Internet voor meerdere gebruikers

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Vorig jaar was het nog 25GB die opgetrokken is in de loop van het jaar naar 30GB. Daarvoor was het 10GB. Beter, maar nog altijd niet echt voldoende voor zorgeloos internet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 764 keer
Recent bedankt: 5 keer

Absoluut. 10mbps is zeker concurrentieel naar kotnet toe. Zeker zonder limiet. De snelheid ligt in de lijn van wat studenten mogen verwachten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
SCIFOFLUX
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Kogel is door de kerk.
Er komt voor 3 van de 4 gebouwen internet van Belgacom.
En er komen 2 routerboards.
1 gebouw heeft slechts 4 gebruikers dus daar ga ik geen routerboard zetten.
Op het andere gebouw komen er 6 gebruikers en het andere 8.
In deze gebouwen ga ik gebruik van een routerboard om de internet snelheid te beheren voor iedereen. Zodat iedereen snel genoeg kan surfen en youtube bekijken.
Voor de download limieten ga ik me geen zorgen meer moeten maken want deze is onbeperkt bij belgacom. Ik weet er is een softe limiet van 650GB. Maar dan moet de eigenaar maar 20GB pakketten bij toevoegen. De snelheid is gegarandeerd.
Morgen nog wat kabels trekken en in de loop van volgende week de routerboard gaan halen plus configueren en de lijn van belgacom wordt actief volgende vrijdag.
Dus als het goed mee zit is het binnen 2 weken operationeel.

Mogen de studenten daar me toch eens een goede pint trakteren! :beerchug:

Alavast bedankt voor Tim.Bracquez en alle andere die hebben gereageerd.
Nu zien dat het werkt. :lol:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Die softlimiet is zo te omzeilen door een macro te laten draaien en vele TB's erbij te zetten die overdraagbaar zijn naar volgende maand (automatisch).

Weet je hoeveel je haalt over VDSL in die 3 gebouwen? (70/6?).
SCIFOFLUX
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

AndRo555 schreef:Die softlimiet is zo te omzeilen door een macro te laten draaien en vele TB's erbij te zetten die overdraagbaar zijn naar volgende maand (automatisch).

Weet je hoeveel je haalt over VDSL in die 3 gebouwen? (70/6?).
Ik kwam toe aan het gebouw en op 50meter zag ik de rop al.
Had nog eens geluk dat een Belgacom technieker er aant werken was. Hem eens gevraagd wat zijn idee was voor 70/6 profiel en hij zei dat het zeker moet lukken.
Via lijn test van Belgacom site geeft aan dat het 70/6 kan.
Bij aanvraag bij belgacom center zij de mevrouw dat ik direct op een 30/6 profiel zou komen bij de 3 gebouwen.
Vroeg ook of vectoring al aanwezig was. De technieker kon dit nog niet bevestigen. Hij wist niet of in de ROP al de nieuwe kaarten instaken.
Dus na 10 dagen moet het wel lukken om 70/6 te halen :)

t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

Misschien is het niet mogelijk met een routerboard, maar is het niet leuker voor iedereen als je snelheid gewoon maximaal is? Waarbij dan als QOS max/#gebruikers gegarandeerd wordt. Het lijkt mij zonde om een 70 mbps maar voor 10% te benutten omdat er slechts 1 iemand aan het surfen/downloaden is.

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”