UPS en/of noodgeneratoren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Enkel de druk? Circulatiepomp om je warmwater rond te pompen gaat er waarschijnlijk sneller van tussen liggen, tenzij je nog echt overal gaskachels hebt staanDafke schreef:...
Verwarming, ... huis is vrij goed geisoleerd, en ik wij zitten op gas, dus daar ook helaas als de druk wegvalt.
....

Geen UPSen hier voor de rest, tot hiertoe nog geen last gehad van problemen na m'n zelf veroorzaakte black-outs

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je een NAS of server gebruikt zou ik altijd een UPS aanraden.
Een kleine UPS is genoeg. Kost juist geen 100€.
550va/330W
http://tweakers.net/pricewatch/281610/a ... ificaties/
700va/405W
http://tweakers.net/pricewatch/281325/a ... fr%29.html
Jammer dat APC de APC Back-UPS Pro 500 Lithium Ion niet naar Europa brengt.
http://www.storagereview.com/apc_backup ... ion_review
Een kleine UPS is genoeg. Kost juist geen 100€.
550va/330W
http://tweakers.net/pricewatch/281610/a ... ificaties/
700va/405W
http://tweakers.net/pricewatch/281325/a ... fr%29.html
Jammer dat APC de APC Back-UPS Pro 500 Lithium Ion niet naar Europa brengt.
http://www.storagereview.com/apc_backup ... ion_review
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
- foxhound
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 19 keer
Op het werk hebben we 2x een APC 1500VA UPS. Daar kunnen de servers ongeveer 50minuten op door blijven werken.
De desktops hangen op 2x HP 5500VA UPS toestellen. Als alle desktops en schermen aan staan dan kunnen we daar ongeveer een 30tal minuten op blijven doorwerken.
Qua stroomgeneratoren hebben we er van 1 tot 600 kVA. Maar die maken we dan ook zelf als producent van generatoren.
Thuis heb ik eigenlijk niets staan, zelfs geen UPS. Ben er de laatste tijd wel aan het denken, zeker met m'n synology NAS nu.
De desktops hangen op 2x HP 5500VA UPS toestellen. Als alle desktops en schermen aan staan dan kunnen we daar ongeveer een 30tal minuten op blijven doorwerken.
Qua stroomgeneratoren hebben we er van 1 tot 600 kVA. Maar die maken we dan ook zelf als producent van generatoren.
Thuis heb ik eigenlijk niets staan, zelfs geen UPS. Ben er de laatste tijd wel aan het denken, zeker met m'n synology NAS nu.

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Opgelet dat je met bovenstaande Tweakers links geen NL modellen koopt. Eigenlijk hebben we de FR versie nodig in België, met de type E stekker/aarding.
Best via amazon.fr o.i.d. kopen. De 700va versie kost daar zowat 90€.
EDIT: oei, ze leveren dat (niet meer) naar België...
Best via amazon.fr o.i.d. kopen. De 700va versie kost daar zowat 90€.
EDIT: oei, ze leveren dat (niet meer) naar België...

ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
- Bedankt: 120 keer
De tweaker links zijn de FR types en niet de GR.
Heb vorig jaar nog een 700va FR model gekocht bij Azerty, maar zie dat ze dit model niet meer hebben.
Bol.com wel nog: http://www.bol.com/nl/p/apc-power-savin ... 012200674/
Heb vorig jaar nog een 700va FR model gekocht bij Azerty, maar zie dat ze dit model niet meer hebben.
Bol.com wel nog: http://www.bol.com/nl/p/apc-power-savin ... 012200674/
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 765 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Onze stekkers zijn allemaal van het type die zowel Franse aardingpin als Duitse aardingsranden aankunnen. Dus vaak maakt het niet meer uit wat je hebt.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb een UPS van APC. Volgende zaken blijven dan stroom voorzien: BBox, Fritzbox, NAS en Simbox. Zo blijven internet en telefonie, in geval van geen internet, werken.
Vorige week zijn de kinderkamers verbouwd en zijn de elektriciteitsaansluitingen verplaatst, dus toen heeft die UPS ook enkele keren zijn nut bewezen.
Verder nog geen maatregelen genomen voor een geplande stroomuitval in de winter. Ik vrees dat er weinig tegen te doen is als particulier.
Mijn vrouw is fotografe en heeft thuis een fotostudio. Het lijkt me onmogelijk om die 4 uur van stroom te voorzien met een generator. Ik hoop vooral dat we tijdig geïnformeerd worden, zodat afspraken op tijd kunnen verzet worden enzo.
Vorige week zijn de kinderkamers verbouwd en zijn de elektriciteitsaansluitingen verplaatst, dus toen heeft die UPS ook enkele keren zijn nut bewezen.
Verder nog geen maatregelen genomen voor een geplande stroomuitval in de winter. Ik vrees dat er weinig tegen te doen is als particulier.
Mijn vrouw is fotografe en heeft thuis een fotostudio. Het lijkt me onmogelijk om die 4 uur van stroom te voorzien met een generator. Ik hoop vooral dat we tijdig geïnformeerd worden, zodat afspraken op tijd kunnen verzet worden enzo.
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Neen, niet echt. De kans dat het gebeurd is vrij klein. En dan nog staan al mijn belangrijke gegevens gebackuped zowel in de cloud (automatisch) als op een disk die niet aan de pc hangt, en dus uit staat wanneer ik niet manueel backup.cloink schreef:Bwa, je piept mogelijk anders mocht er door zo'n echte powercut een schijf beschadigd raken, neen?Dafke schreef:Als mijn pc eens uitvalt, jah.. dan is het zo. Of de NAS, of ... spijtig, dan kan ik geen filmpje meer kijken of muziek horen. Maar dat zal mij een worst wezen op zo'n blackout.
Ja, inderdaad, een manuele actie, maar daar bepaar ik mij wel zoals je ziet een hoop paniek en miserie mee uit..
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Niet alléén je schijf... bij de meeste powercuts gaat er heel wat meer stuk in een gemiddeld huishouden !cloink schreef:Bwa, je piept mogelijk anders mocht er door zo'n echte powercut een schijf beschadigd raken, neen?
Ik vraag me af wie hiervoor gaat opdraaien ?
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Wij?r2504 schreef:Niet alléén je schijf... bij de meeste powercuts gaat er heel wat meer stuk in een gemiddeld huishouden !cloink schreef:Bwa, je piept mogelijk anders mocht er door zo'n echte powercut een schijf beschadigd raken, neen?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
True...r2504 schreef: Niet alléén je schijf... bij de meeste powercuts gaat er heel wat meer stuk in een gemiddeld huishouden !
