Xerox kopieerpapier bij Action:echt of namaak ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Weekaanbieding bij den Action: een pak Xerox papier aan 2,49 € / 500 vel. Normale prijs is 2,89 €.
Bij Makro kost Aro papier 14,99 € voor 5 x 500 vel = 3,00 € / 500 vel wit produkt.
Er is bij Action geen enkele doos van Xerox te zien. In het rek liggen alleen losse pakjes.
De verpakking is anders dan het Xerox-papier dat ik elders zie.
Ik heb een sterk vermoeden dat het Chinese namaak is. Er is daar veel Chinees materiaal.
't Is wel goed papier. Ik had er in augustus gekocht en het valt mee.
Bij Makro kost Aro papier 14,99 € voor 5 x 500 vel = 3,00 € / 500 vel wit produkt.
Er is bij Action geen enkele doos van Xerox te zien. In het rek liggen alleen losse pakjes.
De verpakking is anders dan het Xerox-papier dat ik elders zie.
Ik heb een sterk vermoeden dat het Chinese namaak is. Er is daar veel Chinees materiaal.
't Is wel goed papier. Ik had er in augustus gekocht en het valt mee.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik koop dit papier al jaren. Is identiek als al de rest Xerox papier in andere winkels. Kwaliteit is echter niet geweldig, maar blijft best goed!
Je moet trouwens eens vergelijken met Viking. Daar koop ik beter papier voor 2,4€/500 vel voor stukken beter papier! Dit is wel tijdens tijdelijke promoties.
Je moet trouwens eens vergelijken met Viking. Daar koop ik beter papier voor 2,4€/500 vel voor stukken beter papier! Dit is wel tijdens tijdelijke promoties.
Laatst gewijzigd door Dima_2005 26 sep 2014, 21:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Opt risico van onder mijn voeten te krijgen: tis papier he. Steek het in ne printer, spuit er inkt op, et voila... 
[
Post made via mobile device ]

[

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Zo eenvoudig is het allemaal niet... papier heeft zelfs een onder en bovenkant ! (sommige merken hebben dan ook een pijl op de verpakking staan).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Papier heeft zelfs 6 kanten!r2504 schreef:Zo eenvoudig is het allemaal niet... papier heeft zelfs een onder en bovenkant ! (sommige merken hebben dan ook een pijl op de verpakking staan).

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
ik heb ooit een laserprinter om zeep gekregen met een paperjam en goedkoop makro papier
boel was blijven steken in de fuser, en zeer lastig om dat gefrommel er zonder schade weer uit te krijgen ....
dus goedkoop rommelpapier denk ik nu wel twee keer na
boel was blijven steken in de fuser, en zeer lastig om dat gefrommel er zonder schade weer uit te krijgen ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik gebruik dit nu ook al een tijd van de Action en eerlijk is eerlijk, het voelt niet aan als rommelpapier. Vroeger had ik wel eens van dat goedkoop papier waarvan je dacht: dit gaat nu naar de papierslag maar dit is gewoon goed...
-
- Elite Poster
- Bedankt: 450 keer
Ook tevreden, koop niets anders meer...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Die Duracell baterijen, das nog straffer: 12 batterijen AA of AAA voor maar 5,59 €.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
-
- Elite Poster
Die Duracells zijn wel vanuit een andere serie dan jij ziet in pak maar Delhaize. Maar nog steeds goedkoop.
Overgins: mijn batterijen haal ik bij de regelmatige sales bij Conrad. Heb ooit supergoede (top-of-the-line) Duracells gekocht voor 10€ voor 24 stuks.
Overgins: mijn batterijen haal ik bij de regelmatige sales bij Conrad. Heb ooit supergoede (top-of-the-line) Duracells gekocht voor 10€ voor 24 stuks.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 27 keer
Onlangs werd Wibra veroordeeld tot verkoop van namaak van Grohe douchekoppen
Iedereen denkt bij Action aan namaak , maar heb echter nog nooit enig artikel hierover gezien , behalve één maal een kind dat zou verbrand zijn door zonnebrandcreme.
