CSIPsiple en FB7390

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hi all,
Mijn oude smartphone heeft de geest gegeven, dus heb ik nu een nieuwe. Ik wil er CsipSimple terug opzetten, wegens goede resultaten op de oude Phone.

Echter, wat ik ook instel, ik krijg het ding niet aan de praat. Ik krijg steeds "Fout tijdens registreren - Not found".

Het gekke is dat ik de instellingen gewoon overneem van vroeger (en zelfs vergeleken heb met de instellingen die op de Phone van mijn echtgenote staan)

mijn nummer staat op de 7390 ingesteld als bereikbaar van buitenaf, de ddns instellingen zijn correct en werken (ik kan de https interface bereiken via ddns...), het proxy adres is ingegeven, heb zelfs eens de SIP-Ip account op de 7390 verwijderd en terug aangemaakt,...

Ik even ten einde raad... suggesties welkom...

(ik heb de fritz app geprobeerd, maar die creëert een nieuw nummer (kan ik evt mee leven), maar ik zie ook nergens waar ik een proxy adres kan ingeven voor gebruik buitenshuis..
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

even uppen...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

tdemeyer schreef:mijn nummer staat op de 7390 ingesteld als bereikbaar van buitenaf, de ddns instellingen zijn correct en werken (ik kan de https interface bereiken via ddns...), het proxy adres is ingegeven, heb zelfs eens de SIP-Ip account op de 7390 verwijderd en terug aangemaakt,...
CSIPsimple heeft de instellingen voor de FritzBox reeds voorgeprogrammeerd, maar springt daar soms zeer eigenwijs mee om.
Hoewel je als registrar "fritz.box" of "192.168.178.1" instelt, en als proxy jouw IP adres, verdwijnt die proxy plots, en kan je niet meer verbinden.

Misschien eens proberen met de ingebouwde SIP client van android?
tdemeyer schreef:ik heb de fritz app geprobeerd, maar die creëert een nieuw nummer (kan ik evt mee leven), maar ik zie ook nergens waar ik een proxy adres kan ingeven voor gebruik buitenshuis..
De Fritz app creëert niet noodzakelijk een nieuw nummer, je kan die normaal linken aan een bestaande account.
Maar die is inderdaad niet voorzien voor gebruik buitenhuis, alleen op eigen LAN (zoals een lokaal IP of DECT toestel).
Als je echter een VPN verbinding maakt naar de FritzBox thuis, kan je de Fritz app ook buitenhuis gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ondertussen heb ik de zaak kunnen oplossen.. ttz: ik denk dat ik een bug heb gevonden.

Als ik kijk naar de settings voor nummer 620 bleek dat er geen vinkje stond voor "Allow registration from the Internet". Vinkje zetten en opslaan en probleem opgelost?
Neen dus. Om de één of andere reden wordt - enkel bij nr 620 - deze instelling niet opgeslagen. Als ik dus terug naar dezelfde pagina ga is het vinkje weer verdwenen..
Voor de duidelijkheid: dit doet zich enkel bij het eerste nummer voor, de andere IP nummers vertonen dit gedrag niet. 620 verwijderen en opnieuw aanmaken: helpt niet.
Een ander nummer aanmaken: geen probleem.....

Alles werkt dus zoals het moet, alleen niet met extensie 620 :) )

Even geprobeerd met backup - aanpassen backupfile - restore: maar dat lukt dus niet (zal wel ergens een checksum opzitten vermoed ik)

(los daarvan: om de één of andere onduidelijke reden heeft mijn THL met 4.2.2 geen -vindbare- SIP ingebouwd. Misschien het gevolg van de installatie van een externe SIP client??)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

tdemeyer schreef:om de één of andere onduidelijke reden heeft mijn THL met 4.2.2 geen -vindbare- SIP ingebouwd. Misschien het gevolg van de installatie van een externe SIP client??)
Instellingen > Oproepinstellingen > Kaart Selecteren > INSTELLINGEN VOOR BELLEN VIA INTERNET > Accounts > Account toevoegen
tdemeyer schreef:Even geprobeerd met backup - aanpassen backupfile - restore: maar dat lukt dus niet (zal wel ergens een checksum opzitten vermoed ik)
Bovenaan de config file één lijn toevoegen (na Country=)
NoChecks=yes
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

De support van fritz heeft e.e.a. onderzocht (hopen logfiles en screencaptures etc doorgestuurd, zelfs een filmpje gemaakt :) )

Blijkt dus één of andere rare bug te zijn. Support heeft het doorgegeven aan development...

Nu ja, voor mij is het probleem niet meer zo direct acuut.. Even een extra nummertje aangemaakt, en dat is dus perfect instelbaar (en werkende met CSIP). Net terug uit Turkije en ginder dus - met dank aan een ongewoon goeie hotel-wifi-verbinding - kunnen telefoneren via mijn BGC vaste lijn :) (voor noppes dus)
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”