Raspberry streaming verkoper heeft nieuwe site?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik herinner mij redelijk wat commotie op userbase rond een leverancier die een raspberry voor een veelvoud van de prijs aanbiedt, om content zogezegd "legaal" te kunnen streamen.

Nu zag ik net deze op FB passeren:

https://ditistv.nl

Lijkt me net hetzelfde in een nieuw jasje?
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

iiiieeeeuwwww "Met apps voor elk wat wils, van uitzending gemist tot XXX content tot kinderfilmpjes!", hoe verkeerd kunt ge het verwoorden :(
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aha, kunnen nog een mailtje naar brein sturen.

PS : domein is geregistreerd in mei 2013

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

legaal in nederland, maar niet in belgie ....
Afbeelding
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Zeker dat dit geldig is in Nederland? Brein zegt namelijk heel wat anders...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

Als ze binnenvallen en inderdaad niks op harde schijf, tjah, en als het allemaal zo erg is, dan is het gemakkelijker om als overheid zelf zo'n toestel aan te schaffen en de streaming diensten blokkeren denk ik.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Product/dienst is gelijkaardig, maar volgens mij is dit volledig een ander bedrijf.
Wel verwarrend: de KvK en algemene voorwaarden verwijzen naar Maastricht, de "werk voor ons" naar Hilversum?

Nu, inhoudelijk... Er wordt nergens gezegd dat er iets illegaals gebeurt; voor hetzelfde geld wordt hier impliciet naar Netflix en YouTube verwezen. Iets als Popcorn Time kan natuurlijk ook, maar als er nergens letterlijk staat wat je krijgt... Is het speculatie.
petzl
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Zeker dat dit geldig is in Nederland? Brein zegt namelijk heel wat anders...
Sinds wanneer is brein de wetgeving ?

enkel downloaden is volgens mij nog steeds legaal in NL, sharen niet
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

petzl schreef:Sinds wanneer is brein de wetgeving ?

enkel downloaden is volgens mij nog steeds legaal in NL, sharen niet
Niemand kan Brein en Sabam uitstaan, en die zijn zéker helemaal niet heilig, maar je kan on-mo-ge-lijk beweren dat die organisaties geen bestaansrecht hebben. Uitspraken à la "sinds wanneer zijn die de wetgeving" daar krullen mijn tenen van. Brein beheert/staat in voor/take-your-pick de auteursrechten, en daar kan je onmogelijk iets op tegen hebben. Dat de organisatie zélf niet heilig is heeft daar niks mee te maken, het idee achter die organisaties is wél valabel.

Ik volg het niet op de voet, maar had NL onlangs niet beslist dat downloaden "uit illegale bron" vanaf nu ook als "illegaal" werd gezien? http://tweakers.net/nieuws/95335/kabine ... erbod.html
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 770 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ja, ik dacht ook dat NL recent onder druk een verduidelijking van hun wetgeving heeft gemaakt, waarin er idd gezegd wordt dat downloaden uit illegale bron illegaal is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik moet zeggen: dat introductiefilmpje is wel professioneel gedaan, denk niet dat dit dezelfde mensen zijn (vorige keer was het toch echt redelijk amateuristisch).

Begrijp wel dat dit aanslaat, maar het is inderdaad op het randje van bedrog...
ooh. shiny.
petzl
Elite Poster
Elite Poster

"t is blijkbaar dus sinds kort illegaal :

http://www.nutech.nl/internet/3748522/d ... rland.html
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
Bedankt: 509 keer

ub4b schreef:Nu zag ik net deze op FB passeren:
https://ditistv.nl
Ook de Netflix reacties gevolgd dus ? :)
Het ergst van al is nog de (Belgische) gebruikers die menen dat dit 100% legaal is... Geloven ook in Sinterklaas precies.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heeft Nederland geen equivalent van de JEP... best dien je daar dan klacht in tegen dergelijke praktijken.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Die ditistv schend zelfs de gpl. Kan er nu niet onmiddellijk naar linken. Zoek het best zelf eens op. Ditistv xbmc gpl.

Ze hebben hun klanten in mei ook al een betalende skin als `eigen os` willen aansmeren.

Wat brein betreft de eerste al dan niet tijdelijke sluiting van dergelijke webshop is reeds een feit!

“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

En Streamen,, wordt dit ook aanzien als downloaden?
Internet via Mobile Vikings
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ja.
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Vroeger was de situatie duidelijk voor de Nederlandse consument. Down mag, up niet.

Nu is het zoals in de rest van Europa. Onduidelijk. Naar Youtube kijken mag, omdat YT een DMCA procedure aanbiedt waarlangs content eigenaars overtredende filmpjes kunnen laten verwijderen. Dat zou dus moeten betekenen dat dat ook de consument dekt qua rechten.

Maar verder is het voor de consument redelijk onduidelijk wat mag. ip-geo-blocking omzeilen is volgens de rechthebbenden illegaal, maar bij mijn weten is er daar nog nooit een rechtszaak over geweest in België. Of in NL. Tenzij je 't aan derden aanbiedt, dan lijkt het mij redelijkerwijs illegaal. Er is dan ook geen DMCA mogelijk, want de content is wel legaal waar hij aangeboden wordt, maar niet voor wie doet alsof hij in die regio hoort.

en dat is eigenlijk waar 't schoentje wringt: de rechthebbenden zouden verder willen werken met een model dat niet geschikt is voor internet. Regionale releases op verschillenden momenten én aan verschillende prijzen wekken alleen maar wrok en zijn een incentive om te knoeien. Australië is een uitstekend voorbeeld: de abbo's van Fox geraken er niet verkocht, want iedereen kijkt naar de US versie. De taal is 't zelfde, en de US release is veel vroeger. Logisch toch, dat zoiets niet kan werken?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 770 keer
Recent bedankt: 9 keer

Yups. En als ze niet snel van dat regionaal beleid afstappen wordt het alleen maar erger.

In het kapitalistisch systeem worden prijzen gehanteerd die de regio kan betalen, hoe hoger hoe beter.
Probleem is dat als je globaal wil gaan, dat de bedrijven dan de btw die gehoffen wordt zelf zullen moeten slikken, om de prijzen globaal hetzelfde te houden.

Geolocking zou illegaal moeten zijn, want tegen de werking van het internet. Als ik een dienst in de US wil kopen moet dat toch kunnen zeker.

Het is al dezelfde ellende met electronica aanschaffen, niet dat je moet bijbetalen voor import, maar het kan gewoonweg vaak niet omdat het niet uitgevoerd mag worden.
Klein voorbeeld: als ik voor mijn nikon camera een remote wou kopen om op afstand fotos te nemen, dan kostte die remote mij 17$ (excl verzending) op amazon.com; die wilden echter niet naar de EU verzenden. Amazon.de had dezelfde remote, letterlijk dezelfde, voor 34€. Dat is toch wraakroepend?

Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”