BTO laptops: ervaringen ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe (evt. tweedehands) laptop.
Vereisten: dual of quad core, 6 a 8GB ram, ondersteuning voor 2 hdd.
Nu kwam ik op de site van bto vershillende laaggeprijsde laptops tegen.
Zijn deze vrij stil ? Je kan ze nergens bezichtigen vermoed ik ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb een laptop van BTO, die is redelijk stil, af en toe gaat de ventilator even aan.
Het enige wat mij toen opviel, ze lijken goedkoop maar ze zijn het niet. Het basismodel is laag geprijsd, maar eens je wat begint te configureren loopt het al snel in de papieren.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Loeri
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 25 keer

http://www.9lives.be/forum/aankoopadvie ... books.html

Daar staat het vol :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Heb voor een goede vriend van mij een BTO laten configureren. Hij heeft 1 aangekocht waar hij ook mee kan gamen, watch dogs gaat goed met de instellingen "HOOG". Zijn andere games staat gewoon mee op ultra (Vb. Far Cry 3, Crysis 3,...).
Hetgeen mij ook heeft opgevallen is dat tijdens het gamen vrij lang duurt eer hij actief begint te koelen, hij wordt echt niet snel warm (hebben wel opgelegd voor betere koelpasta). Als hij er een notebook cooler van Zalman onder legt slaat de interne ventilator de eerste uren niet meer aan. Voor hem is het de beste laptop dat hij ooit heeft gehad. Geluid is een bummer, mijn samsung tab pro overstemt het geluid van de notebook. Maar als je met een notebook echt geluidskwaliteit wil neem je meestal externe speakers of een deftige headset.
Zal achteraf zijn specs is posten, die ken ik niet vanbuiten.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Kan je de bto laptops ook ergens bekijken ? Kwaliteit scherm, bediening toetsenbord,touchpad, ...

Budget: ongeveer zo'n 500-600 eur + opties (ssd 256gb,8 of 16gb ram,...): 700euro.
Belangrijkste is dat hij stil blijft bij erg hoge belasting (vm's,gns3,..).

Heb een ultrabook van het werk, gebruik die meestal om te surfen.
bitbite
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

silencer schreef:Zijn deze vrij stil ? Je kan ze nergens bezichtigen vermoed ik ?
Het Alternate-huismerk is van BTO, daar staan er altijd wel enkele.

Wij hebben hier ook een machientje om te testen, binnen zijn klasse valt alles redelijk goed mee. De facturatiedienst is wel uitzonderlijk inflexibel.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

silencer schreef:Kan je de bto laptops ook ergens bekijken ? Kwaliteit scherm, bediening toetsenbord,touchpad, ...
Bij mijn weten worden deze alleen online verkocht (alternate hun huismerk lijkt er wel op), kwaliteit van hun materiaal is wel goed, scherm is natuurlijk voor iedereen verschillend. Maar wat mij betreft is deze ook goed te noemen, over het algemeen altijd 1080p.

silencer schreef:Budget: ongeveer zo'n 500-600 eur + opties (ssd 256gb,8 of 16gb ram,...): 700euro.
Belangrijkste is dat hij stil blijft bij erg hoge belasting (vm's,gns3,..).
De ventilator is hoorbaar, maar als je een notebookcooler zou onderzetten (vb zalman) zal je hem nauwelijks horen.
De prijs die u opgeeft met ssd zal toch op het randje zijn.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Geluid bij laptops kan tegenslaan... Ik heb een Acer en een Medion waarvan ik het geluid meer dan behoorlijk vind, de Asus van mijn vriendin is precies of er hebben er een meeuw tussen gezet, zo'n schel geluid. Ik kan er geen 2 min naar luisteren of ik wil hem door het raam gooien. :)

Dat is het nadeel dan van online te kopen. :) Al kan je zoiets ook moeilijk in de winkel testen, al helpt het wel als er bij staat dat er een extra bass box in zit bvb.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

BTO gebruikt voor hun modellen verschillende cases van het chinese bedrijf clevo (en msi?) en dus zal de ene ervaring met de ene case niet noodzakelijk gelden voor de andere.Je kan de laptops wel bekijken o.a. bij bto zelf (zie hun site, maar daarvoor zal je wel naar nederland moeten)
Enfin ik heb de 15CL54 en dit zijn mijn ervaringen:

De cooler is bij licht gebruik stil (al wordt het touchpad vrij warm) . Bij zwaarder gebruik gaat het harder draaien en als hij bij zijn hoogste toerental zit maakt hij wel toch wel wat herrie (een 47watt I7 4710MQ met nvidea GT750m).

Het toetsenbord heeft een nogal kleine 'indrukweg' maar tikt redelijk. Het is geen thinkpad. Op sommige modellen zitten steelseries maar daar dus geen ervaring mee:p Touchpad is groot maar ik werk sowieso niet graag met die dingen (en dat is bij de bto dus niet anders).

Het geluid is niet bijzonder.

Het scherm is onder garantie vervangen en blijkt bij mij een LG (LG 156WF4-SLBA) te zijn momenteel. Zie onderste paragraaf

De case zelf ..er zijn A merken die steviger aanvoelen. Het voordeel van een BTO is dan ook dat je er makkelijk bij kunt om zelf andere hardware in te stoppen. Je kan er dan prijs/kwaliteit onderdelen instoppen (crucial ssd ofzo) en dus zo een relatief goedkope en goede laptop hebben.

PS:Heb de BTO 15CL54 speciaal aangekocht voor het IPS scherm. Moeten terugsturen omdat een groep pixels (meer in de vorm van een lijn) veel lichter waren (pixels waren niet dood, eerder probleem backlight ofzo) dan de rest van het scherm. Is best vervelend want had de laptop nu net voor het fullHD IPS scherm gekocht.
Maar eind goed al goed hij is door de verkoper (laptopplus) verder naar BTO gegaan en scherm is daar wel netjes onder garantie vervangen.
Al bij al ben ik best tevreden nu. Een laptop met dezelfde specificaties had me bij een A-merk enkele 100€ meer gekost
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
silencer
Elite Poster
Elite Poster

welke sites/winkels verdelen bto in belgie en in de omgeving van terneuzen ?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”