Achteraf bleek van dit verhaal niets waar.
Wat ik zie in de winkel is dat er veel "merk" producten zijn met etiketten opgeplakt om zo in regel te zijn met de consumentenwet betreffende de ingredienten en Taal (nl/fr) : vb Pepsi , AXE douchegel etc . . .
Persoonlijk denk ik niet dat Action het zich kan permiteren om namaak ( dus met logo) te verkopen.
Het kan ook zo zijn dat ze volk probeert te lokken naar de winkel met deze aanbiedingen en zo hopen dat de klanten andere prullen koopt.
just my 2 cents
Iedereen denkt bij Action aan namaak , maar heb echter nog nooit enig artikel hierover gezien , behalve één maal een kind dat zou verbrand zijn door zonnebrandcreme.
Achteraf bleek van dit verhaal niets waar.
Wat ik zie in de winkel is dat er veel "merk" producten zijn met etiketten opgeplakt om zo in regel te zijn met de consumentenwet betreffende de ingredienten en Taal (nl/fr) : vb Pepsi , AXE douchegel etc . . .
Persoonlijk denk ik niet dat Action het zich kan permiteren om namaak ( dus met logo) te verkopen.
Het kan ook zo zijn dat ze volk probeert te lokken naar de winkel met deze aanbiedingen en zo hopen dat de klanten andere prullen koopt.
just my 2 cents
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Batterijen worden in de meeste winkels met 200% tot 500% winst verkocht.
Bij aankoop via een eerlijke groothandelaar kosten de duurste duracell batterijen minder de de witte producten in de goedkoopste winkels.
Bij aankoop via een eerlijke groothandelaar kosten de duurste duracell batterijen minder de de witte producten in de goedkoopste winkels.
-
- Elite Poster
vind het nog steeds overpricedMarkDM schreef:Die Duracell baterijen, das nog straffer: 12 batterijen AA of AAA voor maar 5,59 €.
in ikea 10 batterijen voor 2.5 euro, gaan de duracells dan minstens 2x zo lang mee ... geloof er dus niks van
beetje zoeken en idd:
http://www.batteryshowdown.com/index.html
In the low drain test:
"Surprisingly, the clear winner in this test was the Ikea alkaline"
In the high drain test:
"Surprisingly, as in the 200mA test, the clear winner in this test was the Ikea alkaline"
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 27 sep 2014, 11:04, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik zou het toch ook straf vinden als ketens als Action e.d. namaak verkopen. En met namaak bedoel ik dan dat een echt gekend merk op het artikel staat, maar het artikel dus helemaal niet van dat merk is.
Ivm batterijen: regelmatig doen iBood of 1DayFly batterij-deals. Heb daar al Duracell AA en AAA batterijen gekocht aan 25c het stuk.
Ivm batterijen: regelmatig doen iBood of 1DayFly batterij-deals. Heb daar al Duracell AA en AAA batterijen gekocht aan 25c het stuk.
-
- Elite Poster
Dan heb je dezelfde prijs als een ikea batterij betaald, die langer meegaan dan duracell. Dus geen goede deal eigenlijk.Ivm batterijen: regelmatig doen iBood of 1DayFly batterij-deals. Heb daar al Duracell AA en AAA batterijen gekocht aan 25c het stuk.
Maar de naam betaal je ook uiteraard.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Action verkoopt ook geen namaak. Vaak zijn het tijdelijke producten die vanuit andere landen komen. Zoals hier ook werd gezegd van de Pepsi en dergelijke. Ze verkopen er nu nog steeds Pepsi met Messi op, enkele maanden terug was het zelfs Spaanse pepsi. Dat Xerox papier zal wel van Xerox zijn, alleen, van welk land en via welke omweg? Ze kopen dat met miljoenen in om op die manier zo'n lage prijzen te verkrijgen en is dat Xerox papier op zal er iets anders voor in de plek komen en mogelijk niet zo goed meer.