Dat zijn de momenten waarop meeste elektronica de geest geeft, spanningspieken en/of onverwachtte in/uit schakelingen. En bij dit soort onderbrekingen kan een piek bij her-inschakelen van het net wel eens voorkomen...
En waar je zo een dingen normaal zou kunnen proberen claimen bij je brandverzekering en/of netbeheerder, heb ik geen idee wat die in geval van "overmacht" wegens onderbrekingen in opdracht van Elia gaan/zouden doen.
Maar ergens verwacht ik niet datje veel gaat moeten verwachten uit die hoek.
Come to think of it... als je dat wil vermijden, er bestaan spanningsval beveiligingen (nuldoorgangsschakeling), die oftewel je differientieel laten afschakelen, oftewel een aparte zekering laten trippen, als je inkomende netspannings te ver wegzakt. Ook nogal eens toegepast in IT infrastructuur. Op zich wel handig als je zelf wil bepalen wanneer je terug je elektriciteit wil inschakelen, onafhankelijk van de herinschakeling van het net.
Dan kan je iig evt spanningspieken bij terugkeren van netspannings vermijden.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 23 keer
In mijn rack een Eaton 5PX (2200) met Extra battery module (EBM). Standaard runtime zonder die EBM is nogal laag, 40 minuten, maar met 1 EBM is dat ineens 3 uur.
Draait zo'n 350 Watt gemiddeld, bij een stroomuitval worden na een tiental minuten de niet noodzakelijke dingen uitgezet, na 2 uur ook de gulzige Cisco Gigabit L3 switch, dan valt alles terug op 100 Mbit. Kan het dan zo'n 4 uur uithouden (met beide internet verbindigen + IP Cams (POE) die opblijven)
Al die modelnummers (1500VA of 2200VA) hebben veel minder invloed op runtime, vooral de (goedkope) EBM's kunnen de runtime veel verbeteren.
Voor PC's en kleine plaatselijke switches wat kleinere ups'en, maar die houden het veel minder lang uit (switch - 1 uur, PC, 15 min)
Heeft mij al een paar keer gered, maar om hiermee regelmatige, lange uitvallen van het stroomnet mee op te vangen, lijkt me niet echt nuttig want die dingen nemen hun tijd om terug op te laden (24u....)
Draait zo'n 350 Watt gemiddeld, bij een stroomuitval worden na een tiental minuten de niet noodzakelijke dingen uitgezet, na 2 uur ook de gulzige Cisco Gigabit L3 switch, dan valt alles terug op 100 Mbit. Kan het dan zo'n 4 uur uithouden (met beide internet verbindigen + IP Cams (POE) die opblijven)
Al die modelnummers (1500VA of 2200VA) hebben veel minder invloed op runtime, vooral de (goedkope) EBM's kunnen de runtime veel verbeteren.
Voor PC's en kleine plaatselijke switches wat kleinere ups'en, maar die houden het veel minder lang uit (switch - 1 uur, PC, 15 min)
Heeft mij al een paar keer gered, maar om hiermee regelmatige, lange uitvallen van het stroomnet mee op te vangen, lijkt me niet echt nuttig want die dingen nemen hun tijd om terug op te laden (24u....)
Laatst gewijzigd door billeman 21 aug 2014, 20:46, in totaal 1 gewijzigd.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik vind het grappig dat iedereen hier continu over zijn PC's , servers en Nassen ligt te praten. uptime...uptime...uptime
Wat heb je er aan als in gans de gemeente/stad de stroom uit ligt, dan zal noch telenet, noch belgacom je van internet kunnen voorzien hoor
in het beste geval een failover via 3/4G
Bij een stroomuitval is mijn enige zorg dat die dingen veilig afgesloten worden na redelijke tijd.
Daarnaast graag verlichting en verwarming, ik zit te denken om een Smart UPS tussen onze gasboiler te hangen zodat op zijn minst toch de circulatiepomp blijft draaien
Licht zal wel met zaklampen gaan denk ik 

