Downgrade profiel

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Hallo,

Ik heb iets raar aan de hand ik heb al reeds 10 maanden een 70mbit profiel, en nu plots van zaterdag op zondag merk ik dat ik terug een 50mbit profiel heb.

Hebben jullie hier ook last van?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Ben ook al een paar maand van 70/6 naar 50/6 gegaan en toch nog een zeer ruime training margin (24dB). Heb dit recent nog op dit forum vermeld http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 93#p562355 (zit zelf wel bij Scarlet, maar voor dergelijke technische lijnwaarden aspecten maakt dit weining verschil).
Ken je jouw lijnwaarden van voor en na de terugval? Mss. dat jij ervoor wel op de rand v/d acceptabele training margin zat??
amedeeus
Plus Member
Plus Member

Volgens mij kan je die waarde niet meer vindn in een bbox3.
Ik heb 10 maand op 70mbit zonder problemen gezetten waarom zou die margin nu plots een probleem geven

[Afbeelding Post made via mobile device ]
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Ahh ja, Bbox3, dat maakt cijfermateriaal moeilijk.... De training kan wel door omstandigheden een paar dB dalen, maar zou inderdaad moeten lukken dat je ervoor een stabiele sync had en je nu ineens een te lage training zou hebben om 70/6 vol te houden. En wat ik ook zo vreemd vind is dat van 70/6 ineens 50/6 is geworden zonder 60/6 tussenstap. Heb ik voor mijn lijn ook altijd afgevraagd waarom die ineens 2 trappen lager gezet werd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Het doet natuurlijk een beetje pijn als je van 70 mbps naar 50 mbps vliegt.
Maar wat moeten de klanten (50%) dan zeggen die nooit boven de 50 mbps komen (12 - 16.5 - 20 - 30) ??

We moeten oppassen dat we die 70 mbps niet als een "verworvenheid" beschouwen.
Misschien hebben ze onlangs jouw ROP omgebouwd, dan vliegt iedereen waarschijnlijk terug op 30 mbps, en ben je nu al terug gestegen naar 50 mbps (op weg naar de 70) ??

Nog een beetje geduld tot ze vectoring activeren op je ROP. Dan krijg je meteen 70 mbps, en misschien wel op naar de 100 mbps als ze DLM ook toepassen op de vectoring lijnen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
amedeeus
Plus Member
Plus Member

Blijkbaar was 70 mbps geen verwovenheid, en heeft belgacom iedereen in de buurt op 50mbit terug gezet, welke reden weet ik niet, maar mijn buur heeft hetzelfde probleem.

Moest Telenet niet zo een belachelijk limieten hebben zou ik al rap gekozen hebben. Maarja...

Ge kunt nu perfect over die 250GB geraken zonder illegaal te downloaden, en kom niet af met snachts te downloaden:
- Wij hebben bhaalu dus mijn vrouw streamt tv over het internet
- Binnenkort Netflix dat wel een pak aangenamer gaat zijn om het in HD te zien. (3GB/uur)
- Origin, Blizzard & Steam: Tegenwoordig als je een spelleke doet download je makkelijk 25GB
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”