Een poos terug hadden ze Nederlandse Liptop ice tea met stevia. Hier nergens te vinden. Ik kocht er enkele aan, en die bevielen me goed. Helaas erg tijdelijk. Enkele weken later terug een lading en dan zie je inderdaad toestanden dat mensen een kar ineens volladen en het product is weer uit stock. Ze werken eigenlijk op dezelfde manier als andere prijsvechters op de markt alleen gaat het hier vaak over het opkopen van de overproductie, of het aankopen van producten in landen waar het goedkoper is.
Een poos terug hadden ze Nederlandse Liptop ice tea met stevia. Hier nergens te vinden. Ik kocht er enkele aan, en die bevielen me goed. Helaas erg tijdelijk. Enkele weken later terug een lading en dan zie je inderdaad toestanden dat mensen een kar ineens volladen en het product is weer uit stock. Ze werken eigenlijk op dezelfde manier als andere prijsvechters op de markt alleen gaat het hier vaak over het opkopen van de overproductie, of het aankopen van producten in landen waar het goedkoper is.
-
- Elite Poster
Het punt is ook dat het papier nu in promo staat. Standaard kost die 2,99€ (wat nog steeds goedkoop is).
Met die promo's lokt die klanten. Ze maken ipv 2€/product misschien maar 0,10€/product winst. Maar elke keer je daar naartoe gaat, kom je telkens buiten met een vol karretje omdat je vanalles ziet.
Het is gewoon een andere business model. En het werkt
Ik koop daar ook veel dingen. Soms is het brol, soms is het goed. Een half jaar geleden hadden ze Dual-USB 2.1A laders van Philips. Uitstekende laders en heb spijt dat ik er niet meer gekocht heb, voor 4€/stuk.
Die Xerox papier is gewoon standaard Xerox. En via groothandel (als je per pallet koopt), kun je Xerox papier aan 1.99€/pak kopen. Dus geen zorgen, ze maken er nog genoeg winst op! Want die kopen een pak meer dan 1 pallet.
Voor zij die Action niet kennen, ga eens langs; Je vindt alle producten van de Aldi die in promo staan, ook regelmatig terug in perament aanbod van Action, aan nog veel lagere prijzen en dan ook nog eens van een merk.
Met die promo's lokt die klanten. Ze maken ipv 2€/product misschien maar 0,10€/product winst. Maar elke keer je daar naartoe gaat, kom je telkens buiten met een vol karretje omdat je vanalles ziet.
Het is gewoon een andere business model. En het werkt

Die Xerox papier is gewoon standaard Xerox. En via groothandel (als je per pallet koopt), kun je Xerox papier aan 1.99€/pak kopen. Dus geen zorgen, ze maken er nog genoeg winst op! Want die kopen een pak meer dan 1 pallet.
Voor zij die Action niet kennen, ga eens langs; Je vindt alle producten van de Aldi die in promo staan, ook regelmatig terug in perament aanbod van Action, aan nog veel lagere prijzen en dan ook nog eens van een merk.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Zelfs met deftig papier kan er eens wat blijven steken hoor. Onderhouden is de boodschap... Jaarlijks eens uitblazen die handel... Stof is meestal de boosdoener.ub4b schreef:ik heb ooit een laserprinter om zeep gekregen met een paperjam en goedkoop makro papier
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Welk model (nr) zijn die? Want ik vindt het nogal moeilijk om te geloven dat ze een 2.1a USB lader kunnen maken en verkopen voor dat geld, die dan nog deftig is: 2.1a levert zonder onder de 4.9v te droppen en weinig ripple en noise levert onder belasting)Dima_2005 schreef:
Het is gewoon een andere business model. En het werktIk koop daar ook veel dingen. Soms is het brol, soms is het goed. Een half jaar geleden hadden ze Dual-USB 2.1A laders van Philips. Uitstekende laders en heb spijt dat ik er niet meer gekocht heb, voor 4€/stuk.
