internet start installatie misere

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
franjo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 14 keer

Na jaren tevreden internet bij Dommel hebben wij Internet start bij Belgacom besteld om vdsl te hebben .
Om uit e zoeken of vdsl op ons adres mogelijk is ,was geen sinecure . De ene medewerker zei: nee ,alleen adsl de andere zei t kan , bleek te maken te hebben met de discovery line ????
Maar uiteindelijk bleek dat we vdsl konden hebben op ons adres
Onze discoveryline 02640xxxx wilden wij behouden.

Internet start konden we niet in een belgacom centre bestellen dat moest via het internet. Als ik dat deed kwam de mededeling dat dat onmogelijk was en dat we de klantendienst moesten bellen.
Dus de vriendelijk dame van de klantendienst zei dat ons proximus smart abo en internet start abo in een pack zouden kunnen en de discovery line daar buiten bleef. We hoefden Dommel niet zelf op te zeggen dat zou Belgacom doen.
Ze zou een bevestiging sturen .

Deze bevestigings brief was nogal raadselachtig.

Dus weer naar klantenservice gebeld .
De dame aan de telefoon zei dat de brief geen kontrakt maar offerte was en dat zij dat wel kon korigeren en dat internet start nooit in een pack kan. Dus ik bestel alleen internet start , we behouden de discovey line. Volgens de Belgacom dame was het beter om ons n nieuw nummer te geven, 02644xxx voor internet start zonder vaste lijn, vanwege dat Dommel dan niet afgesloten hoefde te worden. Dommel moesten we wel zelf opzeggen.
Leek mij onlogies aangezien we al n telefoonlijn hadden met internet, maar volgens haar heette het alleen maar internet zonder vaste lijn. Dus zo besteld en meteen n afspraak gemaakt voor vrijdag 8 augustus.

Ik heb nog de telefoonkabel in de kelder naar ons appartement bekeken en die heeft maar 3 aders dus daar kunnen zeker geen 2 nummers op. Weer met de klantendienst gebeld en die zeiden u kunt vdsl met telefoon krijgen op uw adres dus wij zien geen probeem en mij werd verzekerd dat we gister,vrijdag 8 augustus ,belgacom internet zouden hebben.

Geen contract via email ontvangen maar wel donderdag een brief met alle inloggegevens en bevestiging van de afspraak. ook n sms.

Vrijdagmorgen kwam de technicus en die vroeg meteen wilt u de telefoon houden? Ja natuurlijk . oh dat heb ik niet voorzien ,ik moet het internet nummer laten veranderen naar 02640xxxx. Hoelang duurt dat? Weet ik niet ,we gaan u bellen .
Hij belde inderdaad n uur later dat n andere kollega ons zou kontakteren als t nummer overgezet was.
´s middags zag ik in de eservice dat de discoveryline was verdwenen maar internet start was aktief in de eservice. Telefoon werkte nog wel.
Weer de klantendienst gebeld om te vragen of er al wat bekend was en dat de discovery line niet meer in de esevices stond. De vriendelijke meneer kon onze order voor het internet nergens vinden.
Referentie ref.WLC_GEN_xxxxxxxx op de brief met inloggegevens kon hij ook niks mee .
Hij vond dat er erg veel misgegaan was en heeft een nieuw dossier geopend .
We zouden later in de middag of zaterdag gekontakteerd worden.

Ik begon me wel wat zorgen te maken zonder internet te komen zitten, aan gezien ik dommel opgezegd heb omdat mij verzekerd was dat we vrijdag zeker internet zouden hebben.
Dus om 6 uur weer de klantendienst gebeld en ik viel , na deze verloren dag ,bijna van mn stoel, toen de medewerker vertelde dat de order was geannuleerd en dat we in de loop van de volgende week gekontakteerd zouden worden.

in de eservices staat nu bij Mijn Producten:
Belgacom Internet Overal Start
Belgacom Fon
Discovery Line
Als ik de inloggegevens van Belgacom invul, synct t modem wel maar logt niet in.

Terwijl t allemaal toch niet zo ingewikkeld is : we hebben telefoon bij Belgacom en internet bij Dommel en willen telefoon & internet bij Belgacom
Technisch lijkt me dat een fluitje van een cent, wat een van de vele Belgacom medewerkers ook heeft bevestigd.
Waarom dat allemaal zo lang moet duren is mij een raadsel.

Het totale gebrek aan informatie van de kant van Belgacom is ook erg frustrerend.

Maandag loopt t kontrakt bij Dommel af en zitten we zonder internet en dat kan toch niet de bedoeling zijn!

Wat te doen?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Je kan ook altijd via een privé bericht aan Eva van Belgacom eens het probleem laten onderzoeken

http://userba.se/u/Eva_van_Belgacom
franjo
Plus Member
Plus Member

bedankt
gisteravond via het belgacom forum EVA al geschreven ,nog geen reactie.
Nu ook nog eens de link hier gebruikt.
Hoe lang duurt het normaal tot er een antwoord komt?

