Telenet wireless bestanden delen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
jorisw
Starter
Starter

Hallo

Ik heb volgende situatie
Telenet Wireless modem > UTP kabel naar Linksys wireless router ( THUIS )

Beneden maak ik verbinding met THUIS zodat ik verbinding kan maken met mijn NAS. Als ik boven ben is THUIS niet beschikbaar en maak ik verbinding met Wireless van de Telenet modem. Nu zit ik wsl op een ander netwerk want mijn NAS kan hij niet vinden.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb even op de Telenet site gekeken en moet ik DMZ instellen op de telenet Wireless?

Groeten
Joris
cyrano
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 34 keer

Zet de Linksys in "bridged mode". Dan deelt de Telenet router de lakens uit (DHCP) en zit je in één subnet...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Steek de UTP kabel in één van de LAN poorten van je router ipv de WAN poort.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cyrano schreef:Zet de Linksys in "bridged mode".
Als hij die setting heeft... anders gewoon de kabel in aan LAN poort stoppen en DHCP van de Linksys uitschakelen.
jorisw
Starter
Starter

Ok prima, Tx!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

jorisw schreef:Als ik boven ben is THUIS niet beschikbaar en maak ik verbinding met Wireless van de Telenet modem.
Twee Wifi-netwerken is overbodig en bovendien verspilling. Telenet Wireless uitschakelen en de Linksys Wireless op een minder druk Wifi-kanaal instellen: Met http://www.netstumbler.com/downloads/ kan je kijken welk Wifi-kanaal het minst wordt gebruikt in jouw omgeving.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

raf1 schreef:Twee Wifi-netwerken is overbodig en bovendien verspilling.
Wat is dit voor onzinnig antwoord... als de persoon zegt dat het WIFI signaal niet bereikbaar is dan gaat een ander kanaal daar heus niet veel aan veranderen. Over dergelijke dingen kan je trouwens nooit oordelen zonder de situatie te kennen... wat is boven (welk verdiep), wat voor gebouw is het (veel beton/ijzer of niet), ...
raf1 schreef:Wireless op een minder druk Wifi-kanaal instellen: Met http://www.netstumbler.com/downloads/ kan je kijken welk Wifi-kanaal het minst wordt gebruikt in jouw omgeving.
Als je niet in een afgelegen gebied woont zijn er vandaag de dag nog amper "minst gebruikte" kanalen... trouwens een minst gebruikt kanaal kan op de plaats van de router zelfs een totaal ander kanaal zijn dan op de plaats waar de persoon met z'n laptop zit.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

krisken schreef:Steek de UTP kabel in één van de LAN poorten van je router ipv de WAN poort.
best dan wel DHCP van de eigen router uit zetten
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”