Ik ben niet zo thuis in de formules van telenet. Ik ben bezig met 3 gebouwen het netwerk te upgraden, waar meerdere gebruikers op het internet zitten. Ik heb voor 2 gebouwen fibernet (welke juist weet ik niet, kan ook niet zien op het factuur). Betaal er 47.16 euro voor. Met vrij downloaden met volgende limieten: 316.99GB rode uren en 1424.61GB groene uren.
Bij het andere gebouw heb ik fibernet XL waar ik 67.81 euro voor betaal en met volgende limieten: 307.93GB groene uren en 1400.32GB rode uren.
Nu is het probleem hier dat er halverwege de maand deze limiet wordt bereikt en er op smallband gaat. Met 10 gebruikers (studenten) op smallband geeft dit problemen.
Daarom wil ik voor de fibernet XL al zeker aanraden om over te stappen naar Business internet 120 voor 56.72 euro per maand met BTW. Dit is toch mogelijk om als particulier te nemen? Dan heb ik een vaste limiet van 2tb. Dit zou wel moeten volstaan. En heeft hij denk ik snelheidswinst plus 11 euro goedkoper.
Bij de 2 andere gebouwen weet ik niet zeker of hij aan de limieten komt. Maar is er een voordeligere tarief? Alles wat ik zoek bij telenet is duurder. Ik zou dan ook gaan voor Business internet 120, maar dit is 10 euro duurder, lijkt me nogal gek om te veranderen indien dit nog voldoet. Bij één van deze gebouwen zit ik wel nog met een oude modem. Kan ik deze gratis vervangen naar een nieuwe zonder dat een technieker langs komt? Dus dat ik hem zelf binnenbreng in telenet center en nieuwe krijg en plaats?
Er moet geen vaste telefoon erbij of TV. Dus enkel internet. Indien er een voordeligere tarief is met TV of telefoon erbij mag dit steeds. Maar deze zal niet gebruikt worden. Het is puur internet. Tv wordt gedaan met de kabel en geen digicorder of dergelijke.
Alvast bedankt!