Ik ben er zonet in geslaagd een HP G450 om zeep te helpen... in die zin dat hij komt vertellen dat ik een OS moet installeren.
De enige CD die bij het toestel is is een Driver Recovery CD die zelfs niet bootable is.
Hulp dus... hoe krijg ik dit ding terug aan de praat ?
HP G450 boot probleem
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Deel van't meubilair
Ik heb al de website http://www.best2serve.com/page/rcd_landing gevonden, echter het productnummer E9Y02EA#UUG kent hij niet 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 78 keer
Zonder #uug proberen ?
Care pack worden door ons ook altijd geregged zonder #uug codes, anders vreet de HP website 'm niet.
//edit.. werkt ook niet.
Aangezien je wel een geldige cd key hebt, en de code in de uefi zit, kan je wel gesteld zijn met een officiele HP DVD.
Ik heb een originele liggen met MUI W7 64bit.
Als je wil, mag je een copy komen trekken.
@mods, dit valt volgens mij niet onder illegale SW aangezien we het hier hebben over officiele software met geldige keys.
Care pack worden door ons ook altijd geregged zonder #uug codes, anders vreet de HP website 'm niet.
//edit.. werkt ook niet.
Aangezien je wel een geldige cd key hebt, en de code in de uefi zit, kan je wel gesteld zijn met een officiele HP DVD.
@mods, dit valt volgens mij niet onder illegale SW aangezien we het hier hebben over officiele software met geldige keys.
-
- Deel van't meubilair
Enig idee hoe ik die dan verder naar WP 8(.1) Pro update aangezien dat het OS was dat erop stond ?StarWing schreef:Aangezien je wel een geldige cd key hebt, en de code in de uefi zit, kan je wel gesteld zijn met een officiele HP DVD.
Vraag voor contact gegevens in je PB... bedankt alvast voor het aanbod.StarWing schreef:Als je wil, mag je een copy komen trekken.
Het is inderdaad een nieuw toestel dat licentie gewijs volledig in orde is.StarWing schreef:@mods, dit valt volgens mij niet onder illegale SW aangezien we het hier hebben over officiele software met geldige keys.
-
- Deel van't meubilair
Bij nader inzien kom ik met je Win7 DVD ook niet echt verder omdat ik terug naar Windows 8 Pro moet geraken (en die DVD heb ik ook niet).
Ik ben even een Windows 8 aan het downloaden van MSDN in de hoop dat een fixmbr het probleem kan oplossen.
Het handigste zou echter iemand zijn die ook een HP 450G heeft... of een recovery kit van HP zelf (waarom kunnen ze zoiets niet gewoon op hun website plaatsen
)
Ik ben even een Windows 8 aan het downloaden van MSDN in de hoop dat een fixmbr het probleem kan oplossen.
Het handigste zou echter iemand zijn die ook een HP 450G heeft... of een recovery kit van HP zelf (waarom kunnen ze zoiets niet gewoon op hun website plaatsen

-
- Deel van't meubilair
Hoe groot is de image ?rpr schreef:Heb je een ftp. Ik heb hier een iso van de hp restore media
Ondertussen ben ik nog niets verder geraakt... booten met een Windows 8 Enterprise DVD... en daarin een bootrec /fixmbr of /rebuildbcd helpt niets (die laatste geeft aan dat hij het systeem niet kan vinden, terwijl hij wel eerst aangeeft dat er op E:\Windows iets staat).
Ik heb elders al gelezen dat je de Recovery Image als active partition moet zetten (nu heb ik namelijk geen F11 Recovery bij het booten), echter alle partities die ik heb (via Minitool Partition Wizard) zijn GPT partities en kan ik niet active zetten

-
- Deel van't meubilair
In de huidige partities is geen leven meer te krijgen
Ondertussen dan maar een Windows 8.1 Pro gedownload en geinstalleerd om te merken dat je als consument dus niet meer beschikt over een serienummer (dat zit namelijk in je BIOS). De installatie detecteerd dit ook niet dus verder geraak je niet tenzij je een serienummer van internet plukt (wat je natuurlijk niet geactiveerd krijgt).
Wat me dan wel lukte is via een tooltje (win8_getkey) het product nummer uit de BIOS te trekken... maar dit wordt dan weer niet aangenomen door de geinstalleerde Windows versie omdat dit geen OEM versie is. Ondertussen dan maar weer een Windows 8.1 Pro OEM versie aan het downloaden in de hoop dat het daarmee wel lukt.
Met dit voorval heb ik ondertussen ERNSTIGE bedenkingen bij de service die je nog krijgt bij de aankoop van een toestel. Ik ben dan wel zelf vergeten een recovery CD aan te maken (maar zelfs dan kan je die na een tijd nog altijd verliezen), maar dat je als consument uiteindelijk niet meer je eigen LEGALE software opnieuw kan installeren roept toch wel de nodige vragen op.
Waarom plaatst HP niet gewoon de recovery kit online ? Waarom krijg ik van HP geen Windows 8.1 Pro OEM CD meegeleverd ?

