De modem van mijn schoonouders is de geest aan het geven vrees ik.
Af en toe geen internet meer, na reset van de modem is alles opnieuw ok. Het is dan ook al een oud beestje (modem-only).
Gisteren ben ik eens gaan informeren bij een telenet center mbt vervanging (en dan maar onmiddelijk naar zo'n wireless geval) , maar blijkbaar gaat dit niet zomaar:
- Ofwel een upgradekost van iets van een €80
- Ofwel een upgrade van hun internet naar één of ander wop/woppa pakket met telefonie waar de modem en installatie gratis is.
Op mijn vraag wat ze dan doen als de modem helemaal de geest geeft, kreeg ik als antwoord dat ze dan kijken wat er scheelt. Als het door eigen fout is betaal je zelf de nieuwe modem, en als er iets anders defect is, buiten onze fout om, vervangen ze enkel het defecte stuk door eenzelfde stuk (nieuwe voeding, nieuwe modem). Dit lijkt me echter wel heel ongeloofwaardig. Volgens mij probeerden ze gewoon een pack te pushen.
Mijn schoonouders wensen helemaal geen pack. Ze zitten inderdaad nog met een stokoud internet. (= BasicNet, zelfs nog niet de basic internet) maar dat kost dan ook maar iets van een €21/maand. Meer dan voldoende voor hun internetbankieren en mailtjest te lezen. Geen nood om naar één of andere dubieuze pack over te stappen dus.
Iemand andere ervaringen?
Telenet modem vervangen => kost?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wat is af en toe... één keer per dag, week, maand, jaar ?woutervh schreef:De modem van mijn schoonouders is de geest aan het geven vrees ik.
Af en toe geen internet meer, na reset van de modem is alles opnieuw ok.
Het zou in ieder geval niet mogen maar ik betwijfel of het iets met de modem te maken heeft... neem contact op met TN zou ik zeggen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Zeg dat ge naar Belgacom Proximus overschakelt als ze het niet gratis komen oplossen. Dat helpt meestal al genoeg.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Bwa, niet overdrijven he. Als ie kapot is repareren ze dat.
Probleem is dat ie vaak kapot moet zijn. En dat je dan effe zonder internet zit.
Een gefaalde modem zullen ze fixen, een falende kan een serieus probleem vormen om ernstig genomen te worden door telenet.
Dat is zoals met een auto naar de garage gaan als "hij af een toe een verdacht geluid maakt". Gegarandeerd dat ie dat geluid niet maakt als je bij de garage staat, en dan kan de garagist ook niks doen.
[
Post made via mobile device ]
Probleem is dat ie vaak kapot moet zijn. En dat je dan effe zonder internet zit.
Een gefaalde modem zullen ze fixen, een falende kan een serieus probleem vormen om ernstig genomen te worden door telenet.
Dat is zoals met een auto naar de garage gaan als "hij af een toe een verdacht geluid maakt". Gegarandeerd dat ie dat geluid niet maakt als je bij de garage staat, en dan kan de garagist ook niks doen.
[

-
- Deel van't meubilair
Die tijd is al lang voorbij... tegenwoordig antwoorden ze gewoon; doet U maar meneer.Avenger 2.0 schreef:Zeg dat ge naar Belgacom Proximus overschakelt als ze het niet gratis komen oplossen. Dat helpt meestal al genoeg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Dat is goed mogelijk, maar misschien ben je dan ook beter bij die andere provider indien je bestaande die moeite niet wil doen.r2504 schreef:Die tijd is al lang voorbij... tegenwoordig antwoorden ze gewoon; doet U maar meneer.Avenger 2.0 schreef:Zeg dat ge naar Belgacom Proximus overschakelt als ze het niet gratis komen oplossen. Dat helpt meestal al genoeg.
-
- Deel van't meubilair
Iedere provider heeft z'n problemen... zelfs tweemaal na elkaar naar de helpdesks bellen geeft soms al een heel andere situatie.Avenger 2.0 schreef:Dat is goed mogelijk, maar misschien ben je dan ook beter bij die andere provider indien je bestaande die moeite niet wil doen.
Als je telkens van provider gaat wisselen bij een probleem denk ik niet dat je na een jaar nog veel mogelijkheden hebt... hoe spijtig het ook is.
En wat dit issue betreft... het is aan de TS om z'n probleem bij zijn provider te melden (en niet om theoretische discussies te voeren met een service center). Soms vraag ik me af... als je een probleem met je wagen hebt, ga je dan eerst ook een forum vol schrijven en aanraden om maar een ander merk aan te schaffen terwijl je nog niet eens bent langs geweest bij de garage om je probleem te melden ?
-
- userbase crew
Okee, als je 5x helpdesk belt krijg je 6x een verschillend verhaal, bij wijze van spreken. Enfin, wij toch, want als wij ITers bellen is het meestal niet voor problemen die first-line kan oplossen 
En je hebt tenminste het gevoel dat je garagist luistert, terwijl helpdeskers wel "dossiers maken", maar als je doorverbonden bent of je belt opnieuw, de volgende helpdesker "miraculeus nergens iets van weet".
Helpdesk bellen wordt aanschouwd als een vermoeiende ervaring, die je best ten allen prijze probeert te vermijden.
[

