Sinds ik overgestapt ben naar Weepee zijn er een aantal personen hier in België die mij vroeger regelmatig belde die mij niet meer kunnen bellen, die krijgen een melding dat de nummer niet bekend is of krijgen ze zo'n toon dat het verkeerde nummer is, dit gebeurt enkel vanuit vaste toestellen.
Op de website van Weepee, bij inkomende gesprekken zie ik zelfs niet dat ze me probeerden te bellen.
Ik heb Weepee contacteert, ze hebben mij een gevraagd bij wie deze personen aangesloten zijn, mijn antwoord was bij Telenet, snow en Belgacom, sindsdien reageren ze niet meer op mijn emails.
Iemand deze probleem tegengekomen?
Ik gebruik fritzbox 7170 achter Bbox3
niet iedereen kan mij bellen - Weepee
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Dit is een vervelend probleem waar jij als Weepee-klant niets kan aan veranderen. CRDC geeft aan dat het nummer bij Weepee zit, wat overeenkomt met de realiteit. De andere operatoren gaan hier in de fout aangezien zij de oproep niet correct afhandelen richting het Weepee-netwerk.
De desbetreffende Telenet-klant, snow-klant en Belgacom-klant moeten hun operator contacteren en melden dat nummer X niet bereikbaar is.
Je kan eventueel zelf het BIPT contacteren om nogmaals aan te klagen dat nummeroverdraagbaarheid niet feilloos werkt in België: http://bipt.be/nl/consumenten/contact
De desbetreffende Telenet-klant, snow-klant en Belgacom-klant moeten hun operator contacteren en melden dat nummer X niet bereikbaar is.
Je kan eventueel zelf het BIPT contacteren om nogmaals aan te klagen dat nummeroverdraagbaarheid niet feilloos werkt in België: http://bipt.be/nl/consumenten/contact
Die nummer is al 6 maanden bij Weepee, en deze probleem is al vanaf het eerste moment.
Ik heb net de volgende email ontvangen van Weepee:
we kregen zonet nieuws van Belgacom dat de routering werd aangepast dus het nummer zou nu terug bereikbaar moeten zijn voor Belgacom.
Van Base fixed mochten we nog geen nieuws ontvangen en werd een herinnering gestuurd.
Ik heb net de volgende email ontvangen van Weepee:
we kregen zonet nieuws van Belgacom dat de routering werd aangepast dus het nummer zou nu terug bereikbaar moeten zijn voor Belgacom.
Van Base fixed mochten we nog geen nieuws ontvangen en werd een herinnering gestuurd.
Laatst gewijzigd door nezriel 15 sep 2014, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
- Recent bedankt: 1 keer
mijn zus zat bij telenet, dit lukte ook niet naar mij bellen. Zij heeft dan Telenet gemaild, en een paar dagen later was het geen probleem meer.
Zij moeten hun crdc database regelmatiger updaten, vandaar dat je niet bereikbaar bent....('t is dus niet weepee die in de fout gaat)
Nu ben ik ook Telenet, maar weepee incoming calls blijven
Zij moeten hun crdc database regelmatiger updaten, vandaar dat je niet bereikbaar bent....('t is dus niet weepee die in de fout gaat)
Nu ben ik ook Telenet, maar weepee incoming calls blijven

-
- Elite Poster
mijn collega is dinsdag van Orange naar Telenet overgestapt (WIGO) Gsm's. Daardoor kon ik ze wss. niet bereiken dacht ik (nummeroverdracht).
Haar dochter kan haar wel bereiken (eveneens telenet)
2 Orange nummers kunnen haar niet bereiken.
op crdc staat: Telenet Mobile
Naar wie nu berichtje sturen? telenet of Orange?
Haar dochter kan haar wel bereiken (eveneens telenet)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
even dit oude topic bumpen, wegens gelijkaardig probleemsatsurfer schreef: 04 mei 2017, 13:41 ....
@satsurfer hoe is dat eigenlijk opgelost geraakt?
Mijn problematiek:
Familielid al een aantal jaren met GSMnr overgestapt naar Scarlet Mobile (vanuit Proximus) en merkte hele tijd later dat 1 persoon, als enige Orange klant binnen haar contacten, haar niet kon opbellen. Familielid indertijd naar Scarlet gebeld en kon niet worden geholpen (wat me niet onlogisch lijkt). Vermits haar contact (Orange klant) toch van plan was over te stappen, was probleem toen na enige tijd omzeild.
Recent terug een nieuwe contactpersoon -Orange klant- die mijn familielid niet kan bereiken. Ik gebruik meestal vast-vast als ik bel dus ook geen last van, maar omdat ik ook een Orange sim hebt, werd ik gevraagd om als Orange klant eens een poging te wagen bij de Orange helpdesk om dit opgelost te krijgen.