Ondertussen dan maar een Windows 8.1 Pro gedownload en geinstalleerd om te merken dat je als consument dus niet meer beschikt over een serienummer (dat zit namelijk in je BIOS). De installatie detecteerd dit ook niet dus verder geraak je niet tenzij je een serienummer van internet plukt (wat je natuurlijk niet geactiveerd krijgt).
Wat me dan wel lukte is via een tooltje (win8_getkey) het product nummer uit de BIOS te trekken... maar dit wordt dan weer niet aangenomen door de geinstalleerde Windows versie omdat dit geen OEM versie is. Ondertussen dan maar weer een Windows 8.1 Pro OEM versie aan het downloaden in de hoop dat het daarmee wel lukt.
Met dit voorval heb ik ondertussen ERNSTIGE bedenkingen bij de service die je nog krijgt bij de aankoop van een toestel. Ik ben dan wel zelf vergeten een recovery CD aan te maken (maar zelfs dan kan je die na een tijd nog altijd verliezen), maar dat je als consument uiteindelijk niet meer je eigen LEGALE software opnieuw kan installeren roept toch wel de nodige vragen op.
Waarom plaatst HP niet gewoon de recovery kit online ? Waarom krijg ik van HP geen Windows 8.1 Pro OEM CD meegeleverd ?
-
- Deel van't meubilair
Zo eenvoudig lijkt me dat toch niet... eerst en vooral kent de "Contacteer mij" pagina het productnummer niet van de laptop en verder zoekwerk verwijst steeds naar een externe partner tot het bekomen van een recovery kit (die al evenmin de product code kent en dan ook laat weten dat er geen recovery kit is - welke je trouwens 50 euro mag betalen).
Waar ik een HP Windows 8.1 pro OEM DVD kan bekomen is me al helemaal onduidelijk.
Een e-mail adres of telefoonnummer aan je klanten geven is trouwens al helemaal not-done... je klanten zouden je eens kunnen contacteren
Waar ik een HP Windows 8.1 pro OEM DVD kan bekomen is me al helemaal onduidelijk.
Een e-mail adres of telefoonnummer aan je klanten geven is trouwens al helemaal not-done... je klanten zouden je eens kunnen contacteren

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 59 keer
Geweldige support bij HP dus
.. Kan je met die geldige produkt key geen gedownloade versie registreren ofzo?
Is dat geen garantieprobleem? Wie weet is de HDD het wel aan het begeven (of SSD , nog duurder)

Is dat geen garantieprobleem? Wie weet is de HDD het wel aan het begeven (of SSD , nog duurder)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Deel van't meubilair
Ik kan alvast geen eenvoudige methode vinden om hen te contacteren.Flup schreef:Geweldige support bij HP dus
Nee dus... je moet echt over een HP OEM DVD beschikken (welke ik ondertussen wel gevonden heb in de duistere hoeken van het internet). Deze laatste vraagt trouwens geen product key maar leest deze zelf uit de BIOS (het tooltje was dus op zich niet echt nodig).Flup schreef:Kan je met die geldige produkt key geen gedownloade versie registreren ofzo?
In dit geval was het m'n eigen fout (Linux tools gebruiken op UEFI partities - lessons learned dus) maar hetzelfde kan inderdaad gebeuren als je disk het begeeft. Het blijft dus droevig dat je geen Windows OEM DVD hebt (wel een driver CD al kan je dat wel van internet downloaden) wat hun vermoedelijk nog geen euro kost in dergelijke oplage.Flup schreef:Is dat geen garantieprobleem? Wie weet is de HDD het wel aan het begeven (of SSD , nog duurder)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 57 keer
Ik weet niet of je al contact hebt kunnen opnemen, maar hun correspondentie-adres is COMPUTING_EMEA_NL [at] MAIL.SUPPORT.HP.COM.
Reactie gebeurt vrij vlot (1 a 2 dagen), althans in mijn geval was dat zo.
Dit zijn de velden die normaal worden meegegeven met het webform:
Reactie gebeurt vrij vlot (1 a 2 dagen), althans in mijn geval was dat zo.
Dit zijn de velden die normaal worden meegegeven met het webform:
- language_code (bv. nl)
language (bv. Nederlands)
Country of Residence
product_line
product_oid
product_name
part_number
problem area
serial number
operating system
How is your product connected to your PC?
problem description
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Voor future reference:r2504 schreef:
http://www8.hp.com/be/nl/contact-hp/phone-assist.html
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ga ik alvast akkoord mee. Install cds zonder key zijn geen probleem, normaal gezien, hoewel MS het niet altijd makkelijk maakt om eraan te geraken.StarWing schreef: Aangezien je wel een geldige cd key hebt, en de code in de uefi zit, kan je wel gesteld zijn met een officiele HP DVD.
Het is de license code die telt, dus als de licenses in orde zijn zou dit geen probleem mogen vormen.
[