Uitstekend zal je ze waarschijnlijk niet kunnen noemen, eerder "werkend".
-
- Elite Poster
Ja, ok. Het zijn goede laders. Werkt op zo'n 5.05V volgens een voltmeter. Ripple kan ik niet meten, maar geen klachten ovee gelezen. Op Tweakers ook iedereen tevreden over.AndRo555 schreef:Welk model (nr) zijn die? Want ik vindt het nogal moeilijk om te geloven dat ze een 2.1a USB lader kunnen maken en verkopen voor dat geld, die dan nog deftig is: 2.1a levert zonder onder de 4.9v te droppen en weinig ripple en noise levert onder belasting)Dima_2005 schreef:
Het is gewoon een andere business model. En het werktIk koop daar ook veel dingen. Soms is het brol, soms is het goed. Een half jaar geleden hadden ze Dual-USB 2.1A laders van Philips. Uitstekende laders en heb spijt dat ik er niet meer gekocht heb, voor 4€/stuk.
Uitstekend zal je ze waarschijnlijk niet kunnen noemen, eerder "werkend".
Was DLP2207/12.
Is maar 1 poort 2.1a of 2.1a over 2 poorten verdeeld. Maar nog steeds uitstekende lader voor die prijs. En stukken beter dan stock-laders van Samsung o.d.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik zou mijn hand toch niet in het vuur steken wat betreft namaak.
Ik heb een action USB stick van 16GB die eigenlijk maar 8Gb is en ok dat is geen namaak, maar als een van hun (veelal chinese) leveranciers hun een loer draait...
Ik heb een action USB stick van 16GB die eigenlijk maar 8Gb is en ok dat is geen namaak, maar als een van hun (veelal chinese) leveranciers hun een loer draait...
-
- Elite Poster
Ik heb twee canon MG5150's aangesloten via USB.
voor de handleiding van onze muziekserver (ondertussen 38 blz) gebruik ik dit papier, zit boordevol screenshots, foto's, schema's ....
ik gebruik de namaak action 525/526 cartridges, die kosten 10 euro voor een setje van 5
geen verschil zichtbaar met de officiële canon inkt
Ik heb hier nog drie konica minolta lasers staan, wel voor 't geld wat toners kosten en altijd gezever met poeder dat lekt ...... print ik enkel nog inkjet.
binnenkort ga ik eens kijken om nog een MG5250 te scoren tweedehands, heb een twintigtal setjes inkt op de zolder liggen.
Ik heb ooit eens een konica met een tuinslang uitgespoten met een zachte straal (not kidding) ..... heel de papierlade zat vol met poeder wat met de stofzuiger niet echt goed kwam gezien aangekoekt. Konica werkt nog steeds perfect
Dus best tevreden van dit papier & hun el cheapo inkt!
voor de handleiding van onze muziekserver (ondertussen 38 blz) gebruik ik dit papier, zit boordevol screenshots, foto's, schema's ....
ik gebruik de namaak action 525/526 cartridges, die kosten 10 euro voor een setje van 5
geen verschil zichtbaar met de officiële canon inkt
Ik heb hier nog drie konica minolta lasers staan, wel voor 't geld wat toners kosten en altijd gezever met poeder dat lekt ...... print ik enkel nog inkjet.
binnenkort ga ik eens kijken om nog een MG5250 te scoren tweedehands, heb een twintigtal setjes inkt op de zolder liggen.
Ik heb ooit eens een konica met een tuinslang uitgespoten met een zachte straal (not kidding) ..... heel de papierlade zat vol met poeder wat met de stofzuiger niet echt goed kwam gezien aangekoekt. Konica werkt nog steeds perfect

Dus best tevreden van dit papier & hun el cheapo inkt!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik haal mijn papier van het merk Kruidvat er is geen Action bij ons in de buurt. de prijs is altijd 2.89.
