Beste,
Er is al een discussie op het bcom forum: http://community.belgacom.be/posts/9313 ... 638#152638
Een samenvatting: Ik werk als informaticus & zou graag wat testen op mijn thuisnetwerk. Hiervoor is een intern windows domein labo.test aangemaakt. Nu zou ik bepaalde servers willen bereiken maar de dns server die ik van de router meekrijg, de router zelf, kent dat intern domein natuurlijk niet. Ik zie 2 oplossingen : het definiëren van een static dns entry (heb ik geprobeerd via https://patrick.vande-walle.eu/belgacom ... s-entries/ maar werkt niet) & het toevoegen van een dns server aan mijn modem of aan de dhcp opties van de modem.
Een reactie: Als je bedoelt dat je een Windows domein server geïnstalleerd hebt : daar is het de bedoeling dat je verder de DNS van je server gebruikt en deze laat forwarden naar de DNS van je router. Alle PC's in je netwerk gebruiken dus de DNS van je server (wat ook noodzakelijk is om je PC's in het domein te krijgen).
Het is dan je DNS van je server die de request verwerkt naar de router.
Je moet maar eens zoeken naar "forwarders" in de DNS van je windows server (zit normaal onder properties van de DNS-server).
Mijn reactie: Bedankt voor je reactie. Als ik zou connecteren met een windows pc zou ik makkelijk dns kunnen aanpassen. Ik doe testen met mobiele device (mdm software). Op de iPad heb ik al een static IP opgegeven en dus ook de domain controller als dns maar op zich is dat niet zo handig. Op mijn Windows Phone kan ik geen static ip of dns server opgeven en daar connecteer ik dus naar de wifi van de router en krijg daar dan dns settings mee. Ofwel zou de dhcp vd router een andere dns server moeten kunnen meegeven ofwel zou ik aan de router een extra dns server (de domain controller) willen toevoegen.
Alvast bedankt,
Wim
Wijzigen DNS of static dns entry op BBOX2
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, je moet idd wel degelijk de dc als dns server opgeven; ben je zeker dat dat op wphone niet kan? Dat lijkt me een serieuze oversight in het design. Bij sommige routers kan je ook een de dhcp dns entry aanpassen, dat is een oplossing. Maar sommige routers negeren dat ook totaal.
Bij pc's kan je uiteraard ook de hosts file aanpassen indien nodig.
[
Post made via mobile device ]
Bij pc's kan je uiteraard ook de hosts file aanpassen indien nodig.
[