Nieuw e-services platform

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik probeer net in te loggen op de Belgacom e-services en ik krijg dit bericht:
Uw e-Services-toegang

Beste klant,

Momenteel kunt u met uw login en wachtwoord voor de e-Services twee verschillende klantenaccounts beheren (zie hieronder).
Binnenkort lanceren we een nieuw e-Services-platform dat intuïtiever en eenvoudiger is. Met dit nieuwe platform zal het echter niet meer mogelijk zijn met dezelfde login twee klantenaccounts te gebruiken.

Daarom dient u te kiezen welke account aan uw huidige login en wachtwoord gekoppeld moet blijven.

Ik wil mijn login en wachtwoord blijven gebruiken voor mijn account van :

Belgacom 6xxxxxxx Tom yyyyy
Proximus 3xxxxx yyyyyy Tom
Blijkbaar moet je nu weer aparte Proximus en Belgacom login's aanmaken.

Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe e-services gaan geven.
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

hm, juist ingelogd en ik krijg dit bericht niet....
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Tomsworld schreef: Blijkbaar moet je nu weer aparte Proximus en Belgacom login's aanmaken.

Ik ben wel benieuwd wat de nieuwe e-services gaan geven.
Eerst werd alles onder de naam Belgacom gebracht, een tijdje geleden besliste de nieuwe CEO om alles in de toekomst onder de naam Proximus onder te brengen. En nu blijkbaar hun systeem tot twee accounts opsplitsen? Weten die ginder in Brussel wel wat ze willen? Of is het een excuus om extra kosten te kunnen maken en daardoor de prijzen van de producten verder de hoogte in te stuwen? Als staatsbedrijf zouden ze toch wat beter kort moeten gehouden worden en zuinig omspringen met het geld van hun klanten.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Muziekbos schreef:En nu blijkbaar hun systeem tot twee accounts opsplitsen?
Ik denk écht niet dat dat de definitieve bedoeling is, misschien eerder een voorlopige tussenstap om de klantengegevens eenduidig en veilig naar het nieuwe systeem te migreren.
Bij de commerciële herlancering van het volledige productaanbod onder Proximus-vlag zal er nog wel iets veranderen aan de e-services.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Tomsworld : is er een reden waarom je 2 accounts wilt?
Anders kan je die gewoon samenvoegen en dan zie je met één account zowel je Proximus als Belgacom gegevens.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Nee ik wil geen 2 accounts maar :

* Ik ben belgacom klant, pack met alles erop en eraan.
* Ik ben proximus klant voor de data van mijn gsm abonnement, rest is werkgever.

Het is zelfs zo erg dat ik die laatste geen elektronische factuur van kan krijgen, dus belgacom stuurt me iedere maand een factuur voor de volle 6,5 euro :bang:

Het zou leuk zijn als je dat in een pack zou kunnen zetten je split billing data maar soit ik snap de beperkingen wel qua billing.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Gisteren een mail gekregen van Belgacom:
Op dit moment hebt u met uw login (<mijn email>) en wachtwoord toegang tot 2 verschillende klantprofielen:

• Belgacom : <mijn naam> – <mijn klantnummer>
• Proximus : <mijn gsm nummer>

Om het u makkelijker te maken, worden de e-Services binnenkort vernieuwd en vereenvoudigd. Belangrijk: u zult niet langer toegang hebben tot beide profielen met dezelfde login.

Hoe kunt u uw 2 klantprofielen behouden?
U kiest zelf welk klantprofiel u aan uw huidige login en wachtwoord koppelt. Maak voor het andere klantprofiel een nieuwe e-Services-account aan voor 31/08/2014.
Op twitter probeer ik nu wat uitleg te verkrijgen.

Eva: "Enkel wanneer we nu merken dat 2 klantnummers aan 1 login gekoppeld zijn, vragen we om te splitsen (3% vd gebruikers), om achteraf de nieuwe e-Services makkelijker te beheren. Na splitsing kun je op basis van je GSM-nummer opnieuw koppelen"
Ik: dan snap ik nog steeds niet waarom dat gemakkelijker is? Een hele omweg om uiteindelijk hetzelfde (1 login) te bekomen?
Eva: Met het nieuwe platform zal het niet meer mogelijk zijn 2 account op 1 login te gebruiken : http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... ,1392,1391

Volgens die site denkt hun systeem dat ik 2 verschillende personen of adressen ben, en indien dat niet klopt, dat de klantendienst dit kan aanpassen. Ik ben benieuwd of Eva me daar ook mee kan helpen!
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Gisteren ook een mail ontvangen voor zowel Belgacom als Proximus accounts. Ze maken het zich wel moeilijk daar ik al enkele maanden geen klant meer ben..
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Antwoord van Eva :

De reden dat we dit doen is omdat we in de nieuwe e-Services met één enkel overzicht voor zowel
Belgacom als Proximus zullen werken, zonder elke keer tussen de twee te moeten switchen.
Om verwarring te vermijden is dat overzicht echter beperkt tot 1 klantnummer.

3% van de e-Services gebruikers wordt gevraagd om te splitsen, omdat ze momenteel 2 klantnummers aan 1 login gekoppeld hebben.