En je hebt tenminste het gevoel dat je garagist luistert, terwijl helpdeskers wel "dossiers maken", maar als je doorverbonden bent of je belt opnieuw, de volgende helpdesker "miraculeus nergens iets van weet".
Helpdesk bellen wordt aanschouwd als een vermoeiende ervaring, die je best ten allen prijze probeert te vermijden.
[

- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Dat een modem het 'aan het begeven' is, is een mogelijkheid (eventueel voeding). Maar de kans is klein, je hebt meer kans op een ander euvel.
Eventueel een probleem in de bekabeling of zelfs buiten in het distributienet.
Je moet eerst eens bellen naar de Telenet helpdesk. Ik zeg niet dat het altijd gladjes verloopt op een helpdeks, maar meestal ziet men wel of er meer aan de hand is in de straat.
Eventueel een probleem in de bekabeling of zelfs buiten in het distributienet.
Je moet eerst eens bellen naar de Telenet helpdesk. Ik zeg niet dat het altijd gladjes verloopt op een helpdeks, maar meestal ziet men wel of er meer aan de hand is in de straat.
-
- userbase crew
Enkel als men wil kijken.
Paar winters geleden een hele straat die geen uploadsnelheid had. Helpdesk geraakte niet verder dan "turn the modem off and then on again". Een telenet technieker kennis wist te zeggen dat er naw water in de kast geraakt was en bevroren (twas winter) tussen de contacten zodat die uit mekaar gepusht werden. Een week later dooide het, en lo and behold, alles werkte ineens terug.
Het had geen zin dat men tegen de helpdesk zei dat het probleem zich in heel de straat voordeed, bij hun "was alles in orde" en het probleem moest en zou zich in huis bevinden.
Als je de pech hebt dat de helpdesk niet "out of the box" denkt, kan het lang duren, want volgens hen "ligt de fout altijd bij de klant". Dat is statistisch natuurlijk het meest waarschijnlijke.
[
Paar winters geleden een hele straat die geen uploadsnelheid had. Helpdesk geraakte niet verder dan "turn the modem off and then on again". Een telenet technieker kennis wist te zeggen dat er naw water in de kast geraakt was en bevroren (twas winter) tussen de contacten zodat die uit mekaar gepusht werden. Een week later dooide het, en lo and behold, alles werkte ineens terug.
Het had geen zin dat men tegen de helpdesk zei dat het probleem zich in heel de straat voordeed, bij hun "was alles in orde" en het probleem moest en zou zich in huis bevinden.
Als je de pech hebt dat de helpdesk niet "out of the box" denkt, kan het lang duren, want volgens hen "ligt de fout altijd bij de klant". Dat is statistisch natuurlijk het meest waarschijnlijke.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Probleem is alleen dat voor dat ene probleem in de straat er waarschijnlijk honderd andere klanten zijn die ook beweren dat alles in orde is in huis terwijl dat zeker niet zo is.
Maar inderdaad, helpdesk bellen blijft ambetant.
Maar inderdaad, helpdesk bellen blijft ambetant.
-
- Deel van't meubilair
So what... het is de taak van de helpdesk dat te controleren... niet van te veronderstellen (en lui te zijn).tb0ne schreef:Probleem is alleen dat voor dat ene probleem in de straat er waarschijnlijk honderd andere klanten zijn die ook beweren dat alles in orde is in huis terwijl dat zeker niet zo is.
-
- Deel van't meubilair
Op zich denk ik niet dat de inhoud van het werk een probleem is... wel de lage lonen die bedrijven ervoor betalen alsook de strikte tijdslimieten die men op gesprekken zet. Het resultaat van beide zijn werknemers die amper gemotiveerd zijn of totaal geen kennis hebben wat alléén maar zorgt voor frustraties (zowel bij de werknemer als de klant).
-
- userbase crew
De inhoud van het werk zal ook wel een probleem zijn, omdat er met scripts wordt gewerkt en er niet van afgeweken kan worden. Wat betekent dat een ITer die het probleem doorheeft maar het niet kan oplossen, snel gefrustreerd zal worden in de job.
En afwijken van het script om door te vragen wordt naw afgestraft want success wordt spijtig genoeg meestal geteld adhv aantal telefoontjes per uur.
[
En afwijken van het script om door te vragen wordt naw afgestraft want success wordt spijtig genoeg meestal geteld adhv aantal telefoontjes per uur.
[

-
- Deel van't meubilair
Ik ken ondertussen dan ook al een aantal bedrijven die afgestapt zijn dergelijke performance metingen omdat ze gewoon contraproductief zijn.ITnetadmin schreef:success wordt spijtig genoeg meestal geteld adhv aantal telefoontjes per uur.
Telenet lijkt dit echter niet te begrijpen, getuigen enkele gesprekken met kwaliteitsopvolging die ik gehad heb naar aanleiding van cases die compleet de mist waren ingegaan, maar die gewoon blijven wederkeren. De eerste keer dat ze beterschap beloofden is al vele jaren achter de rug.