Problemen met telefoonaansluiting Belgacom

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
amateurpc
Starter
Starter

Sinds dit weekend ben ik overgeschakeld naar een pack van Belgacom. Vroeger was mijn vaste telefoon aangesloten op mijn Bbox. Vanaf nu moet deze in de contactdoos gestoken worden. Probleem is dat ik geen telefoonsignaal meer krijg.
In bijlage heb ik een foto genomen van de contactdoos. Misschien zijn er draden verkeerd aangesloten.
Er komen twee kabels binnen met telkens vier draden. Eerste kabel bestaat uit blauw-oranje-grijs-wit waarvan de laatste twee zijn aangesloten. Tweede kabel bestaat ui wit-blauw-groen-grijs waarvan de eerste twee zijn aangesloten.
Kan mij iemand helpen hiermee?
Bijlagen
Telefoonaansluiting.JPG
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Gebruik je een splitter op je telefoonaansluiting met de Bbox?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

in principe moet je het telefoontoestel aansluiten op de zwarte blokjes van de contactdoos. (RJ11)
Daarna moet je de kabel die nu op de groene klem is aangesloten (wit/blauw) losmaken en deze aansluiten op de blauwe klem. (wit/blauw)
Je moet vervolgens de Full Rate Splitter in de contactdoos stoppen, zodat de blauwe klem actief wordt.

in principe zou je dan telefonie en internet moeten hebben.

je zou ook groen/paars op de blauwe klem kunnen aansluiten, maar dan moet je aan de andere kant van de kabel een tweede stopcontact plaatsen.
Afbeelding
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

@nolfie en @amateurpc, als ik de foto bekijk is het correct gekoppeld .... alleen je verteld niet voor wat de interne kabel dient ?
Hoeveel telefoon prise + en waar ga je je B-box koppelen ?

Je moet de "juiste" splitter gebruiken (zes ijzeren pinnen), spreek je ook niet van of dit wel zo is !

Zwart blokje, komt de lijn op .... komende van straat.
Kan wit/grijs zijn of oranje/blauw, maar ik veronderstel dat je goed gekeken hebt als je het los koppelde welke kleuren het waren ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Interne kabel is normaal altijd wit/blauw, maar ik veronderstel dat je goed gekeken hebt als je het los koppelde welke kleuren het waren ?

Voor een telefoon te koppelen heb je twee mogelijkheden ofwel:
1 - groen blokje, is naar een andere prise voor enkel en alleen een telefoon te koppelen en niets anders !
2 - De 2 RJ 11 uitgangen zijn hier ook mee verbonden en hier kan je ook enkel en alleen 1 of 2 telefoon(s) inpluggen en niets anders !

Voor de B-box heb je twee mogelijkheden ofwel:
1 - blauw blokje, is naar een andere prise met enkel en alleen je B-box aan gekoppeld en niets anders !
2 - of enkel en alleen de B-box inpluggen onderaan de splitter en niets anders !

Als je zowel de B-box als een telefoon op een andere plaats/prise wil zal je moeten 2 paar gebruiken in plaats van 1 paar in de kabel !!!!
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Je moet de "juiste" splitter gebruiken (zes ijzeren pinnen), spreek je ook niet van of dit wel zo is !
een Full Rate Splitter dus... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”