In de eservice is Belgacom Internet Overal Start
Belgacom Fon weer verdwenen
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

In het weekend zal je geen antwoord moeten verwachten en soms moet je wel eens een herhaling sturen als er niet op gereageerd wordt.
Dat Eva niet direct reageert ligt ook soms aan het feit dat ze alles doorgeeft aan de bevoegde personen en
dan gewoon wacht tot ze het resultaat van hen terugkrijgt en dan pas antwoordt.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Je moest besteld hebben : Internet Start met Classic Line (met Happy Time XL) totaalprijs 45,5 €
Met een nieuw telefoonnummer, dan heb je die rompslomp niet bij de overgang van Dommel naar BGC.
Het product Discovery-line bestaat niet meer, als ik mij niet vergis.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

voor wat heb je die discolijn nodig ?
Want volgs mij ga je meer betalen met een start + discolijn dan een gewone start
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
franjo
Plus Member
Plus Member

We hadden discovery ipv raw copper . 12€ p/m . We willen bereikbaar zijn op 02640xxxx, een nummer dat we al 30 jaar hebben. Binnenkort zal dat wel via weepee gaan, maar eerst maar s afwachten tot dat alles hier goed marcheert.

Inmiddels is het wat duidelijke gewordenr: met n discovery line kun je geen internet start op dezelfde lijn hebben . Heeft dus niemand ,van de 6 Belgacom medewerkers die ik gesproken heb, gezegd. Ze hebben de order uitgevoerd ondanks mijn twijfels. De technicus die ter plaatste kwam heeft kennelijk de hele procedure gestopt zonder ons te verwittigen. Wij hebben vandaag een nieuwe order geplaatst voor n pack met classic line ,wel n pak duurder .

Behoorlijk chaoties daar bij Belgacom, hoewel de meeste mensen echt hun best doen om te helpen blijft t onduidelijk wat je nu besteld. Geen bevestiging of samenvating , nada ,niets.
Laatst gewijzigd door franjo 16 aug 2014, 13:15, in totaal 3 gewijzigd.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Je kon toch van het begin gewoon kiezen voor internet alleen ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
franjo
Plus Member
Plus Member

ja dat kan ,maar we wilden de discovery line houden.
En de discovery line staat blijkbaar niet meer in de Belgacom database als kombineerbaar met internet of wat dan ook.
Dat heeft niemand ons ooit verteld ,dat moesten we op deze manier uitvinden

Discovery line samen met internet kan dus blijkbaar alleen met n extra lijn.
franjo
Plus Member
Plus Member

De misere houd niet op :
We hebben uiteindelijk telefonies een internet comfort pack met telefoon en smart 15 besteld, om niet zonder internet te vallen.
Je krijgt dan geen schriftelijke bevestiging van wat je nu precies besteld hebt. Vreemd.

Woensdag 13/8 zou dus vdsl geinstalleerd worden . Technicus komt en kan alleen ADSL!!! installeren . VDSL is niet mogelijk op ons adres!

Dus de hele procedure voor niks. Alle moeite voor niks .
De technische problemen op de lijn ,die zogenaamd door Dommel kwamen zijn ,t zelfde.

We zijn niets opgeschoten alleen 5€ per maand duurder dan voorheen + de installatie kosten .
En dan de tijd die dit allemaal kost én heeft gekost, om nog maar te zwijgen over wat deze inefficiente manier van werken Belgacom kost.

De eservices zijn ook helemaal in de war, ons proximus nummer , dat nu in het pack zit, en dat we al jaren hebben, is verdwenen . De klantenservice is daar nu ook mee bezig, om het in de eservice terug te krijgen ,wat blijkbaar erg moeilijk is want het is al sinds dinsdag zo.
Ook zie ik in de eservice een faktuur voor 194,25 voor aktivatie van een telefoonnummer dat we al 30 jaar hebben!
Er schijnt nu een klacht bij hen te liggen maar daar reageren ze pas binnen 10 dagen op.
We zijn heel benieuwd wat ze hier op gaan zeggen.
Is dat altijd zo bij Belgacom?

Ik begrijp niet dat als het zo mis loopt er niemand bij Belgacom is, die contact opneemt met de klant om het snel en onbureaucratisch op te lossen , ipv van fout op fout op fout te stapelen.

De bestaande procedures zijn kennelijk belangrijker dan het informeren en helpen van de klant.
Laatst gewijzigd door franjo 16 aug 2014, 13:39, in totaal 3 gewijzigd.
franjo
Plus Member
Plus Member

Vandaag, zaterdag 16/8, na een lijntest in mijn eservices wordt aangegeven dat vdsl mogelijk is op dit nummer .
Klantendienst antwoord hierop dat vdsl nu aangevraagd is.
Het is me een raadsel waarom er dan woensdag 13/8 adsl is geactiveerd.

eservices nu : Er zijn werken gepland aan deze lijn. Het betreft ofwel een activatie van een nieuwe dienst, ofwel een technisch onderhoud.

Zo blijven we lekker bezig.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”