Wat heb je er aan als in gans de gemeente/stad de stroom uit ligt, dan zal noch telenet, noch belgacom je van internet kunnen voorzien hoor

Bij een stroomuitval is mijn enige zorg dat die dingen veilig afgesloten worden na redelijke tijd.
Daarnaast graag verlichting en verwarming, ik zit te denken om een Smart UPS tussen onze gasboiler te hangen zodat op zijn minst toch de circulatiepomp blijft draaien

-
- userbase crew
Niet noodzakelijk uptime. Als je zelf sysadmin bent, dan weet je dat het ultrabelangrijkste in geval van een power loss is dat je de servers genoeg stroom geeft om een graceful shutdown te doen. Zeker als daar databases op staan.
[
Post made via mobile device ]
[

- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Thuis zal het me worst wezen als ze de stroom 4 uur afsluiten, ik neem aan dat ze dat wat op voorhand zullen kenbaar maken, alles netjes afsluiten & de ijskast/diepvries dicht houden ... problem solved.
Op het werk sta ik erop om elk rack met 2N UPS te voorzien. Al dikwijls de aanbeveling gekregen om 1 centrale UPS te plaatsen maar ik betrouw het niet, ook een UPS kan in storing gaan namelijk. Voor langere onderbrekingen hebben we een 160kVA diesel genset, deze ZOU automatisch moeten aanslaan maar valt niet onder de IT afdeling & durft al eens wispelturig te zijn.
Op het werk sta ik erop om elk rack met 2N UPS te voorzien. Al dikwijls de aanbeveling gekregen om 1 centrale UPS te plaatsen maar ik betrouw het niet, ook een UPS kan in storing gaan namelijk. Voor langere onderbrekingen hebben we een 160kVA diesel genset, deze ZOU automatisch moeten aanslaan maar valt niet onder de IT afdeling & durft al eens wispelturig te zijn.
- Fatsie
- Pro Member
In principe zou die maandelijks moeten gestart worden (zonder load), maar de verantwoordelijkheid daarvoor valt onder 'de technische dienst' en als wij vragen of dat ook effectief gebeurd is het antwoord altijd "jaja, natuurlijk" 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Mijn persoonlijke wisselkoers staat op 0.75cw/TB (curryworsten/TByte). Ik heb zeker nog 25 curryworsten in de vriezer steken, het emotioneel equivalent van 18.75TB (en dan tel ik de frieten nog niet eens mee!). Het zal mij dus worst wezen als mijn harddisks gefrituurd worden door een stroompanne!Dafke schreef:Als ik de prijs bekijkt van alle harddisks + de data die daarop sta, dan is het qua waarde (ook emotioneel) groter dan een pak vlees
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Lap, het is al zover. Geen stroom vanavond.
3 huizen zonder stroom. Eandis begint te graven en de hele straat zonder ...
Vanavond kaarslicht, laptop en 4G.
3 huizen zonder stroom. Eandis begint te graven en de hele straat zonder ...

Vanavond kaarslicht, laptop en 4G.

Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Erelid
Ik hoop dat er ook een jaarlijkse of halfjaarlijkse loadtest voorzien is? een kwartiertje of halfuurtje (liefst langer dan een kwartiertje, maar soit) maandelijks draaien is in principe genoeg om te weten weten of brandstofpompen, koelwater, batterijen etc nog in orde zijn, maar niet afdoende om te weten of je stroomgroep ook nog echt gaat doen wat ie moet doen als puntje bij (onzichtbaar want geen licht) paaltje komt.Fatsie schreef:In principe zou die maandelijks moeten gestart worden (zonder load), maar de verantwoordelijkheid daarvoor valt onder 'de technische dienst' en als wij vragen of dat ook effectief gebeurd is het antwoord altijd "jaja, natuurlijk"
