Printer die niet uitdroogd

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 29 keer

Hey,

Ik ben op zoek naar een printer die niet uitdroogd. Ik print zéér weinig (misschien een paar pagina's per maand).
Ik heb nu een Brother MFC inktjet staan maar de inkt wordt gewoon verspild doordat ik zo weinig print, de inkt is dan achter 3 maanden uitgedroogd.

Wat kan ik best doen in mijn geval? Een laserprinterke aanschaffen, of wat raden jullie mij aan?

De prijs per blad maakt mij niet uit, ik wil gewoon een printer waar ik met één cartridge/toner jaren mee doe: ik print zo weinig dat ik nooit een cartridge per jaar leeggeprint krijg.

Tnx!
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Ik vrees dat een laser de enige oplossing zal zijn. Vziw drogen alle inkjets uit.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Idem hier: HP inkjet waar zeer weinig mee wordt geprint en constant uitdrogend inktpatronen. Ik heb nu een Brother MFC laserjet gekocht (L2700DW als ik het me goed herinner) voor op kot, normaal zou dat wel beter moeten zijn. Inkjet droogt bij mijn weten altijd uit (hoewel ik hier nog een stokoude HP inkjet heb staan waar ik nog steeds mee kan printen).
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik heb een kleine samsung laser printer gekocht , ik dacht deze 50 euro betaald te hebben ... na 3 jaar is de inkt nog steeds niet op ...
Afbeelding
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Idd, laser, da's een poeder. Wel dure grap als ie ook kleur moet printen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb een zeer oude HP laserjet gekregen, met nog een halfvolle toner. Ik print zelf amper en het klopt, geen gezeur met printerinkt die om de vijf voet strepen trekt of uitgedroogd is. Laserprinters zijn de meest economische oplossing als je weinig print. In het zwart dan toch. :)
pevepe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij komt er ook geen inktjet meer in huis.
Ik had een multifunctionele HP5515 waarmee ik regelmatig scande en weinig printte. Bij iedere opstart, ook om te scannen, werden de printkoppen gereinigd (=inkt spuiten). Ik had slechts een tiental kleine foto's afgedrukt en de inktpatronen waren leeg. Na anderhalf jaar zo werken was het reinigingsmechanisme zo besmeurd met inkt dat er niet meer gereinigd kon worden, en dus ook niet meer geprint kon worden. Een printer waarmee bijna niets afgedrukt werd ligt nu in het containerpark.
Heb nu een afzonderlijke scanner en een Samsung Xpress c410 kleur-laserprinter die vrij goede kleurafdrukken maakt en waar ik zeer tevreden over ben. Hoe lang de tonercartridges zullen meegaan interesseert me niet, ik ben blij dat die inktjet ellende voorbij is.
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Zit in hetzelfde schuitje :)

Enkel als ik op vakantie ga en mijn tickets van vluchten/activiteiten/adressen moet afprinten gaat die printer op :)
Heb nu HP364XL cardridges gekocht voor als ik op vakantie ga in juli 2015, hopelijk komt er dan nog iets uit, nu komt er zelfs geen druppel meer uit.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Ik kan alleen maar bevestigen.
Koop een kleuren laserprinter. Ik heb daar nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb hier al 5 jaar (kan er een paar jaar naast zitten hoor) een Samsung CLP-315 staan.

Zoveel duurder is dat allemaal niet. Er zijn er hier waarschijnlijk die dat kunnen uitrekenen per geprinte pagina, maar ik geef dan liever iets meer geld uit aan iets waar ik mij geen zorgen om moeten maken. Want je gaat altijd zien dat je inkt net uitgedroogd is op het moment dat je dat super belangrijke document moet afdrukken. :)
Gemoedsrust heeft ook een prijs.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat zal goedkoper zijn, mogelijk, ALS de cartridges geen artificial obsolescence hebben, waarbij ze na een tijd via een chip vervallen. Mijn inktjet van hp heeft dat, en ik moet altijd die patronen halfvol (enfin, "vol" is relatief tegenwoordig) weggooien omdat hij eentje gedetecteerd heeft die "vervallen" is en dus heel de unit "offline" gooit. Weghalen en zonder werken, of b&w printen kan hij niet.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

