Storing op TV wanneer laptop aan het downloaden (Powerline)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Pauwelz
Starter
Starter

Hello all,

Even de situatie schetsen:
Woonkamer:
  • Modem: VDSL2 F3464
  • Powerline1: Standaard Telenet powerline bakjes (weet niet welk type dat precies is, dacht ook Devolo?), geconnecteerd met een van de TV poorten op modem
  • Powerline2: Devolo dLAN 500 duo+, verbonden met LAN poort op modem
  • Desktop: Rechtstreeks met modem verbonden
  • Decoder: Verbonden via Powerline
Garage:
  • Zonnepanelen: verbonden met een Devolo dLAN 500 duo+
Zolderkamer:
  • WRT54GL: ingesteld als access point, verbonden via Devolo dLAN 500 duo+ (Laptops verbinden op deze access point)
Aangezien we hier op de zolderkamer zo een crappy WiFi ontvangst hebben (niet echt probleem met Telenet vroeger), had ik eerst een Sweex Powerline bijgekocht, aangezien de zonnepanelen die al gebruikten, en ik geen 3 verschillende types van powerlines wou aan de modem hangen.
Met die Sweex bakjes haalden we op een goed moment misschien 10mbit boven, terwijl er beneden zonder probleem de 30 gehaald werd.

Dan overgeschakeld naar die Devolo dLAN 500 duo+ bakjes, eerst had ik alle 4 de punten aangesloten op dit type (1 aan modem, 1 aan zonnepanelen, 1 aan digitale tv en 1 boven), maar dit gaf problemen aangezien die TV poorten blijkbaar geen IP wouden geven aan mijn laptop (kan ik nog ietwat verstaan). In een geniale ingeving van het moment eens geprobeerd om 2 kabels van modem (1 van LAN , 1 van TV) naar de ene powerline te laten lopen (aangezien er toch 2 aansluitingen op zijn), en dit bleek te werken, tot op het moment dat de desktop pc herstartte en constant zijn IP verloor. (Kan ik ook nog ietwat verstaan, aangezien het er hoogstwaarschijnlijk niet op bedoeld is om die powerlines zo te "misbruiken")

Dan maar voor de Digitale TV de oude Telenet bakjes terug gebruikt, en voor de laptops boven de dLAN 500s, hiermee waren er geen conflicten meer, TV kon bekeken worden, desktop pc had geen problemen, laptops konden ook aan volle snelheid downloaden. Maar blijkbaar als ik aan het downloaden ben boven (Steam games bijvoorbeeld), dan gaat de Digitale TV schokken. (En laat dat nu net even een probleem geweest zijn tijdens het WK en een voetballiefhebber als schoonpa..)

Ik vermoed dus dat die krachtigere dLAN 500s de "lijn volpompen", waardoor er niet genoeg bandbreedte meer overblijft voor de digitale TV, en er zo dus interferentie optreed.

Heeft iemand een idee hoe ik 1) de volle snelheid kan halen boven in de zolderkamer en 2) geen storing meer veroorzaak beneden op de digitale TV?
Nee een kabel rechtstreeks van modem naar zolderkamer of van modem naar TV is geen optie.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Een rechtstreekse UTP-kabel van de Sagem TV-poort naar de Belgacom TV decoder. Of een Wifi-bridge.
Zware downloads en Belgacom HD-streaming over powerline-technologie, daar zou ik zelfs nooit aan beginnen.
Pauwelz
Starter
Starter

Een rechtstreekse kabel van TV-poort naar decoder is geen optie.
Modem en decoder staan aan verschillende kanten van woonkamer, en decoder / tv zitten "ingebouwd" in een nis in de muur. Dus dan zou je de kabel zien lopen langsheen 3 muren, en zo naar beneden naar de decoder. Ze vallen hier nu niet zo vies, maar dat ga ik toch niet moeten proberen. (Had het ook al zitten denken, maarja)

Ik had gehoopt dat er een manier was om met de dLAN 500s iets te doen waardoor ik misschien de digicorder aan het werk krijg via de LAN poort of de laptops via de TV poort, zodat er normaal wel genoeg bandbreedte zou moeten zijn voor mijn downloads + digitale tv
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”