Just a tip... Je zou niet de eerste zijn die dit voorheeft omdat ie (te veel) vertrouwen heeft "de andere afdeling die de stroomgroep moet onderhouden", want voor hun is dat meestal geen prioriteit!
-
- Erelid
Of "amai da verbruikt weinig, we doen al een jaar lang elke maand een test, en die stand van die meter zakt bijna niet..."
En bij niemand gaat een lampje branden om eens manueel met een dipstick te gaan kijken om te zien of de meter niet gewoon fout zit...
Maar goed, ik hoop dat er door de berichten van de afgelopen weken wat mensen zijn wakkergeworden en dit soort zaken net iets serieuze zijn gaan nemen. Who knows.
En bij niemand gaat een lampje branden om eens manueel met een dipstick te gaan kijken om te zien of de meter niet gewoon fout zit...
Maar goed, ik hoop dat er door de berichten van de afgelopen weken wat mensen zijn wakkergeworden en dit soort zaken net iets serieuze zijn gaan nemen. Who knows.
- Fatsie
- Pro Member
Ah een loadtest, daar vraag ik al jaaaaaren naar ! Maar in het verleden is mij duidelijk gemaakt, toen ik er weer aan het over zagen was, dat dit niet aan mij is maar voor die andere dienst & dat ik moest ophouden met ernaar te vragen.
Dus nu zorg ik gewoon dat mijn deel, de IT-infra, in orde is en als er bij een powercut na een minuut nog geen stroom geleverd wordt door de genset trek ik, op mijn beurt, de paraplu open ... dat ze zelf hun conclusies trekken.
Dus nu zorg ik gewoon dat mijn deel, de IT-infra, in orde is en als er bij een powercut na een minuut nog geen stroom geleverd wordt door de genset trek ik, op mijn beurt, de paraplu open ... dat ze zelf hun conclusies trekken.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Wij hebben op het werk ook een UPS en noodgenerator staan, we hebben de grote fout gemaakt om dit te testen door telkens de hoofdschakelaar uit te zetten. Een UPS pakt spanningswisselingen op en als de stroom uitvalt dan merk je dat uw lichten zo ineens minder gaan branden en dan uitvalt, dat is zo een korte fase. Als je de hoofdschakelaar uitzet is het direct gedaan de spanning is 0, en ja de UPS wou niet pakken en alles was uit.gunmaster schreef:Kan je niet regelen dat die is getest word fzo? Dat lijkt me toch redelijk normaal. Desnoods even na de werkuren, hoofdschakelaar uit en zien of die generator aanspringt
Er is een technieker geweest van de UPS en die zei dat je dat zo niet mag testen.
Er is geen veilige manier om een UPS te testen tenzij je een soort van simulatie op je elektriciteitsnet kan doen. Maar in principe moet je maandelijks je nood generator draaien en er vanuit gaan dat je UPS werkt. Het enigste wat je kan doen is een technieker laten langskomen voor een onderhoud/controle van je UPS.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Best ook oppassen waarvoor je de UPS gebruikt. De goedkopere modellen hebben zowat allemaal een modified square wave ipv een pure sinus golf.
Gisteren bij een test van mijn UPS een energieverbruik meter opgeblazen die er achter stond (van zelfde merk als ups dan nog
). Blijkbaar lust deze enkel zuivere sinus golven. Voor geschakelde voedingen en transformator voedingen is dit meestal geen probleem, maar andere apparaten durven hierdoor wel eens sneuvelen...
Gisteren bij een test van mijn UPS een energieverbruik meter opgeblazen die er achter stond (van zelfde merk als ups dan nog