Daarvoor van het merk Carrefour voor 3 euro en een chic, maar dat van de Kruidvat leek toch steviger(beetje maar ze) en witter dan het duurdere merk.
Daarvoor van het merk Carrefour voor 3 euro en een chic, maar dat van de Kruidvat leek toch steviger(beetje maar ze) en witter dan het duurdere merk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Zoals door een enkeling hier wordt opgemerkt, verkoopt action geen namaak. De merken die je er vindt zijn wel degelijk de merkproducten die je gewoon bent van te kopen. Alleen koopt action veel overstocks en dan nog vaak producten uit Oostblok landen. Getuige hiervan de Slavische talen die je vaak terugvindt op flacons van wasmiddelen of Douchegel. Een merk als dove wat enorm duur is koop je bij action voor het spreekwoordelijke prikje.
[
Post made via mobile device ]
[

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
En dit lijkt wel allemaal "magie" hier in België.
Maar steek gewoon de grens over en ga in Duitsland naar bv. DM , of eendert welke andere drogisterij. En je koopt daar ook gewoon de grote merken tegen Action-prijzen...
We betalen gewoon veel te veel in de winkels. En de winkels zijn er nog niet eens de grootste schuldige hiervan. Het zijn de fabrikanten (of eerder de grote bedrijven zoals P&G), die vinden dat de prijszetting (en dus ook aankoopprijs van de winkels) in België een pak hoger mag zijn dan pak maar in Duitsland of Spanje.
Maar steek gewoon de grens over en ga in Duitsland naar bv. DM , of eendert welke andere drogisterij. En je koopt daar ook gewoon de grote merken tegen Action-prijzen...
We betalen gewoon veel te veel in de winkels. En de winkels zijn er nog niet eens de grootste schuldige hiervan. Het zijn de fabrikanten (of eerder de grote bedrijven zoals P&G), die vinden dat de prijszetting (en dus ook aankoopprijs van de winkels) in België een pak hoger mag zijn dan pak maar in Duitsland of Spanje.
-
- Deel van't meubilair
Inderdaad... ik ken een zelfstandige waarvan een concurrent regelmatig inkopen gaat doen in Polen voor z'n domotica spul en daar hier de markt mee kapot komt maken omdat z'n inkoopprijzen dus een pak lager liggen dan een zelfstandige die het wel lokaal inkoopt bij z'n leverancier. Het ergste is zelfs dat de leverancier in kwestie hier niets tegen onderneemt... terwijl z'n distributie keten eigenlijk kapot wordt gemaakt via dergelijke parallelle import !Dima_2005 schreef:Het zijn de fabrikanten (of eerder de grote bedrijven zoals P&G), die vinden dat de prijszetting (en dus ook aankoopprijs van de winkels) in België een pak hoger mag zijn dan pak maar in Duitsland of Spanje.
-
- Elite Poster
Dat is wat ze nu noemen "vrij verkeer van goederen en diensten binnen een eengemaakt Europa". Het staat iedereen vrij om in Polen of een ander goedkoop land zijn aankopen te doen en hier op de lokale markt te slijten.r2504 schreef:Inderdaad... ik ken een zelfstandige waarvan een concurrent regelmatig inkopen gaat doen in Polen voor z'n domotica spul en daar hier de markt mee kapot komt maken omdat z'n inkoopprijzen dus een pak lager liggen dan een zelfstandige die het wel lokaal inkoopt bij z'n leverancier. Het ergste is zelfs dat de leverancier in kwestie hier niets tegen onderneemt... terwijl z'n distributie keten eigenlijk kapot wordt gemaakt via dergelijke parallelle import !
-
- Elite Poster
En is dat dan niet meer dan logisch?
Het is toch ook toegestaan dat je zelf de goedkoopste leverancier van dingen zoekt?
