Welke digirepeater

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
duckman
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoi allemaal

Ik heb thuis een klein netwerkje met 3access points en dat werkt super alleen als ik bv van onder naar boven ga met de laptop moet ik manueel verbinding maken met de ap van boven en nadien terug naar beneden moet je terug verbinding maken met ap beneden enz en daar wil van af.

Ik zoek iets waarmee mijn laptop automatisch het sterkste signaal zoekt en daar ook op verbind. Ga ik terug naar beneden gaat hij auto terug verbinden met die van beneden.
Ik denk dat zulks een repeater noemt.
Ik heb overal cat6 liggen en wil dan de repeaters aansluiten op elke utp kabel die dan een wlan uitzend.
Is dit toepasselijk voor mijn vraag of zijn er ook nog andere mogelijk heden?

http://www.bobshop.be/be/computers/netw ... n=datafeed

Mvg

Duckman

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 764 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je de APs beide dezelfde naam en paswoord enzo geeft, moet je laptop IN THEORIE altijd met de sterkste verbinden. In de praktijk is die software vaak zo dom dat hij bij dezelfde blijft hangen tot het signaal wegvalt.

Aangezien je boven en beneden al een AP hebt hangen heb je helemaal geen repeater nodig. Deze versterken alleen maar een bestaand wifi signaal.

Erger nog, als je overal al kabels hebt heb je nergens repeaters nodig. Je bent dan veel beter af met gewoon overal access points te hangen. Repeaters vangen een wifi signaal op en zenden het opnieuw uit, met 1 antenne ben je dan de helft van de snelheid kwijt, en het is nutteloos want je hebt al kabels om het signaal tot bij de units te krijgen.

Plus, je probleem blijft: de meeste laptops slagen er niet in om automatisch met het sterkste signaal te verbinden.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Je zou kunnen spelen met de Tx power settings in de AP's om zo te zorgen dat je telkens maar 1 AP kan ontvangen, dan schakelen ze wel meestal over. Maar dan verlies je wel wat range.
duckman
Starter Plus
Starter Plus

ITnetadmin schreef:Als je de APs beide dezelfde naam en paswoord enzo geeft, moet je laptop IN THEORIE altijd met de sterkste verbinden. In de praktijk is die software vaak zo dom dat hij bij dezelfde blijft hangen tot het signaal wegvalt.

Aangezien je boven en beneden al een AP hebt hangen heb je helemaal geen repeater nodig. Deze versterken alleen maar een bestaand wifi signaal.

Erger nog, als je overal al kabels hebt heb je nergens repeaters nodig. Je bent dan veel beter af met gewoon overal access points te hangen. Repeaters vangen een wifi signaal op en zenden het opnieuw uit, met 1 antenne ben je dan de helft van de snelheid kwijt, en het is nutteloos want je hebt al kabels om het signaal tot bij de units te krijgen.

Plus, je probleem blijft: de meeste laptops slagen er niet in om automatisch met het sterkste signaal te verbinden.

Inderdaad in de praktijk lukt dit niet bij mij hij blijft idd hangen bij dezelfde Ssid iemand hiervoor een oplossing dat alleen zo voor mij ok zijn
Bij mijn advancedwireless settings zie ik het volgende :

Transmit power

Beacon interval
RTS threshold
Fragmentation
Dtim interval
Preamble interval
CTs mode
Wireless mode
Band width
Short guard interval

Viola dat zijn ze

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Kijk eens naar de Ubiquity Unifi reeks... deze hebben "Zero-Handoff Roaming".

Al blijft het deels theorie... de client is vaak de bepalende factor.
duckman
Starter Plus
Starter Plus

Juist getest met een iPhone en iPad geen probleem volgt mooi mee en verbind auto met het sterkte ap top zulke Apple producten gewone hp laptop niets steeds verbinding handmatig doen.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Mobiele OS'en hebben meestal veel betere wifi handling dan windows. Op Android heb ik daar ook nog nooit echt problemen mee gehad.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 8 keer

Het is zeker geen hardware-probleem want het probleem kan perfect opgelost worden via software. Als je laptop traag of helemaal niet overschakelt naar het sterkste Wifi-netwerk kan eventueel opgelost worden door de roaming aggressiveness hoger te zetten.
In Windows: https://kb.meraki.com/knowledge_base/cl ... -explained
In Linux: met commando iwconfig sens http://www.linuxcommand.org/man_pages/iwconfig8.html
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”