laser is goedkoper dan inktjet en droogt niet uit, alleen zijn de renewables per aankoop duurder, maar bekijk het over enkele jaren en je zal zelf zien dat het cheaper is

heb zelf drie lasers en een simpele canon multifunctional voor foto's, scannen en copy ... die laatste slurpt inkt voor zot als je foto's begint te printen en dan ben je 50 euro per setje inkt kwijt, en dan heb je enkele tientallen full color pages geprint ....
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Ik heb al jaren een okidata laserprinter, de cartridges hebben een chip die kapot gaat als de toner op is.
Dat is tamelijk duur uiteraard en verder printen lukt ook niet als de toner op is.
Maar ik koop nu namaak cartridges waarbij een namaakchip inzit.... 50% goedkoper.
Nog goedkoper kan als je zelf toner bijvult en de defecte chip vervangt (verkrijgbaar bij de verkopers van namaak toner).

Voordeel : zelfs al print ik 2 maanden niets, printer steeds paraat. Prints zijn ook waterbestendig.
Nadeel: foto's trekken op niets vanwege onechte kleuren maar dat interesseert me niet.

Mijn tip: zoek een laserprinter waarvoor namaak cartridges of navullingen beschikbaar zijn. Koop dan deze printer.
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal vanmiddag al eens naar de Makro rijden om deze Samsung:
http://www.samsung.com/uk/consumer/prin ... M2022W/XEU

Ik hoop dat ie niet uitdroogt, en dat ie geen chip heeft die merkt dat de toner meer dan een jaar oud is ofzo.
Zo kan ik in de Makro ook nog mijn eco cheques kwijt :-)

Iedereen bedankt trouwens!
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Mja, 3-4 jaar geleden een Canon MF9170 i-Sensys gekocht voor ruw weg 700-tal EUR voor hier op kantoor. Heeft een hele pak geprint, maar enkele maanden geleden was er een stuk kapot in de fuser, heb simpelweg een nieuwe gekocht voor 195 EUR, en hoop toch dat het opnieuw zal werken, al was de zoektocht wel lang om dat onderdeel te vinden, en aan een goeie prijs.

Daarnaast een oude Kyoceira z/w laserprinter die minstens 8 jaar oud is, werkt nog perfect, en het is nog maar de 2de toner die erin zit, moet wel zeggen dat die niet veel gebruikt werd.

Wat er tegenwoordig ook bestaat zijn LED printers, ietsje goedkoper dan laserprinters en evenredige, of zelfs betere kwaliteit.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Hier zeer tevreden van de LED-kleurenmultifunctional Brother MFC-9140CDN.
ITnetadmin schreef:Dat zal goedkoper zijn, mogelijk, ALS de cartridges geen artificial obsolescence hebben, waarbij ze na een tijd via een chip vervallen. Mijn inktjet van hp heeft dat, en ik moet altijd die patronen halfvol (enfin, "vol" is relatief tegenwoordig) weggooien omdat hij eentje gedetecteerd heeft die "vervallen" is en dus heel de unit "offline" gooit. Weghalen en zonder werken, of b&w printen kan hij niet.
Normaal kan je namaak chips bestellen om die op de toner te vervangen zodat je de toners alsnog 'echt' kan leegprinten. Dit is nog de beste methode als je enkel officiële cartridges wil gebruiken maar er toch alles wil uithalen. Kijk eens rond op YouTube. M'n Brother werkt echter nog op de klassieke manier met een teller in de printer zelf. Via een verborgen servicemenu kan je dan per toner de teller resetten om ze effectief leeg te kunnen printen. Dit was voor mij een vereiste om tot aankoop over te gaan. :angel:
UBremoved9108
Elite Poster
Elite Poster

Heb zo een Samsung printerke gekocht in de Vandenborre (daar hadden ze hem binnen en aan dezelfde prijs als bij CoolBlue).

69 EUR en het is een topprinter voor zijn geld. Ingewikkelde WIFI setup, maar dat is normaal maar eenmalig.
Voor de rest print ie goed en vooral vrij snel.

Nu hopen dat ie doet wat ik wil: zeer lang meegaan met zijn toner!
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”