Als jouw (Belgische) leverancier je te veel aanrekent, ga je gewoon naar het buitenland en koop je het daar he.
Het is toch ook toegestaan dat je zelf de goedkoopste leverancier van dingen zoekt?
Als jouw (Belgische) leverancier je te veel aanrekent, ga je gewoon naar het buitenland en koop je het daar he.
-
- Elite Poster
Ik ben daarom gestopt met een luidsprekermerk, wat prijs kwaliteit nochtans zeer hoog zit, maar dan krijg je plots klanten die dus bij ons kwamen luisteren, en dan van een Nederlandse winkel gewoon een prijsquote krijgen die overeenkomt met onze inkoopprijs + BTW + enkele %. De distributeur in het buurland zit zelf in een dubbelrol, koopt vooral heel veel oude stock op, en dumpt die dan tegen zeer lage prijzen waar mijn Belgische distributeur gewoon niet kan tegen concurreren.r2504 schreef:Inderdaad... ik ken een zelfstandige waarvan een concurrent regelmatig inkopen gaat doen in Polen voor z'n domotica spul en daar hier de markt mee kapot komt maken omdat z'n inkoopprijzen dus een pak lager liggen dan een zelfstandige die het wel lokaal inkoopt bij z'n leverancier. Het ergste is zelfs dat de leverancier in kwestie hier niets tegen onderneemt... terwijl z'n distributie keten eigenlijk kapot wordt gemaakt via dergelijke parallelle import !Dima_2005 schreef:Het zijn de fabrikanten (of eerder de grote bedrijven zoals P&G), die vinden dat de prijszetting (en dus ook aankoopprijs van de winkels) in België een pak hoger mag zijn dan pak maar in Duitsland of Spanje.
Mijn distributeur heeft dan zijn broek afgedaan om toch nog iets van de prijs te kunnen doen.
Recent kreeg ik nog een hollander die voor een paar luidsprekers van 750 / paar retail, 1x uit de doos geweest en dus zo goed als nieuwstaat, 400 euro bood.
Toen ik hem duidelijk maakte dat ik het voor 400 niet kon doen en dat ik 450 wou, haakte hij af.
Ook op bol zie ik mijn luidsprekermerk soms met 37 tot 40% korting gedumpt worden. Daar kan ik niet tegen concurreren.
Dus ja ... ook een zelfstandige die ermee gestopt is, en zijn eigen merk heeft ontwikkeld met een uitvinding waarvoor er geen concurrentie is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is een van de dingen die me super hard ergeren in dit vrije europa. Enerzijds spelen de distributeurs daar een rol in sommigen meer dan anderen. Maar bij grote merken zijn het zelfs de merken, ik weet dat pricing van bepaalde merken verschillend is en de producten komen vanuit hetzelfde magazijn van de be distributeur vanop dezelfde paletten. Gelukkig is hw verkopen maar een bijkomstige noodzakelijke dienst.
-
- Deel van't meubilair
Maar dan spreek je over jij versus een buitenlandse shop... ik heb het over twee zelfstandigen die amper twee straten van elkaar wonen.ub4b schreef:Ook op bol zie ik mijn luidsprekermerk soms met 37 tot 40% korting gedumpt worden. Daar kan ik niet tegen concurreren.
Eén koopt in bij z'n officiële Belgische distributeur (aan Belgische prijzen)... de andere rijdt zelf naar Polen en koopt daar in bij een distributeur (aan de helft van de prijs in Belgie !).
-
- Elite Poster
Nuja, sommige merken proberen er wel een stokje voor te steken door bv. enkel lokale ondersteuning te hebben...