Helaas.... wachttijd was wel kort, maar na zorgvuldig uitgelegd te hebben dat ik een Scarlet Mobile nummer niet kan bereiken en dat dit Scarlet nummer wel alle andere vaste en mobiele operatoren (incl. Orange) kan bereiken en anderzijds alle vast en mobiele operatoren, behalve Orange mobile, haar kunnen bereiken (zo'n tiental verschillende vast/mobiel operatoren kunnen testen, echter Orange vaste lijn niet kunnen testen). Als Orange mobile klant krijgt ik direct "Dit oproepnummer is niet in gebruik".
Bij Orange Helpdesk al vrij vlug tegen muur gelopen, met
"ah, dat nr vind ik niet terug in ons systeem"... Ah nee, dat is een Scarlet nr. dat ik als Orange klant niet kan bereiken
"Oh, wij kunnen niets doen aan Scarlet nrs, je moet Scarlet klant laten bellen naar hun helpdesk".... maar ik als Orange klant krijg direct een computerstem die zegt 'oproepnr niet in gebruik', dat is toch jullie computer die dat tegen mij zegt en de verbinding tegenhoudt?
"Ja, nee, misschien, kunnen we niks aan doen...even supervisor aanspreken... ah, nee kunnen we niks aan doen want is Scarlet nummer...bla bla...". Dossiernr. van mijn call na enig aandringen gekregen en vriendelijk bedankt voor de moeite en ik later nog wel eens ging terugbellen.
Daarom even op zoek op dit forum, naar technische argumenten die ik bij Orange helpdesk kan gebruiken, bv. "stuur ticket door naar team dat verantwoordelijk is voor CRDC synchronisatie" of iets dergelijks.
Ondertussen via dit forum CRDC terug ontdekt en betrokken Scarlet nr. geeft:
Operator: Proximus mobile
Datum laatste database update 01-02-2018
Voilà, wie kent de technische werking van CRDC synchronisatie naar de operatoren en kan wat correct vakjargon aanleveren om de sync van 1 nr. terug te laten uit te voeren, zodat ik Orange helpdesk kan overtuigen dat zij dit moeten doorgeven naar second level (had dit bij eerste oproep al voorgesteld, maar wat niet 100% zeker van de achterliggende technische werking, dus niet blijven aandringen).
-
- Elite Poster
orange routeert de call verkeerd.
Dus zoals @SpecialK zei, moet Orange het fixen.
https://community.orange.be/t5/Tarieven ... /m-p/11987
-Kijk aller eerst of er geen blokkering staat op die nummers in je toestel ( je kan ze blokkeren dus kijk dat zeker na dat dit niet het geval is ) Kijk ook even of jij die betreffende nummers wel kan bellen want kan zijn dat jij ze ook niet kan bereiken.
- Dan raad ik je aan deze nummers te noteren met de datum en tijdstip dat ze je hebben geprobeerd te bellen. Deze voorbeelden moet je dan een stuk of drie à vier hebben. ( weet of dat het niet allemaal Orange is maar ook andere providers) Als je die hebt genoteerd dan bel je de klantendienst 5000 en geef je deze voorbeelden door voor in een dossier. Deze zullen de routeringen moeten nakijken hoe het bel verkeer loopt.
Dus zoals @SpecialK zei, moet Orange het fixen.
https://community.orange.be/t5/Tarieven ... /m-p/11987
-Kijk aller eerst of er geen blokkering staat op die nummers in je toestel ( je kan ze blokkeren dus kijk dat zeker na dat dit niet het geval is ) Kijk ook even of jij die betreffende nummers wel kan bellen want kan zijn dat jij ze ook niet kan bereiken.
- Dan raad ik je aan deze nummers te noteren met de datum en tijdstip dat ze je hebben geprobeerd te bellen. Deze voorbeelden moet je dan een stuk of drie à vier hebben. ( weet of dat het niet allemaal Orange is maar ook andere providers) Als je die hebt genoteerd dan bel je de klantendienst 5000 en geef je deze voorbeelden door voor in een dossier. Deze zullen de routeringen moeten nakijken hoe het bel verkeer loopt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3729 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Het probleem is dus ontstaan nà een portatie naar Scarlet. Met andere woorden, er is toen iets misgelopen, dat niet werd opgelost.DIBO schreef: 4 maanden geleden Familielid al een aantal jaren met GSMnr overgestapt naar Scarlet Mobile (vanuit Proximus) en merkte hele tijd later dat 1 persoon, als enige Orange klant binnen haar contacten, haar niet kon opbellen. Familielid indertijd naar Scarlet gebeld en kon niet worden geholpen (wat me niet onlogisch lijkt). Vermits haar contact (Orange klant) toch van plan was over te stappen, was probleem toen na enige tijd omzeild.
Als een Scarlet klant niet bereikbaar is op zijn geportreerd nummer, dan is alléén Scarlet zijn aanspreekpunt. Het is wellicht zo dat het probleem technisch moet opgelost worden door Orange, maar het initiatief moet van Scarlet komen.
Natuurlijk is wel rijkelaat laat om jaren nà de portaie nog een klacht te melden

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.