Decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Mijn ouders hebben Scarlet Trio en de decoder wou niet meer opstarten. Het blauwe aan/uit knopje flikkerde enkele keren en meer dan dat deed ie niet.
Heb een factory reset gedaan (stroom losgekoppeld, stroom terug aan, daarna Power + menu + Ok blijven drukken tot "Facr" op het schermpje verscheen).

Decoder even laten doen en decoder gaat nu terug aan. Maar de lay-out is volledig gewijzigd. Waar vroeger alles blauw was qua interface is de TV-Gids, PVR menu, ... volledig rood. Het PVR menu ziet er overigens ook volledig anders uit dan vroeger. Is dit "normaal"? :-)

Ook vind ik de decoder NOG trager werken dan ervoor (is momenteel nog atlijd een V3).
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Deze heeft nu gewoon de rode Scarlet interface gekregen, op zich perfect normaal. Is deze misschien eerst op een Belgacom lijn gebruikt?
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Neen, maar wel eerst op het Scarlet One product (al een abonnement van laat ons zeggen 2 jaar)
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Is normaal want bij factory reset wordt gecontroleerd op nieuwe firmware.

Mijn vriendin heeft ook de indruk dat onze V3b trager is dan de V3b bij haar ouders (eveneens met scarlet firmware, pas nieuwe installatie) en daar heb ik ook geen zinnige verklaring voor hoor ;) . misschien dat het meer een subjectief gevoel is.
De V3b is vooral heel traag vanaf je dieper in bepaalde (weinig gebruikte) menu's gaat. De Tv gids en het starten/opnemen van programma's gaat al bij al vlot zolang je geen V4 of V5 gewoon bent ;).
De V4 is wel wat sneller, heeft hier trouwens nog steeds de belgacom interface. Bij die belgacom firmware op de V4 is het resterende aantal dagen van een npvr opname wel duidelijker (bij scarlet is dit onderaan de tumbnail van het programma moeilijker leesbaar) .
En over kleuren en smaken kan je moeilijk discussiëren (vind dat rood nét iets mooier) maar sommige menu's bij de scarlet firmware zijn ook blauw.zoveel goesting hadden de programmeurs ook niet ;)
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”