Er is een reden dat Samsung verschillende firmwares heeft voor eenzelfde model per landcode. Voor Polen, Nederland, België, Duitsland, UK, ... Allemaal verschillende firmwares. Die je niet kan wijzigen. Dus als je een Poolse TV aan 700€ haalt die hier in België voor 2000€ verkocht wordt, zul je een probleem hebben met bv. CI+. En da's puur softwarematig... De handige mensen kunnen de beveiliging wel omzeilen en juiste firmware flashen. Maar voor 99% van de mensen, hebben ze geen keuze. En gaan ze gewoon meer dan 2x mere betalen. Voor exact hetzelfde product.
Maar soms ga je wel verkopers krijgen (zoals iBood), die opeens in België die Poolse TV op de markt brengen...
Al moet ik wel zeggen: Samsung speelt ook hier een smerig spelletje. Ze leggen overal minimumprijzen op. Als je dat niet volgt, wordt je uit de lijst van erkende dealers gesmeten... Want die TV aan 2000€, kan de winkel perfect voor 1300€ nog verkopen, want ze kopen het aan ongeveer 1200€ in. Wat nog steeds een pak meer is dan de Poolse variant...
Er is een reden dat Samsung verschillende firmwares heeft voor eenzelfde model per landcode. Voor Polen, Nederland, België, Duitsland, UK, ... Allemaal verschillende firmwares. Die je niet kan wijzigen. Dus als je een Poolse TV aan 700€ haalt die hier in België voor 2000€ verkocht wordt, zul je een probleem hebben met bv. CI+. En da's puur softwarematig... De handige mensen kunnen de beveiliging wel omzeilen en juiste firmware flashen. Maar voor 99% van de mensen, hebben ze geen keuze. En gaan ze gewoon meer dan 2x mere betalen. Voor exact hetzelfde product.
Maar soms ga je wel verkopers krijgen (zoals iBood), die opeens in België die Poolse TV op de markt brengen...
Al moet ik wel zeggen: Samsung speelt ook hier een smerig spelletje. Ze leggen overal minimumprijzen op. Als je dat niet volgt, wordt je uit de lijst van erkende dealers gesmeten... Want die TV aan 2000€, kan de winkel perfect voor 1300€ nog verkopen, want ze kopen het aan ongeveer 1200€ in. Wat nog steeds een pak meer is dan de Poolse variant...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dima,
Dat geloof ik best al meegemaakt, tv moest voor zoveel op de factuur, maar een ander apparaat kon dan voor een absurde prijs, daar mee kon hij wel verrekenen. Maar het is te gek voor woorden idd.
Dat geloof ik best al meegemaakt, tv moest voor zoveel op de factuur, maar een ander apparaat kon dan voor een absurde prijs, daar mee kon hij wel verrekenen. Maar het is te gek voor woorden idd.
-
- Deel van't meubilair
Vooral het woord "proberen"... maar ondertussen verlies je klanten en kan je het gaan uitleggen waarom jij duurder bent.Dima_2005 schreef:Nuja, sommige merken proberen er wel een stokje voor te steken
Parallelle import is enorm moeilijk tegen te gaan (niet alles heeft firmware)... en zelfs volledig legaal in Europa.
-
- Elite Poster
Heeft niks met distributeur te maken maar alles met belastingtarieven, accijnzen, loonkost... Blijkbaar liggen deze in België zodanig hoog dat het loont om in het buitenland aan te kopen. Als ik in België een fles sterke drank zie staan (gin, rum,...) die hier 47 euro kost bij de drankenhandel en ik kan diezelfde fles in het buitenland kopen voor 35 Euro, dan is de rekening snel gemaakt. Ik geef toe dat ik dan transportkosten moet betalen (iets van een 20 à 25 euro) maar dan bestel ik meteen 12 flessen van het spul en kost mijn fles bij levering een kleine 37 euro. Wat nog altijd een verschil maakt van 10 euro per fles, maal 12 is dat een 120 euro goedkoper. Geef mij 1 goeie reden waarom ik voor hetzelfde product hier 120 euro meer zou spenderen dan in het buitenland???Tomsworld schreef:Enerzijds spelen de distributeurs daar een rol in sommigen meer dan anderen. Maar bij grote merken zijn het zelfs de merken, ik weet dat pricing van bepaalde merken verschillend is en de producten komen vanuit hetzelfde magazijn van de be distributeur vanop dezelfde paletten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 39 keer
Dat je geen sikkepit opbrengt voor de Belgische economie en ze in buitenland gaan lopen met uw geld en kunnen investeren in hun land.
