sms’en blijven onbeperkt en zij blijven genieten van 2GB datavolume.
De verandering gebeurt automatisch, de klant hoeft niets te doen en krijgt in de loop van de komende dagen wel een sms ter informatie.

Bovendien loopt van 6 tot 31 oktober de wedstrijd «Proximus for life»: elke werkdag kan een bestaande klant zijn abonnement gratis verlengen voor het leven.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Als ik bovenstaande zo'n beetje vergelijk met 't abonnement dat ik nu via het werk heb zou die nieuwe Bizz Smart XL 20 de specificaties krijgen van onze huidige Bizz Smart Team XL 30... Eens doorspelen naar onze telecom-beheerder intern... :)
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Van mij mag het datavolume van de smart 15 eveneens verdubbelen van 500mb naar 1 gb. :wink:
meon
Administrator
Administrator
Provider

Zeker met het wegvallen van Generation Connect is er nu een gat voor een formule van 20 euro met 2 GB inbegrepen data...
Mobile Vikings kan datzelfde leveren voor 15 euro op prepaid-basis, dan moet Proximus zoiets toch kunnen counteren lijkt me. 500 MB is dus niet erg competitief op dat vlak...
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Volledig akkoord mee. Dus komaan proximus, doe er iets aan. :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

meon schreef:Als ik bovenstaande zo'n beetje vergelijk met 't abonnement dat ik nu via het werk heb zou die nieuwe Bizz Smart XL 20 de specificaties krijgen van onze huidige Bizz Smart Team XL 30... Eens doorspelen naar onze telecom-beheerder intern... :)
Inderdaad, downgraden is de boodschap, als je toekomt met de belminuten ...
  • Bizz Smart Team XL 20 heeft nu 230 minuten (was 130) bellen naar gsm + onbeperkt naar collega's (en 2GB data).
    Bizz Smart Team XL 30 heeft 350 minuten bellen naar gsm + onbeperkt naar collega's (en 2GB data).
PS. Business Smart XL 20 heeft geen onbeperkt naar collega's (daarvoor 250 min naar gsm).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”