Ik weet niet of er spelling checkers bestaan voor phpBB, maar we zouden zoiets misschien wel kunnen gebruiken

Ik zal mijn vraag anders stellen.
En met deze commentaar heb ik ook een antwoord gegeven,[DmW]_BkE schreef:Ik zie hier en daar een foutje (meestal door te rap te typen van mensen) Maar ik stoor mij daar zeker niet aan... Aangezien ik zelf nog wel eens enkele grove fouten durf te maken
Een goed woordje over Blue-Sky: Als hij een fout ziet, pm't hij meestal de mensen over hun fout. Dit vind ik zeer positief
No, not at allKrekkie schreef:Persoonlijk gooi ik er nogal eens wat Engels tussendoor wat uiteraard vrij normaal is in de IT-wereld. Zijn er misschien mensen die zich daaraan storen?
Wel inter, bedankt voor je positieve reactie, maar van 376 pm's..wel dat geloof ik niet.inter schreef:Blue-Sky, je initiatief vind ik heel goed en heeft een educatieve waarde. Wat ze ermee doen hangt van hen af. Owww, nu zie ik net dat er 376 pm's van je afkomstig zijn voor mij![]()
Ik kan verstaan dat niet iedereen daar zin in heeft, alles te controleren op taalfouten voor men iets post.metal schreef:awel, ik maak zeer veel schrijffouten en dat weten jullie ook. ik ben nooit goed in spelling geweest en zeker nooit goed in die dt fouten want die weet ik nog nie waar te zetten.
LOL... dat zal dan bij mij ook het geval zijn geweest want ik zie ook elke fout direct staan.Slekken schreef:Spelling is er bij mij in de lagere school zo hard ingeramd dat het mij direct opvalt als er een spellingsfout in een post staat.
Het lezen van teksten vol met fouten en in typische SMS stijl zonder enige interpunctie vraagt van mij nochtans heel wat extra concentratie.metal schreef:dit zijn dingen waar ge u savonds op kunt ontspannen van een lange werkdag ofzo zonder da ge u zo hard hoeft te concentreren.
Om op het stokpaardje van CueBoy in te gaan, hier een linkje.CueBoy schreef:Zoals jullie wel al weten, stoor ik mij vooral aan dt-fouten (niet dat ik ze zelf nooit maak).
Zeer eenvoudig is ook het betreffende werkwoord vervangen door een vervoeging van "komen". (klinkt vaak als nonsens, maar het is wel duidelijk of je een DT hebt).Blue-Sky schreef:Voor wie er toch twijfel heeft over dt, een eenvoudig hulpmiddeltje.
Cultuur en je verstaanbaar maken zijn 2 verschillende dingen. Het is de bedoeling dat mensen je verstaan. Dat je thuis dialect spreekt is volkomen normaal. Ze verstaan je zo. Niet iedereen is afkomstig van (sorry voor de voorbeelden) West-Vlaanderen of Limburg.ass schreef:Zeon leer zelf spreken, he moogt blij zijn dat deze cultuur blijft in de taal.
?Polleke schreef:Ela manneken : he be'eeft u ip sleirig aas e...
Je moet de "h"-en eens vervangen door "g"s... da's klassiek voor West-Vlamingen. Ze spreken ook allemaal over "Bruhhe", waar een normale Vlaming het over "Brugge" heeftmeon schreef:?Polleke schreef:Ela manneken : he be'eeft u ip sleirig aas e...
Geen flauw idee wat hier staat. Ik heb geprobeerd het eens luidop te lezen in de hoop uit de klanken iets te kunnen opmaken, maar helaas.