Accijnzen is enkel op brandstof en tabak en alcohol.
Loonkosten akkoord maar die gaan dalen met de nieuwe regering.
De grootste reden is de fabrikanten zelf zoals al reeds aangehaald is, daar vloeit de grootste winst heen.
Accijnzen is enkel op brandstof en tabak en alcohol.
Loonkosten akkoord maar die gaan dalen met de nieuwe regering.
De grootste reden is de fabrikanten zelf zoals al reeds aangehaald is, daar vloeit de grootste winst heen.
-
- Elite Poster
Tjah, misschien moeten de mensen die er nadeel van ondervinden er iets aan doen?r2504 schreef:Vooral het woord "proberen"... maar ondertussen verlies je klanten en kan je het gaan uitleggen waarom jij duurder bent.Dima_2005 schreef:Nuja, sommige merken proberen er wel een stokje voor te steken
Parallelle import is enorm moeilijk tegen te gaan (niet alles heeft firmware)... en zelfs volledig legaal in Europa.
Ik koop ook enorm veel op Amazon(DE). Gewoon omdat het daar een pak goedkoper is. Waarom zou ik voor schoenen 150€ betalen, als ik ze daar voor 45€ kan halen? En dan nog eens proberen en gratis terugsturen als ik vind dat ze er toch niet goed uitzien of niet lekker zitten. Soms bestel ik gewoon 5 paar die ik leuk vind uitzien en houd ik er 1. 4 stuur ik gewoon terug.
Moest zoiets aan dezelfde prijzen in België bestaan, zou ik het in België halen hoor. Maarja, ipv er iets aan te doen en beginnen manieren te vinden om een gelijkaardig concept aan te bieden, zitten vele winkels gewoon te klagen over import van andere landen en concurrentie van online winkels. Richt dan zelf een online winkel op he. Of doe er gewoon iets aan... Vind een manier om meerwaarde te bieden. Kijk bv. naar Coolblue: ze zijn niet de goedkoopste, maar ze bieden meerwaarde waardoor ze ook enorm zijn gegroeid...
-
- Deel van't meubilair
Dan komen we bij de vraag of het de taak is van de burger om onze economie te steunen... of deze van onze regering ?
(ideaal beide natuurlijk maar hier lijkt het tegenwoordig nogal van één kant te komen)
(ideaal beide natuurlijk maar hier lijkt het tegenwoordig nogal van één kant te komen)
-
- Elite Poster
Is even erg ... bij bol versturen ze gratis, dus voor de klant niet veel meer effort. Klant gaat bij de echte winkel luisteren, verdoet tijd en drinkt gratis koffie, en gaat nadien dan op een webshop zoeken waar hij het goedkoopst kan vinden.r2504 schreef:Maar dan spreek je over jij versus een buitenlandse shop... ik heb het over twee zelfstandigen die amper twee straten van elkaar wonen.ub4b schreef:Ook op bol zie ik mijn luidsprekermerk soms met 37 tot 40% korting gedumpt worden. Daar kan ik niet tegen concurreren.
Eén koopt in bij z'n officiële Belgische distributeur (aan Belgische prijzen)... de andere rijdt zelf naar Polen en koopt daar in bij een distributeur (aan de helft van de prijs in Belgie !).
Ik had ooit zelfs een klant die 50 euro gaf voor een demo na afloop, nooit meer gezien. Waarschijnlijk geld om zijn geweten te sussen als hij het ergens anders gaat kopen. Ging om een paar speakers van 6600 / paar.