Wifi deurbel, iemand?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Hier loopt al een topic over een deurbel verbinden met een Fritzbox. Nu ben ik zelf wat beginnen zoeken via google naar een wifi deurbel. Heeft iemand zo eentje geïnstalleerd? Wel of niet doen? Prijs? Merk? Met of zonder camera?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik ben Doorbot aan het bekijken voor onze nieuwbouw (http://www.getdoorbot.com/). Maar vroeg me eigenlijk af of ikdie kon poweren met de leiding (en voeding) die ik nu heb voorzien voor een klassieke Niko deurbel.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 4 keer
Hoi, Doorbot kan ik niet aanraden. Ik heb er hier eentje en ik heb het toestel nooit goed aan het werken gekregen.
Alle communicatie gaat over een relay server in Amerika dus je zit met een 10-tal seconden wachttijd tussen bellen & connectie.
Video werkte meer niet dan wel, audio idem. Soms krijg je een melding als er iemand aanbelt, soms ook niet of veel te laat.
Ik moet wel toegeven dat het ondertussen meer dan 2 maanden geleden is dat ik de Doorbot nog heb geprobeerd.
Misschien zijn er ondertussen wat meer firmware upgrades geweest.
Je kan idd een externe voeding gebruiken of een set van 4 x AA batterijen voor power.
Alle communicatie gaat over een relay server in Amerika dus je zit met een 10-tal seconden wachttijd tussen bellen & connectie.
Video werkte meer niet dan wel, audio idem. Soms krijg je een melding als er iemand aanbelt, soms ook niet of veel te laat.
Ik moet wel toegeven dat het ondertussen meer dan 2 maanden geleden is dat ik de Doorbot nog heb geprobeerd.
Misschien zijn er ondertussen wat meer firmware upgrades geweest.
Je kan idd een externe voeding gebruiken of een set van 4 x AA batterijen voor power.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 104 keer
... lijkt me nu werkelijk het meest idiote iedee ever.Alle communicatie gaat over een relay server in Amerika dus je zit met een 10-tal seconden wachttijd tussen bellen & connectie.
Wat als die server plat ligt? geen deurbel meer?
-
- Plus Member
inderdaad en je weet ook niet wie er allemaal meekijkt of welke info ze bijhouden.
Ik had de Doorbot gekocht denkende dat het een volledig op zichzelf staand toestel was (embedded linux of android).
Helaas bleek dat dus niet het geval te zijn.
Toen ik het toestel kocht was er weinig of geen informatie beschikbaar over hoe de 'Doorbot' precies werkte.
Zal me leren om nog eens een vernieuwend gadget te kopen
Ik had de Doorbot gekocht denkende dat het een volledig op zichzelf staand toestel was (embedded linux of android).
Helaas bleek dat dus niet het geval te zijn.
Toen ik het toestel kocht was er weinig of geen informatie beschikbaar over hoe de 'Doorbot' precies werkte.
Zal me leren om nog eens een vernieuwend gadget te kopen

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Niet genoeg geinformeerd, of vonden ze dat niet de moeite waard om te vermelden? In dat laatste geval noem ik dat een verborgen gebrek en haal ik de garantie erbij.
[
Post made via mobile device ]
[

Laatst gewijzigd door ITnetadmin 25 sep 2014, 22:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Bedankt voor die info over Doorbot 

-
- Plus Member
@Ditch:
Graag gedaan
@ITNetadmin:
Je hebt idd gelijk, maar aangezien de Doorbot nog in beta fase was toen ik hem kocht, wist ik dat ik mogelijk een "dud" had gekocht.
Helaas hebben de firmware upgrades niet het verhoopte resultaat gehad. Voordeel is wel dat er veel meer info te vinden is over de Doorbot.
Misschien dat ik hem nog eens ga testen met een aantal setup instellingen (WPA/WEP ipv WPA2, aparte AP dedicated voor de doorbot) vanop het internet.
Er wordt blijkbaar gebruikt gemaakt van een oudere type van wifi-chip (802.11b) die problemen geeft met nieuwere routers.
Er zijn ook plannen om het toestel ook LAN only te maken (dus niet meer over de relay-server van hun werken), dus wie weet komt het nog goed.
Graag gedaan
@ITNetadmin:
Je hebt idd gelijk, maar aangezien de Doorbot nog in beta fase was toen ik hem kocht, wist ik dat ik mogelijk een "dud" had gekocht.
Helaas hebben de firmware upgrades niet het verhoopte resultaat gehad. Voordeel is wel dat er veel meer info te vinden is over de Doorbot.
Misschien dat ik hem nog eens ga testen met een aantal setup instellingen (WPA/WEP ipv WPA2, aparte AP dedicated voor de doorbot) vanop het internet.
Er wordt blijkbaar gebruikt gemaakt van een oudere type van wifi-chip (802.11b) die problemen geeft met nieuwere routers.
Er zijn ook plannen om het toestel ook LAN only te maken (dus niet meer over de relay-server van hun werken), dus wie weet komt het nog goed.