Meer info via volgende link:

http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... ,1392,1391

In verband met Premium Club punten:
Het splitsen van de e-Services account heeft geen impact op het verzamelen van de Premium Club punten.
Als je punten via de e-Services wil omruilen, zul je wel opnieuw een e-Services login moeten aanmaken
voor de e-Services die van de login losgekoppeld zijn.

Je spaart punten op basis van “Belgacom” klantennummer, niet op basis van je e-Services.

In de mail vragen we om de Proximus en Belgacom e-Services die aan de login van de gebruiker hangen
van elkaar te scheiden omdat de Belgacom e-Services en de Proximus e-Services
verbonden aan de login tot 2 verschillende klanten (klantnummers) behoren.

Om de Premium Club verbonden aan "Proximus", dat van de login losgekoppeld werd,
opnieuw via de e-Services te kunnen beheren moet je een nieuwe login aanmaken en
de Proximus e-Services opnieuw activeren op basis van het GSM-nummer.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb ook die mail gekregen, maar wanneer ik inlog op de e-services krijg ik die keuzemogelijkheid niet om te bepalen welke account ik wil behouden.

Vreemd.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

je bent niet alleen verschillende mensen hebben dit voor blijkbaar !
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Net zoals SirWard heb ik momenteel geen Belgacom-abonnement actief, maar heb ik die mail wel gekregen. Nu wil ik Blegacom best wel ter wille zijn, voor het geval ik in de toekomst terug klant wordt (goed mogelijk), maar als ik inlog op de e-services, krijg ik doodleuk de boodschap:

Code: Selecteer alles

Error 404: Er is geen content beschikbaar. 
Dit is gewoon een miskleun op communicatievlak. Hier win je toch werkelijk geen klanten mee terug? En bestaande klanten denken wellicht: we zijn weer vertrokken voor een rondje administratieve ellende. Ik heb echt medelijden met Belgacom nu.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

De klucht continues: Eva had een case aangemaakt om mijn 2 profielen toch onder één a ccount te zetten. Ze hebben me net opgebeld met de uitleg dat zoiets niet meer kan met een pay&go prepaid kaart (generation connect in mijn geval). Die staan immers niet op naam, en ik zal daar dus een aparte e-services account voor moeten aanmaken. Oorzaak was een redelijk onbegrijpelijke uitleg over het samengaan van Belgacom en Proximus in één bedrijf.

Toch een beetje tegenstrijdig dat het vroeger 2 verschillende merken waren die wel onder één account konden, maar nu wordt het dus één merk en moet het verplicht over 2 accounts gespreid worden!

EDIT: nog leuker nu. Ik de mail staat dat ik moet inloggen om te kiezen welk profiel ik aan die account wil koppelen, en ik zou stap voor stap begeleid worden. Als ik inlog word ik helemaal niet begeleid, in tegendeel, ik vind nergens een mogelijkheid waar ik die keuze kan maken!
jackho
Elite Poster
Elite Poster

die stap per stap begeleiding schijnt bij niemand of toch bijna bij niemand te werken.
Nog een geluk mss dat ik mijn P&G vroeger niet bij mijn BGC account gevoegd heb :wink:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster

Eva reageert niet meer op mijn twitter berichten met de vraag hoe ik nu mijn account moet splitsen. Erg goed bezig daar qua klantvriendelijkheid!
Heeft de klantendienst een e-mail adres waar ik mijn verhaal kan doen?
Edit: heb via het contactformulier op hun site een mail gestuurd. Heb er ook bij gezet dat ik serieus overweeg om over te stappen naar een andere provider met op z'n minst m'n gsm nummer.
jackho
Elite Poster
Elite Poster

Nochtans heeft Eva dit al voor verschillende mensen in orde gebracht , misschien moet ze dit voor teveel mensen in orde zetten :wink:
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Is inderdaad een redelijk belachelijke zaak én slecht gecommuniceerd.
Ik heb een email gekregen dat ik mijn e-services moest opsplitsen NADAT ik ze al gesplitst had. De e-services waren immers plots niet meer toegankelijk zonder splitsing. Zonder uitleg over de gevolgen moest ik splitsen.

Nadeel voor de klant is dan wel dat je nu met 2 email adressen moet inloggen wat niet zo praktisch is.

Daarnaast is het dikke zever dat de oorzaak is de samenvoeging belgacom en proximus want dit is al lang geleden gebeurd. Facturen van proximus en belgacom komen al lange tijd binnen onder een identiek BTW-nr.
Nu is er enkel een naamswijziging.
Volgens mij hebben ze voor de 3% (hun woorden) = 120.000 proximus klanten iets verkeerd geprogrammeerd en de uitleg gewoon een uitvlucht ... (of nog erger : geen goesting om het fatsoenlijk op te lossen)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De mogelijke reden waarom GSM abbo's terug gesplitst moeten worden in e-services zou wel eens een legale reden kunnen zijn.
Volgens de wet (privacy) mogen de oproepdetails (gebelde en ontvangen telefoonnummers) van een GSM niet zichtbaar zijn, tenzij de gebruiker van het toestel hiervoor zijn toestemming geeft.

Als alle GSM's van één klant samenkomen onder één e-services account, dan heeft de verantwoordelijke van het abbo volledig toegang tot alle gespreksdetails van de medegebruikers (voorbeeld: kinderen, zelfs minderjarig).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”