-
- Erelid
Euhm; wtf8balljunkie schreef:Wij hebben op het werk ook een UPS en noodgenerator staan, we hebben de grote fout gemaakt om dit te testen door telkens de hoofdschakelaar uit te zetten. Een UPS pakt spanningswisselingen op en als de stroom uitvalt dan merk je dat uw lichten zo ineens minder gaan branden en dan uitvalt, dat is zo een korte fase. Als je de hoofdschakelaar uitzet is het direct gedaan de spanning is 0, en ja de UPS wou niet pakken en alles was uit.gunmaster schreef:Kan je niet regelen dat die is getest word fzo? Dat lijkt me toch redelijk normaal. Desnoods even na de werkuren, hoofdschakelaar uit en zien of die generator aanspringt
Er is een technieker geweest van de UPS en die zei dat je dat zo niet mag testen.
Er is geen veilige manier om een UPS te testen tenzij je een soort van simulatie op je elektriciteitsnet kan doen. Maar in principe moet je maandelijks je nood generator draaien en er vanuit gaan dat je UPS werkt. Het enigste wat je kan doen is een technieker laten langskomen voor een onderhoud/controle van je UPS.

1) Normaal doet elke zichzelf respecterende ups om de x Tijd een zelftest, liefst kan je die nog schedulen ook. Wat die precies inhoud varieert van merk tot merk, kan gaan van een offline test door gewoon omvormer te activeren en kijken of de accu het doet (bij een standby model), of even de load overnemen op omvormer (ook bij een standby model) om te zien of de ups de load nog trekt.
2) testen van ups door de zekering upstream van de ups uit te zette, of bij kleinere ups'en de stekker van de voeding uit te trekken is niet bepaald een scientific method, maar wel een correcte simulatie van andere dingen die een ups moet kunnen opvangen buiten netuitval, nl het door ongelukkige fouten afspringen van de hoofdschakelaar van het gebouw, of het door de kuisvrouw uittrekken van de voeding van je kleine ups, enz enz;..
3) er zijn wel vrij veilige manieren van testen, waaronder het in bypass zetten van je ups (alleen beschikbaar op grotere modellen), al moet je dan natuurlijk hopen dat je net op datmoment geen echte stroompanne krijgt, al ben je daar normaal ook door gecoverd omdatnatuurlijk al je servers dual psu zijn en je een aparte ups hebt voor de A en de B feed, toch? (as if, hoera voor ideale situaties die zelden bestaan).
4) je hoort zowel voor je generator als je ups een inhouse test scenario te hebben, als een extern maintenance contract, beide zijn complementair en geen of/of situatie;
Is hier idd (of in het pimped ups topic) al eens ter sprake gekomen, tegenwoordig valt het echter goed mee zolang je bij de a merken blijft, de goedkope low budget stuff spuwt idd vanalles uit. Maar zelfs dan zou de meeste elektronica er tegenwoordig geen probleem van mogen maken, zolang het deftig ontworpen en in elkaar gezet is (en daar wringt het soms al eensAvenger 2.0 schreef:Best ook oppassen waarvoor je de UPS gebruikt. De goedkopere modellen hebben zowat allemaal een modified square wave ipv een pure sinus golf.
Gisteren bij een test van mijn UPS een energieverbruik meter opgeblazen die er achter stond (van zelfde merk als ups dan nog). Blijkbaar lust deze enkel zuivere sinus golven. Voor geschakelde voedingen en transformator voedingen is dit meestal geen probleem, maar andere apparaten durven hierdoor wel eens sneuvelen...

-
- Erelid
Please don't. Er is al zo iemand bezig met die dingen te posten in het Elia topic, kunnen we het hier aub niet doen?helmuteke schreef:Hier is anders een ideetje

Kweet dat je het funny bedoeld, mr ga ginds keer zien, en dan snap je men reactie wel

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Slim gekadreerd video'tje, maar in de krul zit dus een actieve stroomkabel die insteekt op een echte stroombron en zo dus stroom duwt ipv trekt. Wanneer hij de gloeilamp toont steekt die links buiten beeld in de 6e aansluiting in.
-
- userbase crew
Fatsie schreef:Ah een loadtest, daar vraag ik al jaaaaaren naar ! Maar in het verleden is mij duidelijk gemaakt, toen ik er weer aan het over zagen was, dat dit niet aan mij is maar voor die andere dienst & dat ik moest ophouden met ernaar te vragen.
Tja, en zo lopen dingen dus fout in bedrijven. Je mag eigenlijk niet ophouden met zowel maandelijkse startups als halfjaarlijkse loadtests te eisen. Administratie gaat ook zagen als iets op hunne pc niet werkt, gaan ze dan ook zeggen "da's niet jouw probleem, maar dan van IT" ?
[

- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Gij laat mij iets weten als ge eens een 4Tb schijfke te koop zet? Ik teen alvast naar den Aldi om curryworsten...brubbel schreef:Mijn persoonlijke wisselkoers staat op 0.75cw/TB (curryworsten/TByte).

ooh. shiny.
- Fatsie
- Pro Member
Uiteraard heb je gelijk, maar als je keer op keer het deksel op de neus krijgt is de goesting op den duur wel over, zeker als er nog veel andere hete hangijzers zijn die aanpak nodig hebben.ITnetadmin schreef:Tja, en zo lopen dingen dus fout in bedrijven. Je mag eigenlijk niet ophouden met zowel maandelijkse startups als halfjaarlijkse loadtests te eisen. Administratie gaat ook zagen als iets op hunne pc niet werkt, gaan ze dan ook zeggen "da's niet jouw probleem, maar dan van IT" ?
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
Graag de juiste persoon bij de juiste quoute citeren... in dit geval was de uitspraak dus van krisken !!brubbel schreef:Mijn persoonlijke wisselkoers staat op 0.75cw/TB (curryworsten/TByte). Ik heb zeker nog 25 curryworsten in de vriezer steken, het emotioneel equivalent van 18.75TB (en dan tel ik de frieten nog niet eens mee!). Het zal mij dus worst wezen als mijn harddisks gefrituurd worden door een stroompanne!krisken schreef:Als ik de prijs bekijkt van alle harddisks + de data die daarop sta, dan is het qua waarde (ook emotioneel) groter dan een pak vlees